Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-02-26 / nr. 15

No. 15 ANUL VII FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii, Mercuri 26 Fevruarie 1889. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 26 Fevruarie. IDepeşe Telegrafice. PESTA, 1 Martie. — Curtea au respins cerirea lui Karagheorghievici de a fi liberat pe cauţiune. CONSTANTINOPOLE, 1 Martie. — Alegaţiunea (fiarelor), ca Poarta ar fi trimis puterilor o circulară în privinţa conferinţei este neîntemeîetă. Hobard-Paşa s’au numit mare amiral. PARIS, 1 Martie. — Comisiunea corpului legislativii, pentru contractarea oraşului Paris cu creditul fondată, au propusă să se autorize oraşul de a emite obligaţiuni pentru 485 milioane, rembursabili în 40 ani.Ziarul La France deschide subscripţiune pentru a se rădica o statue lui Lamartine. (Monitorul 1). PARIS. Ziarul Francia invită pe Belgia a deschide negociări în privinţa căiei ferate. Balgia n’a respins încă. înmormântarea lui Lamartine şi Troplong se face cu cheltueala Statului. BERLIN. Chiemarea lui Usedom din Florenţa s'a făcut după cerirea sa. VIENA. Se desminte ştirea despre o întrevedere a Imperatondul Austriei cu Regele Italiei, ce sericea că se va face cu ocaziunea călătoriei Imperatomlui la Triest. Cetima în „Monitorii“. (Românul) „De mai mult timp, jurnalele streine reproduc conrespondenţe din Bucureşti, prin care se caută a se înfăţoşa România într'o necontenită agitaţiune, şi guvernul dând sprijinul seu la tot felul de uneltiri în contra păcei Europei. Imprăştiere de proclamaţiuni mazziniane, organisare de bande greco bulgare, aspiraţiuni de a cuceri Transilvania, nimică nu au lipsită spre a aţiţa spiritele în contra noastră, şi spre a ne compromite înaintea puterilor a garanta. Guvernul, căutând a afla pe uneltitorii aciea care, abusând de ospitalitatea ce li se dă, împrăştie în streinătate ştiri pe câtă ne adevărate pe atâtă şi vătămătoare posiţiunei României ca Stată neutru, a isbutit în fine a constata că unul din aceştiea era un polonez anume Dunin. Acesta în ultimele zile, a adresat depeşa aicea adecsată cătră redacţiunea Kray, şi prin care afirmă că în România se împartă proclamaţiuni mazziniane şi se organizare bande greco-bulgare. ^ „D. Ministru de Interne, având datoriea de a asigura ordinea publică în ţară, au somat personale pe numitul. Dunin ai arăta actele şi dovedile ce are despre tot ce afirmase prin depeşă. La declararea sa că nu are nici o asemene dovadă, D. Ministru a significat D. Dunin că avea a părăsi negreşit în 48 ore ţara, de acăriea ospitalitate se făcuse nedemnă prin depeşele sale calomnioase. La refuzul de a se supune acestei significări, D. Ministru a fost nevoit de a lua măsurele cuvenite în asemene cază, şi ori numitul Dunin au fost dat preste frontieră pe la punctul Giurgiu. Traducţiune de pe depeşa D. Dunin câtră redacţiunea „Kray“ la Cracovia. „în ţară se împrăştie o pretinsă proclamaţiune mizziniană care tradă o originie rusă. Cu toată soluţiunea dată conflictului turcogrecă, Grecii şi Bulgarii continuă de a lucra. — „Românul“ ecsistă contra Ministerului. — Periculoasele agitaţiuni electorali mergă crescendă“. DMMIN. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞIÎ, 22 Fevruarie 1860. Relaţiunele asupra timpului şi a preţurilor curente septămânale, de la 15 a curentei luni până astăzi suntă : Căldura 11 grade, aă fost vântă în 2 (tRe de la apusă, 2 arde aă ploată şi într'o criţă nişă. Preţurile curente sunt: Grâă ceacârfi calitatea 1-iă, chila 49 lei 59 bani. Popuşoi calitatea I-iă 20 lei. Orză călit. I-a 16 lei 66 bani, a 2-a 16 lei. Sacara 30 lei. Ovăsui calitatea 1-ea 20 lei, a 2-a 19 lei. Malai 18 lei. Fânfi carulu 9, 10 şi 12 lei. Boală de mijlocă consumativ 172 lei. Vaca 100 lei; carne de vacă oca 77, 80 şi 83 bani. Jemnă oca 41 bani. Pâne oca 25 şi 26 bani. Rachiul se vinde oca 1 leă 33 bani. Vinul se vinde oca 67 bani până la 1 leă. FURUOILŢI! ADMINISTRATIVE. Intendenţa Militară a divisiei a îi-a cXIxl xa.