Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-10-09 / nr. 83

Preţurile curente sunt: Grâu ceacâru calitatea 1ifi, chila 49 lei 25 bani; a 2-a 46 leî 66 banî; Popuşoî călit. I, 21 1. 85 b.; a 2-a 20 leî; Sacară călit. I, 21 1. 85 b.; a 2-a 20 leî; Ovăsu călit. I, 21 1. 20 b.; a 2-a 20 leî; Malai călit. I, 17 1. 33 b.; a 2-a 16 1. 66 b; Orzu călit. I, 16 1. 66 bani; Boul de mijloce consumativa 135 leî 66 bani. Vaca 86 leî 32 bani. Fâna carul 6 leî pană 8. Jemnă oca 39 banî. Pane oca 22 şi 24 banî. Carne de vacă oca 57 bani. Rachiul se vinde oca 1 leu 33 banî. Vinul din 1867, se vinde oca 67 banî pănă la 1 leu, şi vinul nou vadra 1 leu până la 1 leu şi 11 banî. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Comisiea fie Caseriare din Iaşi. No. 207. La 15 Octomvrie 1868, în localul Comisiei de Casermare, ce este în Palatul Administrativii, se va ţine a 2-a licitaţie pentru reparaţiea mobilierului esistent, precum şi înfiinţarea celui ce mai trebue la un regiment de infanterie de 3 batalioane, la un regiment de artilerie, la escadronul şi compania gendarmilor, pentru reparaţia mobilierului Şcoale Militare din Iaşi, şi pentru înfiinţarea a 4 gimnastice elementare la casarmeie din curtea Palatului Administrativ, la Frumoasa, Copou şi Primărie pentru pompieri, care după devizele ce au fost întocmite sub No. 18, 19 şi 20, să stie la sumade 4900 lei nou; licitaţiea se va ţine prin oferte sigilate, conform legei generale de comptabilitate a Statului; primirea concurenţilor va fi la oarele 12 în clipa arătată mai sus; concurenţii vor trebui a depune cauţiune pentru a pute fi primiţi, şi vor trebui să cunoască şi să de conformele articulelor de la 40 pănă la 57 esclusive din legea generală; devizele şi condiţiile se pot vide în toate filele până la 15 octomvrie, de la oarele 8 dimineaţă pănă la 3 după aracaelu-eli, la Comisiunea de Casermare, unde se vor şi da esplicaţiile cerute, prin devizurî fiind preveelut una profită de 10 la °/p pentru antreprenorii, ofertele se vor priimi în mai puţinu de câtă devizele. Prefectura judeţ. Botoşani, a No. 7097. In comuna Dracşsiii plasa Meletin acest judeţă, picendi de pripasă 4 boi unul la păru balanai, unul galbănu, şi 2 porumbi, la coarne unui latişă, şi 3 ţapoşe şi unul cu petriculă la urechia dreaptă, precum sub-Prefectura acelei plăşi prin raportul No. 2452 încredinţare, se publică terminul de 3 luni spre ştiinţa păgubaşilor, care cu dovezile cuvenite să se presinte în lăuntrul teminului la ace aub-prefectură de ai priimi, căci după respirare se vor vinde: murgă închisă, păntănogu de piciorul dreptă de dinapoi, ţintat pe frunte, coama la dreapta, şi pe spinare cu 2 pete albe; şi boii, unul la păr porumb în chisă, şi celalaltă balţată, la urechea stângă laetă, coarnele ţapoşe la amândoi; se publică prinderea numitului precum şi terminul de 3 luni pentru deşteptarea păgubaşului, până la ăcăruea împlinire ne ivindu-se, se vor vinde licitaţivă. Sub-Prefectura arondismentului Coşula,judeţul Botoşani. No. 258. Din motivul adresei primită de la Comitetul Permanent de Botoşani No. 1282, urmând a se da în antrepriză etaturile de băuturi şi vânderi de vite, ale comunelor, din această plasă, se publică filele de 18 al. esenţei, la comunele Lătău, Copâlâu, Flămânzii şi Uricenii; la 20 la comunele Delenii, Feredeenii şi Rădenii; şi la 22 la comunele Storeştii, Cristeştii, Coşula şi Slobozea Secătura, ca amatorii ce vor fi de a lua asemenea antrepriză, să se presinte în Camera acestui ofială, unde au a se ţine mezatele, întovărăşiţi şi de garanţiile cuvenite, când tot atuncea vor vide şi condiţiuneie antrepiizuirei, ce li se vor presenta de D. Primară. Sub-Prefectura plasei Ştefăneşti, judeţulu Botoşani. No. 2708. De câtrâ această sub-Prefectura uraend a se vinde licitativă un stogă fân în mărime de 10 stânjini, secvestrat de la D. Nicu Costandachi, pe moșiea Băbicenii, spre satisfacerea fiscului cu suma de 200 lei vechi cursul fiscului, amenda ce ’i s’aă impusă, conform mijlocirei D. Casieră general No. 1979, se publică terminula de 15 cale socotită de la data Foael, spre cunoştinţa concurenţiloru, carii să se presinte la tactul acestui oficiu spre târguire. 