Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-03-26 / nr. 23

stradele acestui oraşă, punându-se la dânsăle alte din nou dupa proleit aflătoare în Primărie, de lumină mai mare, şi înfiinţarea încă a 25 fanare tot de forma aceloră esistente şi cu lampe de aceste noue; se publică spre cunoştinţa amatorilor, ce vor fi pentru această antrepriză, cu invitaţiune a se presenta in Caraera Primăriei la fia viitoarei luni Aprile,Jio* Vineri, pentru a concura în minusa după regulă, purtăndu cu sine garanţiile neceare, ear condiţiuaele se pot vedea şi mai înainte de terminat ficsat la cancelariea Primăriei. No. 90fi. Fiind că nici la 2 a curentei luni Martie nu s’au ivit amatori pentru a lua în antrepriză tacsa de 37 bani adăogită la vadra de viu, se publică spre generala cunoştinţă că s’aîî fics »t alt termin la 15 a viitoarei luni Aprilie, $ioa Marţi, cându se invită pe Domnii amatori a se presenta în Camera Primăriei spre efectuarea mezatului. No. 908. Pentru antrepriza tacsei de 4 la % la mărfurile manufacturate şi băcănii, ce se impoartft în această urbă spre consumaţie, pe timp de la data adjudecaţiei definitivă pană la 1 Ianuarie anul 1871, D. Ghiţă Şoimariu oferind 10 la % peste preţul eştiut la licitaţie, conformă aceasta cu decizie a Consiliului comunal din 13 a curentei, depuind şi garanţie cerută de punctul 1 din condiţii, în aşa privinţă regulându- se a se ţine din nou licitaţie cu termen de 15 zlile de la data Foael, se publică spre generala cunoştinţă, cu invitaţiune ca în cea întăîrii după expirarea terminuluî indicată, amatorii care vor fi pentru această antrepriză, să se prezinte în Camera Primăriei spre efectuarea mezatului ce are a fi început de la preţul oferită de D. Şoimariu. P R O G R E S U L PUBLICAŢl! Curtea de Apel din Iaşi. No. 596. Prevenitul Teodor Boscu, a căruea domiciliu este necunoscut., e citat a se presenta în audienţa Curţei de Apel din Iaşi Secţiunea a 2-a, la 12 a viitoarei luni Mai 1869, ora 11 de dimineaţă, când urmeazle a se trata apelul interfetat de numitul contra sentiţei Tribunalului Dorohotă No. 950 din 23 Septemvrie 1866, prin care este condamnat la 3 luni de închisoare şi 100 lei amendă, pentru furtul a nişte grâu în prejudiţiul D. Costachi Terinte, No. 587. Prin decisiunea pronunţată de această Curte No. 127 din 4 Dechemvrie 1868, s’au confirmat sentinţa Tribunalului Iaşi Secţiunea a 4-a din 30 Octomvrie 1867, prin acţunea dispositivă în virtutea art. 185, combinat cu art. 60 din Codul Penal, Gheorghie Ştefăniu, a căruia domiciliu este necunoscută, e condamnată la amendă de 60 lei, iar în cază de insolvabilitate să se înlocuească prin închisoare, conform art. 28 din Codul Penală, asemenea mal este condamnat numitul Ştefăniu de cătră Curte, a plăti Corpului Portăreilor 6 lei 18 parale, tot o dată se face deşteptare că numitul de la data Foael are dreptul de opoziţiune contra citatei decisiunî, conformă art. 183 şi 203, şi de recursă în casaţiune conform art. 211, 396, combinat cu art. 417, 419 şi 420 toate din Procedura Codului Penal. Îmbunatul civil de Iaşi cetikft 2-a. No. 1602. D-nii creditori a falitului Fişei Muldbergu, sunt citaţi conform art. 248 din Codul Comercial, ca la 9 Aprilie, să se presinte la Tribunal, pentru a delibera asupra formărei concordatului, şi la cază când se va face unirea creditorilor, pentru a fi consultat atât asupra cheaţiunei cât şi asupra mănţinerei sau din locuirea Sindicilor, şi a şi da părerea dacă poate să se dele vreun ajutor a falitului din activul falimentului, în conformitate cu art. . . . din Codul Comercial. No. 1592. Domnii creditori a falitului A. B. Rosenstall, acei a cărora creanse nu s'au licvidat, sunt invitați conform art. 237 din Codul Comercial, ca în termină de 20 ţile ace! din România, şi 120 pentru cei sălăşluiţi în strainătate, enumerate acele termine de la data Foael, să se presinte in persoana sau prin procuratori în Bala acestui Tribunal, întovărăşiţi de titlurile după care pretind banii de la numitul falită, când Domnii Sandu Dudescu, A. Stamatopolu şi I. Vivoschi Sindici, laţi cu D. Jude Comisară la acest falimentă, urmează a lichida pretenţiile ivite asupra masei credale, fiecare creditor, în 8 zile cel multă după verificarea titlului seu e dator a afirma iu pretenţa Sindicilor şi a Judelui Comisară, că