Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-05-30 / nr. 41

PROGRESUL fiul ne cunoscuţii, în virtutea art. 204 din Procedura Penală, este citat a se presentă în persoană siă prin procuratorii admisă de lege, înaintea Secţiune! liu a Curţei la 1 a lunel Septemvrie anul 1870, orele 11 din eli, când are a se judeca apelulă făcută contra sentinţei Tribunalului corecţional în procesul dintre D-na pentru ultragiul serjentului Scarlat Cornea, aducând stance» şi probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta în lipsă. fHbnpalni elvi? de l«sî «eetlf-a l-a. No. 132. D-na Catinca Drăgană, cu domiciliulu ne cunoscută în România, în virtutea crt 71 Procedura Civilă, este citată a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţia l-iu, la 17 a lunei August, elipa Ludi, orele 12 din eli, anul 1870, când are a se cerceta procesul de diversa intentată de D. Iordachi Droganu. Tribunalul în virtutea art. 75, aliniatului Procedura Civilă, publică ca la arătata ori numita să se presinte la această Secțiune, că la neurmare causa se va cerceta în lipsă, conformii art. 93 Procedura Civilă. Secție« « 2-a. No. 2101. în urmrea cererei Domnului Nicu Ganea, dată la 25 Noemvrie 1869, de a se pune sub interdicţiune pe cumnatulă scă loan Stoeanovici, fiul defunctului Pivel Stoeanovici. Tribunalul, prin sentinţa cu No. 199 din 9 Mai 1870, în virtutea art. 445 şi 458 Codul Civil, în unire cu conclusiunele Ministeriului Publică hotărăşte : Numeşte mă consiliu judeciar lui loan Stoeanovici, în persoana mamei sale D-na Catinca Stoeanovici, care va fi datoare de a îngrjj da persoana şi bunurile fiului seu şi al asista în diferitele acte. Conformă art. 447 Codul Civil, se publică aceasta spre ştiinţă. No. 293. Fiind că domiciliul D-nei Elena Sturch este necunoscută în Românii), şi având în privire că copia de hotărâre a Tribunalului Iaşi Secţia a 2-a, No. 189, nu i se poate înmâna, conformă § 6, aliniatul 2 de la art. 75 din Procedura Civilă, se publică pentru ca D-sa să fie încunoştinţatâ că în procesul ce bă avut cu D. A. M. Bică, s’aă condamnată pe D-na Sturzi la plata a o sumă buni, şi în consideraţie că D sa are drept de opoziţie şi apel, conformă art. 154 şi 318 din Procedura Civilă, că sa presinte în Camera Corpului Portareiloă din Iaşi, pentru de a primi acea copie şi de a se conforma cu legea, socotindu-se terminul de la data Foael. Secţia a I a, No. 277. D. Costachi I. Gheorghiu, de profesiune poBBBOie, domiciliată la moşiea Beret-Sa, judeţulu Vaslui, prin petiţiunea ce au dat acestei Secţiuni, înregistrată la No. 3128 în 6 a curentei, arătând că cu obliţiunea înscrisă sub No. 60 la 17 Noemvrit 1865, are a lua de la părintele seu defunctă acum, Iancu Gheorghiu, suma de ÎOUO galbeni, şi că terminul de plată espuând de muna nu este arh.Ută, tm cerută de a se regula scoaterea în venerare a imobilului în care este asgurat, şi care este o casă într’unu rând, situata pe lopă vecinică în comuna oraşului Iaş»! despărţirea a 3 ea, strada Sărăui, larga biserica CuraUui viz-avi de pompiunea târgului de BUBU, înscrisâ la No. 1865, drepta care avenau-se în privire că toţi succesorii defunctului Iancu Gheorghiu şi anume: Teodor, Nicu, Constantin fraţi Gheorghiu, domiciliaţi cel întâi în Iaşi, al 2-lea la moşia Berea- IB, judeţul Vaslui, iar al 3-lea în oraşul Focşani, aă consimţită la punerea în venoare a caseieră fara să li se facă comandament, pe acest temei, şi în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică vendarea conformă art. 510 din acea Procedura, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobilu cu atenansele lui, să se intuieşte în Camera acestei Secţiuni a 3- ea cu garanţia cerută de lege, la 7 a lunei Septemvrie, el.La Luni, 1870, ora 1 din ajh, când are a se face adjudecaţia conformă art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 și 565 din Procedura Civilă, totodată se apune c,ele pe toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, pnvilegie, hipoteca sau orice alt drept asupra bunului urmărit, ca Înaintea adjudecaţiei să ie arăte la Tribunal spre a şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în