Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-02-14 / nr. 13

No. 13. ANUL TL PROGRESUL FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenuraeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa, , wu _ Hiristigiel. Cianul se publica (le la 1-2 coaie pe septâmânâ. IaSU, jMeVCUVl 14 heWliaVle lii()&. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. » 7 In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un leu cursul fiscului. Iaşii 14 Fevruarie. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII 14 Fevruarie 1868. Frigula 12 grade, au ninsu în 4 chile, epizootie esistă în comunele Bâdenii, Şipotele şi Cepleniţa, de la plasa Bahluia, Moreni, plasa Braniştea, comuna Moimeştiî, comuna Râdiul Mitropoliei şi comuna Copoii de la plasa Copoii, comuna Vladicenii, comuna Buciumi, plasa Codru şi foburgul Nicolina a urbei Iaşii, epidemie nu esista. Preţurile curente sunt: Grâu cecăru calitatea I-ea chila 259 lei, a 2-a 222, sacaru calitatea I-ea 148, a 2-a 140, popuşoî calitatea I-ea 90, a Il-a 85, malaiu calitatea I-ea 80, a Il-a 70, orzu calitatea I-ea 80, a Il-a 74, orâşu calitatea I-ea 70, a Il-a 65, lânu carul 100, 90 şi 74 lei, boala de mijlocii consumativii 370, vaca 259, carne de vaca oca 76, 68 şi 64 parale, oca lemnâ 60 parale, oca pâne 46 şi 44 parale, oca lănâ 3 lei 20 par. până la 4 lei, rachiul spirtu de 30 grade, temperatura 14, se vinde la velniul vadra 28 lei pe locu, vinul se vinde vadra 8 lei. FUBLICAŢII ADMINISTRATIVE Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 1227. Domnul Avram Smarag prin petiţiea ce au presentat acestui oficiu, se slângue că acum de vreo 5 septămâni au perdut din buzunariu unii portofelii cu mai multe hârtii, şi anume: un înscris cu iscălitura D. Iancu Cană, pe suma de 172 lei, scrisa în dialectul evreescu, pentru marfă de ferărie, un sinetu a D. Iorgu Suţu, pe 400 lei, şi osebit o socoteală de lei 2586, tot a D. Suţu, pentru marfă de ferărie, nişte ţidule de plata patentei, un înscrisa sub iscălitura D. Vasilie Lăcătuşu, pe suma de 3 galbeni, se publică aflarea acelui portofelu cu hărţii, cunoscându-se însă, că cu această formalitate nu se face nici un act petiţionariului. No. 10,413. Domnul loan Mihailescu prin petiţiea ce au presentat acestui Oficiu se tăngue, că în clipa de 8 Septemvrie 1867, avănd cu el un zapist din anul 1865, întărit de Primărie a comunei Buciumi, pentru cumpărarea unui locu sterpi din podgoriea Şosolei, de la D-lor Iancu şi Ioana Văleanu, l’au perdut, din aşa motivă se publică aflarea acelui zapistt, cunoscându-se însă, că cu aceasta nu se face nici un act a petiţionariului. Prefectura judeţ. Dorohoiu. No. 819. Sub-Prefectura plasei Prutul de Jos, prin referatul No. 152 încredinţare, că pe moşiea Rădăuţii acea plasă s'au pripăşit un cal în păr murgu, cu pete albe pe spinare, şi o capă roaibă, roasă de şliburi, se publică ivirea păgubaşului, având doveli legale, spre a li se încredinţa vitele, cu aceasta, că dacă până în termen de 3 luni de la data Foaei nu se va ivi, atunci vitele se vor vinde licitativa. No. 834. Se publică darea în antrepriză a construirea unui local de şcoală în comuna Zamostia, cu concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Primăriei Clişei comune în clipa de 18 Fevruarie curent, întovărăşiţi aoclaranţiile cuvenite, unde urmeaţi ea.Se efectua mezatul asupra celui ce va oferi un preţ nu mai avantajos. Prefectura judeţ, Iteaniţa. No. 1010. Tânarul Petrea Gheorghie din comuna Talpa, plasa Mijlocul, acest judeţn, în etate de 21 ani, statul de mijloc, părul capului galbăn, ochii negri, nasul, gura potrivite, faţa rotundă, obrazul roşcovan, căputa piciorului drept, stricată de un cali, îmbracata cu sueman vechiu de neatină, căciulă neagră, imenii în picioare, ismene de cânpă, şi cu brâu de lână lat, ce au participat la tragerea