2 Prefectura judeţ. A ruşii la. No. 8291. D-nul sub-Prefect plasei Muntele prin raportul No. 2137 încredinţare, că în comuna Bicazu s’au pripăşiţii o capă în păru neagră, păntânoagă la piciorul Btanga dinapoi, stricată la spata dreaptă dinainte, puţinu ţintită în frunte, şi strănut puţinii la bota, se publică spre deşteptarea păgubaşului şi înfăţoşarea lui la Prefectură cu dovedi în termin de 3 luni de la data Foael. No. 8295. D-nul sub-Prefect plasei de Susu prin raportul No. 3863 incredinţare, că in comuna scuatorii s'aă pripăşită un bou, la pâră piavan, coarnele ţapoşe, făă alte semne, se publică spre deşteptarea păgubaşului şi presentarea lui la Prefectura, cu dovedi în termin de 3 luni de la data 1 orei. Prefectura judeţ, roman. No. 5777. La 26 a trecutei luni Septemvrie, neînfăţoşindu-se concurenţi pentru a cumpăra lemnele moarte aliate în podurile Satului, Poenaul şi Negreşti, stu regulată un ait termin la 15 a curentei luni Octomvrie, se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, ca la arătatul termină să se presinte în Camera Prefecture! spre a concura la licitaţie. P prefectura judeţ. Vasluiu. No. 6463, în târguşorulă Codăeştii acest judeţă, sau găsită un individă cu parută cu 2 boi, fără îndreptările cuvenite, el sau declarată că se numeşte Nicolai Brănşoi, şi că de locă ar fi din târgulă Calculă, şi mai înainte de a se da pe mâna justiţiei, profitândă de oare şi care ocazie, in sala de 15 spre 16 Septemvrie trecut, au dispărut, luând şi un cal a seri cu titlul Nicolai Didilescu, a cărora signalimente sunt: a dispărutului, statul nalt, părul capului negru, ţaţa lungăreaţă, ochii căprii, nasul lungăreţă, gura potrivită, musteţile negre şi barba rade, calul, pârul P R. O Cl NI F S T L Frimănea coimunii Iaşii. No. 8323. La 15 a curentei luni Octomvrie, clipa Marţi, oarele 12 din eli, urmendă a se face adjudecarea antreprizei serviciului curăţirei şi a măturărei stradelor, publicată în Foaea Progresului No. 57 şi 78, se anonsacle şi prin aceasta, ca amatorii de a lua în antrepriză asemenea serviciu, sub condiţiuneie de mai josu, să bine-voească a veni la Primărie în clipa şi oara mai sus,ficsată, cu garanţiea necesară, pentru a se face adjudecarea. Condiţii Pentru antrepriza serviciului curăţire şi a măturărei stradelor pavate din Iaşi. 1. ) Această antrepriză se dă pe termină de 3 la ani, începători de la 1 ianuarie 1869 şi pănă la 1 Iulie 1872; la această antrepriză nu sunau admişi evreii. 2. ) Doritorii de a participa la licitaţie, nu vor fi fi primiţi a concura fara a depune mai întâi o garanţie de 1200 galbeni în bani, bonuri de tesauro, bonuri rurale sau infiipotecă validă, care va servi provizoriu pănă la confirmarea adjudecaţiei de cătră Ministeriă, după care cel mult în termen de 10 zine de la încunoştiinţarea ce i se va face, va fi datoră a veni spre aşi priimi contractul şi a depune garanţia definitivă, în valora unei pătrime din suma anuală a adjudecaţiei, iarăşi în bani, bonuri de tesaură, bonuri rurale saă hipotecă validă, înscrisă la Tribunalul competent, după legile in vigoare și pe valoră îndoită. 3. ) Toate stradele din totu oraşului câte se află astaeli pavate, şi câte se vor mai pava din nou, dinpreună cu trotuarele iară, pănă la cladireie reverane, saă pănă la îngrăditurile locunilor, care n’ar ave pe ele clădire, pieţăie Primăriei, acea din faţa Primăriei, din 81. Vineri, din faţa Teatrului de iudei, şi alte din nou pieţe de a Primăriei, dacă s’ar mă înfiinţa, intreprineretorul este datoră a ie mătura în toate crlele şi a ie curaţi astfelă, in câtă nici o dată să nu se găsască pe ele gloduri, necurăţenii sau gunoiă rămasă dintr'o eri în alta, tot în această curăţire intră şi rădicarea cadavrelor de animale, care s’ar găsi lepădate atât dealungul stradei şi a trotuareioră pavate, câtă şi actloru ne pavate din totu cuprinsuiă oraşului, şi a îngropa cadavrele. 