Sama. No. 274. D-na Friderica Anna Mayer, de profesiune liberă, domiciliată in Iaşi cuarululă al 3-lea, prin comandamentul înregistrat la ftp. 262, au somat pe D-na Smărândiţa Cimara, fileu şi clironoama reposatului General Teodor Balşi, domiciliată totă în Iaşi cuartalul J-iu, strada Carol, ca în termin de 30 clile ce sstiefica pe Dna Mayer cu suma de 670 galbeni şi a lor procent, ce are a lua după obligaţiunea hipotecară a defunctului Balşî din 31 Octomvrie 1864, drept care D-na Cimara pe lângă că au primit un esemplară de comandamentă, au declarată totodată că succesiunea ne dispunândă de mijloace pentru a achita arătata creanță, apoi D na Mayer poate procede la venerarea imobilului asiguratoru, care este casele din comuna oraşului Iaşii, cu locul lor vecinic, ce vină situate în cvartalulă 1-iă la strada Carol, vis-a vi de casăle foaste ale defunctului Costachi Sturz», pe acest temei, o cerere! D-nei creditoare Miger, înregistrată la No. 3429, și în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică vederea conformă art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobilă cu atenansele lor, să se înfăţoşeze în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 11 Septemvrie, la Mercuri, 1870, ora 1 din eli, când are a se fiice aajudacaţiunea conform art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 și 565 Procedura Civilă, totodata se spune sele pe toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecaţiunel să se arăta la Tribunal spre a’şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă. Secţiea a 4-a Corecţională. No. 1083. Prin sentinţa acestui Tribunal din 6 a curentei, în bza art. 248, 249 şi 53 Codul Penală, condamnâindu-se în absenţă pe Costachi a lui Iţic şi Moişă Mamadiva la câte 6 o zile de închisoare şi 10 leî noi amendă pe fiacare, pentru delictă de rănire fara voe, şi fiind că din dosariă nu li se poate cunoaşte domiciliul, apoi în conformitatea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numiţilor Costachi a lui Iţic şi Moişă Mamadiva, că în contra acestei sentinţe au drept de opoziţie şi apelă conformă art. 183, 197 şi 198 din Procedura Penală. No. 1086. Prin sentinţa acestui Tribunal din 2 a curentei, în baza art. 308 Codul Penal, condamnându-se în absenţă pe fimela Irina lui Ivan Gavril, la 6 orile închisore pentru delictă de furţă, şi fiind că din dosar că nu i se cunoaşte domiciliul, apoi în conformitatea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numitei Irina lui Ivan Gavril, că în contra acestei hotărâri are drept de opoziţie şi apel conform art. 183, 197 şi 198 din Procedura Penală. tribunalul judeţ. Botoşani. No. 3838. Casele Sf. sale Iconomului Vasile Gheorghiu din această urbă, publicate prin foaia „Progresul No. 81 din 22 Octomvrie 1869, adjudecânduse asupra D lui Iorgu Cerchez cu preţă de 450 galbeni, şi neconformându-se D-sa art. 551 din Procedura Civitâ de a respunde prețulu. Tribunalul din motivul stăruinței creditorului urmăritoriu, prin jurnalul No. 1720 din 8 Mai 1870 conform art. 553 din Procedura Civilă, încuviinţând revinderea imobilului Sf. sale Iconomu Vasile Gheorghiu, pe câmpia cumpărătorului, ce publică termen de 30 ohie de la data Foael, spre ştiinţi concurenţilor ca la împlinirea termenului să se presinte în pretoriul acestui Tribunal cu garanţii solvabile, spre a se face adjudecarea asupra persoanei ce ară da mai avantajosă preţă, Tribunalul judeţ. Culur. No. 901. Findă că D. loan Anuşă domiciliată în satul Haragâşă, după comandamentulă prealabilă ce î saă făcută, în virtutea creanţei hipotecate, în fondulă moşiei Haragâşă cu pădurea ei proprietatea sa, trecute în registrul de inscripţiune la No. 3 din 1865 nouă satisfăcută pe D. Colonel G. Lupu domiciliată în Bucureşci, cu suma de 11.000 galbeni (bani dotai) procente şi cheltueli de urmărire; conform desposiţiuni Tribunalului; se publică vânzarea acestei moşii supuse urmărire), a căriea situaţiune constatată prin prescriptul-verbală ală Agentului urmăritori este: 1). Mărime de 2652 desettae (desetina numără aprocsimativă 72 pifirmi) sau esclusă pământul dată locuitorilor clăpaşi, această mărime se constată atâtă din o măsură aprocsimativă care sta făcuţii, câtă şi din osebite acte presentate de D. Anuşă proprietarul, se împarte 2000 desetine câmpă şi 652 desert de pădure de rase stejari (slodan) frasăn, teiă, carpănă, ulmă, alună şi altele. 