creanţa sa este sinceră şi adevărată, conformă art. 241 din Codul Comercial. Secţia a No. 86. D. Nicolai Duoau, de profesiune proprietară, domiciliat în Iaşi, despărţireaa, prin comandamentul No. 21, conform art. 496 şi 497, au somat pe D-na Efrosina Schileu soţie a defunctului Petru Schileti, epitropa nevrăznicilor fii şi pe vrăsnicii moştenitori a defunctului, D nil Gheorghie Schileti Locotenentul Colonel, Nicolae Schileti, domiciliaţi în Iaşi, asemenea şi pe Dnil Căpitani Alecsandru şi Scarlăt Schileti, domiciliaţi în Capitala Bucureşti, ca pănă în termin de 30 olile să’i plătească suma de 1500 gulb. cu procentele de la 26 Octomvrie 1868, după obligaţiunea legalisată de Tribunalul Iaşi Secţiea a 3 ea la 21 Septemvrie 1866, No. 123, ce s’au învestit şi cu formula esecutorie, cu hipotecă în fondul caselor ce defunctul Petru Schileui are în acest oraşă, despărţirea 1 iu, strada Păcurari, terminul comandamentului a respirat, şi debitoriul numit mai sus neurmând cu plata, Nicolai Droßu creditorele, au cerut punerea în urmărire a imobilului hipotecatu, şi acestă Tribunal au încuviinţat silnica expropriere a tlisuluî imobil, care este o casă aflătoare în Iaşi, despărţirea I-iă, strada Păcurari, înscrisă la No. 337, situată pe loc gospodîr, care la răsărit se megieşeşte cu strada Păcurari, la meat la noapte cu un locu sterpu, şi spre meaţlă-tii cu strada care conduce la cişmeaua Păcurari, cu ogradă îngrădită, cu poarta la uliţă şi un balconu, lângă ogradă în dosul bucătăriilor un deosebit locu de fânărie cu deosebită poartă, iar spre uliţă un locu de grădină, grajdiu, şură, pivniţă de peatră, beciuri şi altele atenante; se publică vendirea arătatului imobil în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, urrand a privi pe cumpărător orice dare cătră Statea comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, precum şi tacsa mezatului, doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobilii, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 30 a lunei Iunie, clipa Luni, anul 1869, ora 1 dinţii, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da md folositor t reţu, totodată conform art. 506 din Procedura Civilă, se spuneaţle pe toţi acei ce vor avea vreun duplu asupra imobilului urmarit, precum de proprietate, usu fructă, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept, să se presinte cu reclamaţiunele lor în timpul publicaţiunei, căci la căzu contrarii nu li se va ţine nici într’o samă. Tribunalul judeţ. Cahul. No. 592. D. Leizer Mitehnieu, de profesiune comersat, domiciliat în târgul Leova acest district, în virtutea sentinţei No. 14, învestită cu formula executorie No. 1, având a lua suma de 130 galbeni, procente şi cheltueli de judecată, osebită cheltuelele de urmărire, de la Dnil Ioan Lupu, Petrachi Variam şi Manolachi Luca, de profesiune agricultori, domiciliaţi în satul Lărguţa, fiind că după comandamentul prealabil făcută, n’au achitat datoriea emisă. Tribunalul conform cererii D, creditori, încuviinţând veniarea bunurilor imobile a Dior Ioan Lupu, Petrachi Valiam şi Manolichi Luca, pune în publicitate terminul de 3 luni numerat de la data Foaeî, spre cunoştinţă, ca D-nii concurenţi să se presinte cu garanţii legale în Camera Tribunalului în cea întâi a zii, orele 12 dimineaţă, după expirarea terminuluî, când urme ,ţie a se opera licitatţiunea şi a se face adjudecarea, cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedură, cumpărătorul va fi obligat a plăti tacsa venţiărel,a urmărire, precum şi dările cătră Stat şi comună, ce nu vor fi plătite până atuncea, sunt somaţi totodată acel ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usa fructă, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce altă drept asupra imobilului urmărită, să se arăte cu reclamaţiu de la Tribunală spre a'şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în urmă samă, bunurile consistă: 1) a D. loan Lupu, 12 fălci pameni in trupul moşiei Lărguţi, in hotare şi vecinătate cu moşiile: llurgăşă, Porumbeştii şi Toceni, o casă păreţi mele, acoperemântul stub, situată pe tentoriul vatra satului Lărguţa, aeu ogradă şi livadă, in total mărimea Ionului cu 15 prăjini pus cu aprocsiuiţie, o vie în apropiere de casă, in mărime ca de un pogon după moşii.o aprocaimativă; 2) a D. Manolachi Luca, 5 