sorţitor şi clasei anului 1867, fiind absent unde nu se ştie, autorităţile respective sunt poftite, ca urmărind pe numitul şi aflându’l să-l trimată acestei Prefecturi, spre a se supune consiliului de revizie. No. 1053. Din referatul D. sub-Prefect plasei Peatra No. 376 luându-se încredinţare, că în comuna Vânătorii au picat de pripas un buhai în pâru murgu porumbi, şi o vacă la păr porumbă, se publică terminul de 3 luni, ca păgubaşul unora asemenea vite să se presinte la Prefectură cu dovezile cuvenite, pentru dreapta sa proprietate. Prefectura judeţ. Roman. No. 822. Pe teritoriul comunei Bahna s’au pripăşit un bou în păr murgu, coarnele carabaşe şi înferata la cornul stânga cu litera I, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lăuntrul lui,să se presinte la Prefectură cu dovezi spre a’şi primi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. Prefectura judeţ. Suceva. No. 865. în comuna Sireţelu găsindu-se de pripăşit un bou la păr plavan porumbă, cu coarnele ţapoşe, se publică ca proprietarul lui să se presinte cu dovezi legale la sub-Prefectura de Siretă acest judeţă, spre al primi. Comisie a cvartalului al 4-lea din Iaşi. No. 638. După hotărârea judecătorească s’au ficsat termin la 18 a curentei, pentru a se vinde efectele împlinite de la D. Simon Goldenberg, în îndestularea I. 1. Şiler cu bani, se publică ca doritorii la aratatul termin să se presinte la acest oficiu. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 133. Se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea păgubaşilor vitelor pripăşite în comunele plasei Bahluin, după cum sub-Prefectura prin raporturile No. 248 şi 250 încredinţare, şi anume: în comuna Erbicenii, una bou porumbă, o eapă roaibă şi o vacă porumbă, grebuşă; Cucutenii, o vacă la par porumbă, şi o eapă murgă, şi în comuna Prigorenii de la plasa Cărligătura, după cum sub-Prefectura prin raportul No. 308 încredinţare, au picata de pripasit o capă,la trupa mică, la păr murgă, cu o pată albă pe spinare, o giuncă la para plavae galbănă, la coarne ţapoşe, şi o vacă la păr porumbă, cu coarnele ţapoşe. Asemenea se publică şi terminul de 40 clile de la data Foaei, pentru vărsarea vitelor notificate mai jos, şi anume: o eapă murgă deschisă, pripăşită în comuna lacobenii de la plasa Bahluiu, şi publicată în Foaea No. 73 din 27 Septemvrie 1867; o eapă murgă deschisă, cu coama şi coada rătezata, pripăşită în comuna Cepleniţa din aceiaşi plasă, şi publicată în Foaea No. 69; un cal vorbit închişit, breaza în frunte, şi o giuncă la păr porumbă, la coarne ţapoşe, pripăşite în comuna Şipotele din aceiaşi plasă, şi publicate în Foaea No. 75; o capă, o vacă şi o giuncă, pripăşite în comuna Prigorenii de la plasa Cârligătura, şi publicate în Foaea No. 73; oeapă şi o giuncă pripăşite în comuna Hoiseştii de la aceiaşi plasă, şi publicate în Foaea No. 59 şi 75; şi vitele pripăşite în comuna Jupenii de la plasa Codru, şi publicate în Foaea No. 62 din 19 August 1867; cu lămurire, că vânzarea are a se efectua la tactul sub-Prefecturilor respective. zarei de vite, condiţiunele se pot vide în Camera Pri-mărieî. Funimiinea de Sforoholii, No. 176. în privire că la terminulu publicata prin Foaea No. 6, nu s’au înfăţoşat nici un muştereă a lua în antrepriză tacsa mortăsăpiei mascuriloru, pe timp de 2 ani, precum şi vânzarea a 68 vedre vin secvestrat de la evreica mortului Strul Coţcariu, se publică terminul de 30 ţlile socotit de la data Foaei, ca muştereii ce ar fi, să se presinte în Camera Primăriei, când urmeazle a se fini licitaţiea, in itinuriea comunei Saşii. No. 1114. Domnii Comisari cvartalului al 2-lea şi al 3-lea cu referatele No. 95 şi 685, au trimesii de pripasi un viţel şi o mânză cu semnele următoare: viţelul la trup mic, părul porumbit închise, coarnele mici, la ochiul stângi are negelit, mânza roaibă, ţintală