Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-01-29 / nr. 7

concurenţii însoţiţi de garanţiile necesare, se vor înfăţoşa în acelaşi zi la orele 10, unde vor vnde şi condiţiile. PROGRESUL ■PUBLICJAŢIÎ JUJORATORI:ŞTI. Tribunalul civil de la Pacede« la. No. 25. Domnul MacEmilian Nisonu, în virtutea art. 71 din Procedura Civilă, este citat a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţiea l-iu, la 4 alunei Aprilie, clipa Vineri, orele 12 din eli, anul 1869, când are a se cerceta procesul intentată de D. Dimitrie Cozadini, procuratorele D-nei Adela Nicolai Rosnovanu născută Cantacusin, contra D. Macsimilian Nison şi D. Alecu Millo pentru bani, în conformitatea art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, Tribunalul publică a se presenta la arătata ori, la neurmare causa se va regula conforma art. 93 din Procedura Civilă. Secția a 2-a. No. 295. Domnii creditori a falitului Fişelu Muldberg, domiciliat în Iaşi, sunt citaţi din nou conformii art. 237 Codul Comercial, ca în termen de 20 orile numerar de la data Foaei, să se presinte în sala acestui Tribunal în persoană sau prin procuratori întovărăşiţi de titlurile după care pretindă bani de la numitul fabtu, când Domnul Alecu Baronţi şi Gheorghe Niţescu Sindici, faţă cu Domnul Jude Comisarii la acest faliment, urmeae a liquida pretenţiile ivite asupra masei credale; fiecare creditorii în 8 orile cel multu după verificarea tilului şeii, e datorit a afirma în presenţa Sindicilor ei şi a Judelui Comisarii, că creanţa sa este sinceră şi adevărată, conform art. 241 Codul Comercial. Secţiea a 3-a. No. 4. La 8 ianuarie anul curent, s-a şi pronunţat sentinţa dată asupra tabloului format, la vânzarea unei vii din podgoriea Vlădicenii, pentru ordinea creditorilor. D. Nicolai Teodoru, numiţi loan Creţu, Gh. Andriescu, Smaranda Rzu, Nicolai Lupu, Major Murguleţî şi Avram sin Solomon, şi Tribunalul considerând că întru cât, citaţii creditori nu s’au presentat în totul timpul,u mărire! nici înaintea D. Judecătorii Comisarii şi nici înaintea Tribunalului, spre a’şi susţine pretenţiunele ce vor fi .Având, considerând rostirea art. 150 din Procedura Civilă, au hotărâţii ca D. Ioan Creţu să se îndestulele cu întreaga sumă ce are a lua, căpiţe şi procente, din preţul mencionatului imobil, dându-se părţei nemulţumită dreptul de apel în termin de o lună, conformii art. 402 din Procedura Civilă, despre care se publică pentru ştiinţa Dorii creditoriişi m .I susii, necunoscuţi cu domiciliulă, de a’şi free siu nu apeluiu cuveniţii. No. 5. Domnul Oividi Ilenig, domiciliaţii în Iaşi despărţirea a 2- a, conformă art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, prin comandamentul prealabil No. 40, somându pe D. David Soil Herşcovici, domiciliat în Iaşi despărţirea a IV a, ca până în termen de 30 olile să’i plătească suma de 50 galbeni cu a lorii procente, ce prin obligaţiea de 100 galbeni intabulată de acest Tribunal la 27 Iunie 1868, No. 126, 181 şi 182, cu hipotecă în fondul caselor, ce D. Herşcovici are în oraşul Iaşii, era ţinută a plăti la 26 Octomvrie 1868, conformă condiţiunelor din elisa obligaţie, terminul arătată de 30 elile espirându şi debitorul neurmând cu plata, D. creditorii au cerut punerea în urmărire a imobilului hipotecat. Tribunalul a încuviinţat silnica espropriere a citatului imobilă, care este nişte case aflătoare în oraşul Iaşi, despărţirea a IV-a, înscrise la No. 1534 şi 1535, cu 3 dughene la uliţă, umngă la mijloc», în dos în fundul ogradei de a stângi o casă vire, care serveşte de şcoală evreească, tot în ogradă de a dreapta şi de a stânga mai multe alte mici apartamente şi încăperi, precum grajdiă, şură şi alte atenanse, care la răsărit să megieşeşte cu casăle D. Nusem Crupsilu, la apusă cu chiar strada Socol, şi la meae la noapte cu casăle D. Emil Chelbosu, şi dar se publică vânzarea arătatului imobilă în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, urmândă a primi pe D. cumpârâtoră orice dare cătră Stată sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, precum şi foaea mezatului; doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 6 aure! Mai, clipa Marţi, anul 1869, ora 1 din eli, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil pieţă; totodatâ conformă art. 506 din Procedura Civilă, se spunea ele pe toţi acei ce ar ave vreună drept