şi. No. 1339. Aduce la cunoştinţa doritorilor de antrepriză, pentru lucrări publice, că la 15 Aprilie viitor se va ţine licitaţie pentru darea în antrepriză construcţiei casfirmei situată pe platoul Copouluî. Planurile, devisurile şi ecetele de sarcini şi condiţii se pot vedea în bjuroarele D-lui Comandant divisiei a 2-a Teritorială, unde are a se ţine dist. licitaţie. Licitaţiunea se va face de o Comisiune Preşedata de D. Comndant a divisiei a 2-a Teritorială. Prefectura judeţului Iaşii. No. 1475. La 5 Martie viitorii urmându a se pune în licitaţie moşiile Statului arătate în tabloul de mai jos, conform ordinului Domnului Minitru de Finance sub No. 5917, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. r_IPsk, M& :Wj & w de moşiile puse în veritare în csipa de 5 Martie anul 1869, pentru necompliniri de garanţii, şi acestea numai pentru partea de dincoace de Milcova, cu începere de la 23 Aprilie 1869, pănă la aceiaşi in anul 1873, posesie de pe proprietatea Oprişenii de susit din acest judeţe, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 1550. La 27 a viitoarei luni Martie urmându a se ţine la această Prefectură licitaţie pentru vândarea unor obiecte vechi, din Mitropoliea locă, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. No. 1472. La 10 a viitoarei luni Martie urmându a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru venerarea materialului gheţeriei din ograda bisericei Sf. Sava din acest oraş şi se publică aceasta spre cunoştinţa amatorilor. No. 1511. La 18 a viitoarei luni Martie urmându a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu, pentru vinderea materialului lemnosit, aflătorii lângă casa de Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 838. De la Iconomul Gheorghie Gavrilescu a’&a secvestratu 10 oi în pretenţiea D. Emanoil Semicescu pentru o sumă bani, conformii adresei D. Judecătorii acestui ocolu, leszitâ pe cartea de judecată No. 576 din 1868, se publică venirea acestor oi în clipa de 6 a viitoarei luni Martie, cu deşteptarea D-loru concurenţi, că licitaţiea urmeaze a se efectua în peaţa carmarocului Cuza Vodă, în prezenţa şi a D. sdjutorii de Judecătorii acestui ocolit. Sub Prefectura plasei Crasna, judeţ. Vaslui. No. 241. Fiind că la terminul de 5 Dechemvrie anul 1868, nu a’au pututu vinde cele împlinite de la Gheorghie Filipescu, în pretenţie a D. Gh. Cărâuşu, înserate prin Progresul No. 95 din anul trecut 1868, din lipsă de concurenţi , pentru care se publică din nou termin de 20 elnie socotită de la data Foaei, cu invitare ca concurenţii ce vor fi amatori, să se presinte în acea la pretoriula acestei sub-Prefecturi, unde are a fi licitaţiea. Comitetul Permanent al judeţ. Iaşii. No. 407. La terminul ce s’au mai publicaţii ne presentându-se nici unu concurenţii pentru a se însercina cu facerea a 12 cojoace şi 12 perechi galoşi, necesare dorobanţilorii ce escortează deligența, se publică al 2-lea termin de 15 zile numerata de la data Foaei, pentru licitaţiunea $iaei antreprizuiri, în pretoriul Comitetului Permanent. Comitetul Permanent al judeţului Botoşani. No. 196. D. Vasilie Bucriu, membrul acestui Comitetu, prin petiţiea ce au adresat arată că aveadu cu sine 2 mandate de ale Comitetului, eliberate pentru sidarulu Ds. pe lunele August şi Septemvrie anul trecut 1868, sub No. 186 şi 224, trecute în avizele No. 29 şi 32, la 26 a espiratei luni Ianuarie le-au perdutu; se publică aceasta spre ştiinţa generală, şi se invită pe gasitorul mandatelor mencionate, a le aduce la Cornitetu, căci în locul lor, eliberându-se duplicate, cele perdute nu mai au valoare. Primarien collinaiei iaşii. No. 1926. Consiliul comunal, în şedinţa de la 17 a curentei, au decisu a se deschide din nou concurenţă orală pentru darea în antrepriză a pavarei din nou a 4 strade, şi anume: stradele Bohotineanu, Moţocu, Sabana şi Toma-Cosma, după devizul, caetul de însărcinare şi condiţiunele, care se pot vide în toate filele la biuroul al 3-lea din Primărie; amatorii de a lua asemenea antrepriză, se vor presenta în Camera acestui oficiu Mercuri în 19 Martie viitoru, orele 12 din garanţiile necesare, spre a se face adjudecaţiunea, care nu va rămâne definitivă decât, după aprobarea Consiliului comunal şi a Ministeriului de Interne. No. 1950. După decisiunea Consiliului comunal din şedinţa de la 10 Octomvrie anul espirat, 1868, urmându a se da în antrepriză cu începere de la adjudecare, anuala reparaţiune a degradarelor ce se vor ocaziona instrumentelor şi obiectelor pompiereştî, până la 1 Ianuarie 1870, se publică terminul de 15 zile pentru efectuarea espusei antreprizi, la împlinirea cartea se invită pe toţi maiştrii caretaşi şiferari ce voru voi a se angaja cu esecutarea propuselor reperaţiunî; să se presinte atunci în pretoriul Primăriei pe la orele 12 meridiane spre a concurge, condiţiunele relative se vora vide în ziua licitaţiei. No. 2001. Din referatul No. 1233, venindu-se că contractul serviciului întreţinere apelor din