în frunte, urechile spinticale, la piciorul stâng denapoi şi la peplit la partea dreaptă roasă de ham, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, fitiiiuirea comunei buciumii. No. 233. Urmând a se da în antrepriză facerea din nou a 3 poduri din această comună, comuna Socolei, în primăvara anului curent, se publică darea în antrepriză, ca concurenţii ce vor voi a le construi, să se presinte la acest oficiu asociaţi şi de garanţiea necesară, în clipa de 21, 22 şi 23 a curentei, când are a se ţine licitaţia. Frimăriea comunei Ilunmocenii, plasa Jijiea, judeţul Botoşanii. No. 75. Se publică terminul de 23 a curentei, pentru darea in antrepriză a tacselor bauturilor şi a vân PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. THÎHînatul civil de Iaşi secţiea l-a. No. 805. Conformă art. 434 Codul Civil, recunoscându-se majoritatea D. Arthur Cantacuzin, în virtutea actului mitrical produs în copie, legalizată de Consulatul Imperială Rusa sub No. 311, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Secţie a 3-ea. No. 971. D. Iţicoaperă domiciliată în oraşul Iaşii, prin comandamentul prealabilă, conformă art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somându pe D. Emil Idei Leiba ca să'î plătească 1107 lei cu a lor procent de la 20 Septemvrie 1865 și până la numerare, lichidată această datorie după adresa Politiei Iașii No. 7741 din 18 Iunie 1866, căci la cazu contrariu va urmări vânzarea imobilului ce debitorele are aicea în oraşul Iaşii, terminul comandamentului espirându şi debitorele neurmând cu plata. D. creditorii au cerut vânzarea imobilului debitorului, Tribunalul conformii unei asemenea cereri, au regulată punerea în vânzare a Şişului imobilă, ce debitorul are în oraşul Iaşi, mahalaua Tataraşii, despărţirea a 5-ea, înscrisa la No. 513 şi 532, supus besmănului şi dar se publică vânzarea arătatului imobilă în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţie că pe noul cumparator are al privi orice dare cătră Statu sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, şi cu condiţie că noul cumpărătură are a fi supusa legiuirei publicate în Monitorul Oficial, No. 164 din 1864, şi 115 din anul contenit 1867, a se presenta la comisiea giudeţiară embalicară cu actul ce va capata, doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni cu garanţiile cerute de legi la 20 a lunci Mai, Ilipa Mercuri, anul 1868, oara după ameazăţii, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţă, totodata conformă art. 506 din Clisa Procedură, se spunea ele pe toţi acei ce ar ave vreun drept asupra acestui imobil urmărit, precum date, servituţi, chirii, hipoteci, privilegiu şi altele, să se presinte cu reclamaţiunele lerii în terminul publicaţiunei, căci la din contra nu li se vor ţine nici într’o samă. No. 972. D. Vasilie Zincovanu domiciliat în oraşul Iaşii, conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somăndul pe D. Nicolai Gheorghiu domiciliată tot în Iaşi, ca să plătească suma de 532 lei cu procentul lor de la 6 Iunie 1867, şi pănă la numerare, precum şi cheltuelile de urmărire, conform sentinţei Tribunalului Secţiunea II No. 207, pronunţată la 14 Noemvrie 1867, învestită şi cu formula executorie, căci la caz, contrariu îi va urmări vânzarea imobilului ce debitorul are în oraşul Iaşii, terminul comandamentului espirând şi debitorul neurmând cum data, D. creditorii au cerut punerea în urmărire a imobilului debitorului, Tribunalul, conforma prescriptului verbal încheiat şi înregistrat la No. 25 al jurnalului, au încuviinţat silnica espropriere a imobilului cerut, care este o casă în oraşul Iaşii, despărţirea a 4-a, strada Socolei, înscrisă la No. 2007, supusă besmanului cătră Monast. St. loan cu 15 lei pe an, se publică vânzarea arătatului imobil în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Pro*