fălci păment în trupul moşiei Lârguţa, în hotară şi vecinătate cu moşiile: Porumbeştii, Ilarigăşă şi Toceni, o c..să cu livadă, situată pe teritoriul vatra satului Lărguţa, având mărimea locului ca 45 prăjini după măsură aprocsimativă, o vie îa mărime ca jumătate pogon după mărime aprocsimativâ; 3) a I). Petrachi Variam, o casă părețilinele, acoperemântul stubă, cu ogradă și livadă, în totalu mărimea locului ca 5 prăjini după măsură aprocaimativă; aceste bunuri se află în comuna Lărguţa, plasa Tigheciu, judeţul Calmi. No. 1100. D. Mihailu Gavalea, a căruia domiciliu nu se cunoaşte, este citat prin aceasta a se presenta la acest Tribunal în clipa de 8 viitoarei luni Aprilie anul curent, orele 11 anti-meridiane, când urmeaţie a se judeca procesului corecţional formata contra sa, pentru violarea servestrului aplicata pe nişte obiecte . D. Andrei Zabloschi, cunoscându că la neurmare procesul se va resolva în absenţă, conform art. 182 din Procedura Penală. No. 1136. D. Mihailu Dobrea, a căruea domiciliu nu se cunoaşte, se citeaţie prin aceasta a se presenta înaintea acestui Tribunal, la clipa de 5 a lunei Mal anul curent, orele 11 anti-raeridiane, când are a se judeca procesul corecţional formată contră I, pentru bătaeu lui Ştefan Nicolitu, cunoscănd că la căzu de neurmare se va resolva procesulu în absență’I, conform art. 182 din Procedura Penală. No. 1137. D. loan Vrănceanu, a căruea domiciliiî nu se cunoaște, se citeazîă prin aceasta a se presenta înaintea acestui Tribunal la 5 a lunel Mal anul curent, orele 11 anti-meridiane, când are a se judeca procesulu corecţional format contrar!, pentru bataca lui Ştefan Nicolau, cunoscăndu că la căzu de neurmare se va resolva procesul în absenţă, conform art. 182 din Procedura Penală. No. 1153. Estractulu de mal josu se publică în toată a lui cuprindere spre generala ştiinţă. ESTRACTII. Da pe sentinţa pronunţată de Tribunalul Cahul în şedinţa de la 27 Fevruaria anul 1869, No. 36. Sentinţa. Avănd în vedere că Grigorie Ţicău, a căruea domiciliu nu se cunoaşte, e dat judecaţei pentru bataca lui Teodor Cociu vatavul D. Isaiea Ohanov. Avănd în vedere că lucrările Poliţiei judeţiane probeatlă culpabilitatea sa. Considerând că în aşa circonstanţa faptul imputat numitului constitue delictur penală de art. 239 din Codul Penal, Tribunalul unit cu conclusiunele D-lui Procurore, în virtutea mencionatului art. 239 din Codul Penal, cetit în tecstă în audienţa publică, aă condamnată pe numitul la închisoare corecţională de un an şi jumătate. Condemnatului în absenţăi s’a lasat dreptul de oposiţiune de la data Foael, conformă art. 183 din Procedura Penală, precum şi acel da apel în terminul şi formele prescrisă la art. 195 şi următori din Clisa Procedură. Trifeumaul Jade. Cioronioiu. No. 138. In privire că D. Radu Nistor Bocioaca, nu are un domiciliu cunoscută, spre a ’i se înmâna citaţiunea acestui Tribunal, No. 137, prin care este citat ca la 9 Aprilie viitorii, orele 11 din ţii, să se presinte în pretoriul acestui Tribunal, cu doveţile cuvenite, pe când s’au regulat a se cerceta procesul ce ’i au intentat D. Iancu Stamati pentru bani; apoi se publică ca D-sa să se înfăţoşeze atunci aicea, şi la neurmare procesul se va căuta în lipsă, conform art. 148 din Procedura Civilă, iar citaţiunea s’au lipit pe uşa auditorului acestui Tribunal, conform art. 75 din Procedura Civilă. No. 212, fiind că Iconomul Aftanasie Artimescu din Darabani, în calitate de tutore averel defunctei Catinca Artimescu, n’au fost următori a îndestula pe D. Vasilie Băluşescu tot din Darabani, cu sumna de 25 galb. şi cheltuelele de urmărire, ce li se cuvine după hotărârea acestui Tribunal din 25 Iunie 1868, învestită cu formula esecutorie, și fiind că terminala comandamentului prealabil făcută debitoriului aespirat, tribunalul după cererea D. Băluşescu, a încuviinţat punerea în văntrare silnică a unei casă cu locul el, proprietate a debitorului, situată în târgul Darabanii în mahala, compuse din 2 odăi, acoperită cu şindila, păreţii de vălătuci, ogradă împrejură, în întrul carnea este o cuhne cu 2 odăi, acoperită cu lut, şi o şură acoperită cu pae, toate aceste megieşite despre apus cu Dascălul Haralambie Patapie, despre răsărit cu casa lui Teodor Serghie şi Iconomul Gh. Marţiu, şi despre meaza-Zi cu uliţa de lângă cazul .