asupra imobilului hipotecat, precum date, chirii, servitute, privilegiu şi altele, să se presinte cu reclamaţiunele lor, în timpul publicaţiunel, căci la cază contrară nu li se vor ţine în samă. No. 27. Neguţitorul Bereu Goldinborga, domiciliat în Iaşi, conformă art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, comândă pe Cloră Petrachi şi Rucsanda Munteanu, domiciliaţi în târgul Podul Iloaei, ca în termen de 30 zlile libere să-i plătească suma de 1900 lei vechi, de la 15 iunie 1863, cu a lor procente, în virtutea obligaţiei prescrisă de această Secţiune, cu hipotecă caselor şi o dugheană din cvartalul al V-lea, învestită cu formula esecutorie, notificată prin comandamentul prealabilă la 12 Noemvrie 1868, cu anansă că la neurmare va urmări imobilele hipotecate, termenul comandamentului espirând și debitorul neurmând cu plata după cererea creditorului, de a l i se face îndestulare din imobilele hipotecate. Tribunalul pe baza art. 503 din Procedura Civilă, publică vânzarea imobilelor hipotecate, conformă art. 510 din acela Codă, cu concurenţii ce voiu fi de a cumpăra elimele imobile, care sunt: 1) o casă situată în cvartalul al 5 lea, înscrisă la No. 1239, pe loc supusă bezmanului cătră Monastirea Sf. Ioan Gură de Aură, şi 2) o dugheană tot în cvartalul al 5-lea, înscrisă la No. 1240, supusă la plata buzmănului totă cătră Monastirea Ilisa, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 5 a lunei Mai, clipa Luni, anul 1869,ora 1 din oli, când are a se face adjudecarea, conformă art. 539 până la 550, şi cu restricţiea art. 559, 561, 564 şi 565 din clisa Procedură, şi cu condiție că pe noul cumpărător, are al privi orice dare cătră Stată sau comună, ce nu va fi respinsa pe timpul trecut, precum și tacsa mezatului, datoră fiind cumpărătorulă a se supune legiuirei publicată prin Monitorul Oficial No. 164 din 1864, și 115 din 1857, a se presenta cu actul ce va capai, la comisiea judeţiara embaricară; totodatâ se spunea ele pe toţi acei ce ar ave vreun drept de proprietate, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, dotă, sechestre judeţiare, administrative sau financiare, să se presinte cu reclamaţiunele lor la acest Tribunalu în cursul publicaţiei, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine în samă. No. 30. Domnul Ioan Scorpan, procuratorul D. Iţic Moscovici, domiciliat în Iaşi, conformă art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somându pe D. Leiba Moscovici Henderle ce şi Ilica şi Merariu, domiciliată în Iaşi despărţirea a IV-a, ca până în termin de 30 oile să-i plătească suma de 7600 lei cu o loră procentă, după hotărârea Curţei Apelative din Iaşi, învestită şi cu formula executorie, căci la cază contrară îl va urmări casăle ce debitorul are în oraşul Iaşii, terminul comandamentului espirând şi debitorulă ne urmândă cu plata. Tribunalul după carerea D. Scorpan a încuviinţată silnica espropriere a imobilului ce debitoruiu are în oraşul Iaşii, şi anume în despărţirea a V-a, mshalaoa Târgului Făinei, înscrisă la No. 558, supusă bezmănului cătră Monastirea Sf. Sava în sumă de 20 lei pe an, înserate spre acest sfârşit, şi prin Fonea Progresul No. 23 din 23 Martie anul 1868, şi dar se publică vânarea arătatului imobilă în termină de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţie că pe noula cumpărătoră are al privi ori ce dăti cătră Stată saă comună, ce nu vor fi plătite pe trecută, precum şi tacsa mezatului, urmândă al privi pe noulă cumpărătoră a fi supusă legîuireî cuprinsă prin Monitorul Oficial No. 1i 4 din 1861, şi 115 din anul contenit 1867; doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobilă, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 8 a lunci Mai, clipa Joi, anul 1869, ora 1 după ameadlâ-eri, când are a se adjudeca asupra persoanei ce i.r da mal ’favorabilă preţă; tot odată conformă art. 505 din Procedura Civilă, se spune cele pe toţi acei ce ar ave vreun dreptu asupra imoblului urmnărit, precum date, servituţi, chirii, ipoteci, privilegii, bezroane, uşu-fructă, secvestre judeţiare, adminstrative sau financiare, să se presinte cu reclam Ruinele lor la acest Tribunal în terminul publicaţiunel, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine nici într’o samă. No. 26. Sfinţia Sa Iconomul loan Lohina, domiciliat în Iaşi, conform art. 496, 497 şi 500 din