2 . O casă situată în satul Haragâşă pentru locuinţa proprietarului, păreţi de geamuri acoperite cu şindilă, cu 3 camere, ună ealenă şi ună sutretă, 2 grajdiuri, 2 şuri pentru troaur, pâreţii de inele acoperite cu stuf, casă pentru slugi, chelărie şi bucâtârie. 3 . O casă pentru locuinţă de vară a proprietarului, situată pe câmpă (valea Enichioiului) pâreţii de cărămidă acoperită cu şindilă, cu 4 camere, un salonă şi un antretă, având un grojdiă şi chelărie pâreţii de cărămidă acoperite cu şindilă, o magilie (kambra) cu fondamental pe stâlpi, păreţi de scânduri acoperemântul şindilă, cu 3 deosebite despărţituri, precum şi 3 coşere făcute de inele şi acoperite cu stuf. 4) . Un etajă (crâşmă) situat în satul Haragâşă, păreţi de piatră, acoperământul şindilă, cu 4 camere şi 2 entreturi, având o pivniţă eliditâ cu cărămidă. 5) . Un cotoşu (crâşmă) situată pa drumul mare la hotarul moşiei Haragâşă şi la marginea satului Lârguţa, păreţi de unele acoperimântul scânduri, având 2 camere, un entret şi pivniţă (hruba). 6) . S se eactau, aflătoare 3 pe valea numită a Haragâşului, 2 pa valea numită a Enichioiului, şi 1 în valea numită hârtopul Cuţii; moşia Haragâşă se afla în comuna Enichioiu plasa Tighici, judeţul Cihulă, şi este în vecinătate cu moşiile : Capaclia răzeşie, Cârpeşti, Lărguţa, Samailia şi Enichioiu. Osebite sarcini privitoare pe acesta imobil şi cunoscute prin lucrările Tribunalului, sunt: 1) . Banca Moldovei din Iaşi, pentru suma de 5625 galbeni 32 parale, cu a lor procente de la 12 August 1869 până la numărătoare, după hotărârea arbitrară învestită cu formula executorie No. 77 de Tribunalul Iaşi Secţiunea a IlI-a (banca este prima hipotecară, adecă împrumutul ce este făcută înainte de acelă al D. Colonel Lupu). 2) . 3400 galbeni împrumutaţi de la D. Ilie Bovijoglu după obligaţiunea legalisatâ de Tribunal sub No. 11 la 25 Iunie anul 1865. 3) . 3000 galbeni împrumutaţi de la D. Carabetu Aprohamin după obligaţiunea legalisatâ de Tribunal sub No. 10. 4) . 2225 galbeni de la D-na Pulheria Reşcu, după obligaţiunea legalisata de Tribunal sub No. 19 din 4 Octomvrie 1865, cesionată D-nii Zoe Cantacuzino, după declaraţiunea din 1868 Martie 18 şi de aceasta cesionată D. Milidon Milidonovici. Datorii personale. 5 . 770 galbeni împrumutaţi de la D. Capitan Arcadi Şiptelier. 6) . Moşia Haragaşă este arendată de D. Ioan Anuşă, D. Milidon Milidonovici pe timpă de 7 ani, cu preţul de 1000 galbeni pe fiecare apă, după contractul trecută în registrul Tribunalului la No. 7 din 21 Octomvrie 1869. 7) . Garanţia dată de D. Anuşă, împreună cu alţi 5 proprietari pentru postul de casieră judeţului Bolgrad, ocupată de D. Mârza, care garanţie este asigurată în averea mobilă. 8 . Idem garanţia dată împreună cu alţi 6 proprietari pentru postul de casieră judeţului Ismailu, ocupată de D. Vasile Heiban, valoarea 6000 galbeni fâră a se lămuri fundul în care garantează. 9) . Priiveşte pe cumpârătură ori ce impozite câtră stat neplătite din trecută. Adjudecaţiunea se va face la ce întăiuri după espirarea termenului de 3 luni, care începe a curge de la data foaei „Progresul* conform art. 539 până la 550 din Procedura Civilă şi cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 665 din ace procedură. D-nii concurenţi în clipa adjudecaţiunei, se vor presenta în camera Tribunalului, la oarele 12 de dimineaţă, înpreună cu cauţiunele pretinse de art. 542 din din procedură. Suntă somaţi toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usu-fruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau ori ce alt drept asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecaţiunel să se prestate la Tnbun.1 spre a’şi arăta pretenţiunele, sub pedeapsă de a nu li se considera în urmă. No. 864. D. Vasile Gaitan cu domiciliul necunoscuta, este citat a se presenta în ședința Tribunalului la 17 iuniu oara 11 anti-meridiane ca martora