4. ) Pentru stradele actualminte pavate, şi a cârora câtime in stânjini se va constata de câtrâ Primărie în presenţa şi a antreprenorului. D. întreprindetori îşi va priimi plata după preţui eştt la adjudecaţie, in 12 părţi egale, adecă la începutul fiecăriea luni câte o a 12-ea parte, ear pentru pavagele ce s’ar mai adăogi în cursulu contractului, ’i se va plăti pe stânjini liniari, după analogiiiea preţului rămasă la adjudecaţie pentru paragiula esistentă, aceasta plată însă nu va începe în fiecare an de cât de la 1 Noemvrie a anului în care s’ar mai adăogi paragiă neu, fiind datoră pănă atunea întreprindetorulă a le întreţine şi pe acestea curate pe compta sa, fără vre-o despăgubire osebită de acea prevâdută în contractă, ear pentru constatarea stânjinilor liniari a noului pavagiu, se va face măsurătoare de cătră Primărie în fiinţa întreprindetorului, şi despăgubirea după analoghie, ce s’ar cuveni întreprindetorului pentru gavagiul nou, se va plăti întreprindetorului analoghiea în 12 porţiuni egale, adecă tot la începutul fiecăriea luni câte o a 12-ea parte, bine înţălegându-se, că pieţăie esistente şi acele ce sară mai para, se vor măsura în stânjini liniari de atâtea ori de câte ar cuprinde în de câte 5 stânjini în lăţime. 5. ) Toate gunoaele, glodul, zapada şi gheaţa din tot timpul anului, antreprenorul va fi datoră a le pune în movile pe lângă trotuare, şi a le rădica în fiecare zi de pe strade, transportându-le afară din cuprinsul oraşului la locurile destinate de Primărie. 6. ) Măturatul, adunatul şi rădicatul tuturor a necurăţeniilor, pentru a nu se împiedeca sau incomoda circulaţiea, se va efectua in chipul următoră: primăvara şi vara în fiecare ori de la 4 pănă la 9 ore dimineaţă, toamna şi iarna de la 6 pănă la 11 oare, ear pentru a se feri necurăţeniile ce s’ar întempla şi în cursul elitei după măturatul stradelor, antreprenorul este obligat a mai ave şi peste eli pe stradele principale, şi anume: strada mare, Lăpuşneanu, Carol I, Sf. Spirdon, Târgul de Sus, Bancel, Primăriei, Goliea, Târgul Cucului, Albă, Podul Vechi şi St. Vineri, cantoniştii trebuitori ca să le măture, spre a fi în tot timpul curate. A 7. ) In timpul ernei, când s’ar întempla a căde ornota multă, saă ar fi glodării care ar trebui rădicate îndată, atuncea va fi permisă a se face serviciulu în totu cursul eiilei, la asemenea întâmplare însă, întreprinzetorul pentru a pute face curăţirea mal curândă, va fi datoră ca pe lângă oamenii şi carăle de serviciul ordinară, ca angujele cară şi oameni după numeraru, pe compta sa, şi mult pănă în 15 zile, să curăţî bine în totul toate stradele; acest termin la cază de forţă majoră evidentă, se va mai pute prelungi de cătră D. Primară, dar dacă B’ar vide vre-o neglijenţă din partea sa în îndeplinirea acestei îndatoriri, atunci D. Primară va fi în drept a lua măsuri de curăţirea oraşului; totodată se adaoge că inceperea rădicărei omătului şi a gfieţei, trebue a se face îndată ce aceste au începută a împiedeca circă staţiea şi a nu fi bine pentru circularea cu saniea, cu toate acestea întreprnetetorul ia întâmplare de căderea omătului într’o câtime în câtă circulaţiea cu saniea ar pute să fie împedecată, va pute începe transportarea omătului de prisosă, şi chiar îndată după căderea ei, această îndatorire va deveni olțigătoare pentru întreprineletorii, când Primăriea o va cere. 9) . Pe cât timp, omătul va pute servi pentru umblarea cu săniile, întreprineletorul văii datoriă ai nevila în tot-d’auna, spre a nu se face rădicături sau gropi, ear trotuoareie în toată întinderea preveeluta la art. de mai sus, va fi datoriă a reţine întotd’auna curate de griiaţă şi ornătă. 10) . Pentru întimpinarea acestui serviciu de măturare, de curăţire şi rădicarea de pe strade a necurăţeniilor, a zăpadei şi a gheţei, despre care s’au vorbită, întreprinzătorul va avea angajată pe compta şi respunderea sa, mă numeră îndestulătorii de cantonişti permanenţi, (afară de carele prevelute la art. de mai sus, când se va urma după acel art.) împărţită după trebuinţă în toate stradele unde vor fi ocupaţi cu necontenire la îndatorirea lor, spre deosebirea cantoniştilor, D. întreprindetoriu este datoriă a îngriji ca aceşti cantonişti pe comptul lor, să aibă următorul costumă, adecă: o bluză albastră de pânele şi câte o pălărie cu marcă pentru timpul verei, iar pentru t’uipul ernei mnă Bucmanu uniformă, şi pentru capă o căciulă cu marcă ca ace de pe pălărie. 11) . Întreprinzătorul va fi datoriă în cursa de 5 luni a fiecăruia ană, cu începere de la 1 Maiu a stropi în toate crilele cândă va fi uscăciune, strada mare începândă de la Palatul Administrativă până la bariera Podul- verde, de aseminea și grădina pu