Procedura Civilă, somându pe Doamna Elena Cornea, domiciliată în cvartalul al 2-le peste rohatca Nicolina, ca în termen de 30 clile libere să’i plătească suma de 15 gabenî şi a lor procent de 10% pe an de la 20 August 1867 şi până la numărătoare, precum şi cheltuelile de urmărire, în virtutea cărţei de judecată a Judecătorului al 2-le Np. 397, învestită cu formula executorie notificată prin comandamentul prealabil la 30 Noemvrie anul eespirat 1868, cu anenă că la neurmare va urmări imobilul de casă ce debitoarea are în cvartalul al 2 le, termenul comandamentului eespirănd și debitoarea neurmând cu plata după cerirea creditorului, Tribunalul, pe baza art. 503 din Procedura Civilă, publică vânarea arătatelor case conform art 510 din acela Codă, cu concurenții ce vor fi de a cumpăra clisul imobilă, care este o casă situată în cvartalul al 2-le peste rohatca Nicolina, înscrisă la No. 996, pe loc supus la plată de besman cătră posesorul moşiei Illincea, să se presentela în Camera acestei secţiuni a 3-ea, la 3 a lunci Maiu. Sâmbătă dipa, anulă 1869, ora 1 din oli, când are a se face adjudecaţiunea conform art. 539 pănă la 550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din zisa Procedură, şi cu condiţie că pe noul cumpărător are al privi orice dări cătră Stat sau comună ce nu va fi răspunsă pe timpul trecut, precum și tacsa mezatului, datoria fiind cumpăratorul a se supune legiuirei publicate prin Monitorul Oficial No. 164 din 1864 și 115 din 1857, a se presenta cu actul ce va capata la Comisia judeciara imbaricara, totodată se some ca pe toţi acei ce ar avea vreun drept de proprietate, servituţi, chirii, privilegii, hipotecă, dotă, sechestre judeciare, administrative sau financiare, să se presinte cu reclamaţiunile lor la acest Tribunal în cursul publicaţiei, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine în samă. Tribuaalul judeţ. Bbotuşanî. No. 217. D. Ioan Burchi, de profesiune proprietar, domiciliat în Botoşani, subrogată în drepturile D lui Anastasa Başotă creditore hipotecariu în fondul moşiei parte din moşia Ipoteşti, precum se probă cu chitanţa grefei Tribunalului No. 4876 din 16 August 1866, unde după consimţimentul D. Vasile şi Elena Petrovici debitori, au făcut plata sumei de 840 galb. 17 lei l2 parcursul pieţei, pentru aceşti bani capete plus procentă şi cheltuelile de urmărire, D. Burchi făcând comandamentul cuvenită conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, iar debitorii D. Vasile şi Elena Petrovici, nefiind la termen următori cu plata banilor, Tribunalul prin jurnalul No. 4050, şi art 503 din Procedura Civilă, încuviinţară vânarea moşiei Ipoteşti partea D. Vasile şi Elena Petrovici după stăpânirea de faţă, cu toate acaretele aflate pe ea, dar conform art. 510, se publică termin de 3 luni derile, spre ştiinţa conurenţior ce vor fi, care imobil după procesul verbal al geniului de urmărire este situati în plasa Târgul, comuna Cucureni, judeţul Botoşani pe care se află situată o casă cu 4 odăi şi un salor păreţi de vălătuci, acoperită cu şindilă, un hambar un grajdiu, o şură, toate de scânduri, acoperite o şindilă, puţină vie lângă casă, şi un zărinic, megieşindu-se despre răsărit cu partea de moşie Ipoteşti Dl. Iorgu Mavrodinu dota consoartei sale Agripini despre asenţit cu moşia Cucorăniî, proprietate a D Anastasa Başotă, despre moară ori cu moşia Hriscan proprietate a defunctului Coatachi Balşă, despre moară noapte cu moşiea Cucorăniî tot a D. Başotă, licitaţia şi adjudecaţia se va face în sa acestui Tribuna în clipa a 2-a după espirarea acelor 3 luni, concuren să se presinte atunci cu garanţii suficiente spre a urma licitarea, prin aceasta sunt somaţi toţi cel ar pretinde veri cu drept asupra acestui imobil, conform art. 506 din mencionata Procedură, ca in lăui trul terminului să se presinte spre a’şi declara pntenţiunile, căci in urmă nu li se vor considera, piblicaţia presentâ servă şi pentru despăgubirea D-n Elena Corlâţanu, ce cu sinetul din 19 August 186 legalisat de Tribunal sub No. 90, are a lua dela. Vasile şi Elena Petrovici suma de 3700 lei cu a 1 procent, pănă la numerare. Tribunalul Judeţ. Dorohoiui, No. 243. D. Iordachi Brumă, inculpat pentru a bătut pe femeia Maria lui loan Florariu, din ciî ’i s’fau cauzat perderea pruncului cu care era îngrăcată, şi Gheorghe Savin martur în astă noțiune.