Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-02-25 / nr. 15

PROGRESUL pute înmâna cutiţiunea, se publică epre deşteptarea ei, ca să se presinte în Camera acestui Tribunal în clipa arătată mal suac, cunoacendu eft la neurmare procesul se va tranşa în nefiinţă conform art. 182 Procedura Penală. No. 322. Pentru 23 Martie »’au ficsatu termin pentru cercerea acţiunei intentată contra lui Ghaorghe Raluc pentru ultragin, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde ’şi are domiciliul spre a ’i se pute înmâna citaţiunea, se publică spre deşteptarea numitului ca în tfipa arătată ea se presinte în Camera Apestul Tribunal spre a fi faţă de cercetarea procesului, cât la din contra procesul se va tranşa în nefiinţă conform art. 182 Procedura Penală. No. 324. Pentru 23 Martie viitoru s’au ficsat termin pentru a se cerceta acţiunea intentată de Iancu sin Iţic contra lui Iosip Cauler şi Aimic Cauler pentru maltratare, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde anume sunt domiciliaţi, precum nici martorul Strul spre a li se pute înmâna citaţiunele, se publică spre deşteptarea numiţilor preveniţi ca în arătata ei să se presinte în Camera acestui Tribunal, la din contra procesul se va căuta în nefiinţare conform art. 182 Procedura Penală. No. 326. Pentru 2 Aprilie viitorii s’au ficsat termin pentru cercetarea acţiunei intentată contra lui Vasile Bucatariu pentru maltratare, şi fiind că din lucruri nu se cunoaşte unde anume e domiciliaţii, spre a ’i se pute înmâna citaţiunea, se publică spre deşteptarea numitului ca în arătata ţii se se presinte în pretoriul acestui Tribunal, spre a fi fia la cercetarea procesului, câci la din contra procesul se va tranşa în nefiinţe conform art. 182 Procedura Penală. No. 328. Pentru 13 Martie viitoru s’au frcsat termin pentru cercetarea acţiunei intentată contra femeei Mariea lui Toader Lungu, pusă în prevenţiune pentru maltratare, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde anume e domiciliată spre a ’i se pute înmâna citaţiunea, se publică spre deşteptarea numitei ca în arătatarii să se presinte în pretoriul acestui Tribunal, spre a fi faţă la cercetarea procesului, câci la din contra procesul se va cerceta în nefiinţă conform art. 182 Procedura Penală. No. 330. Pentru 21 Aprilie viitoru său fiest termin pentru cercetarea acţiunei intentată de Arin Constantin contra lui Moi°ă David Haim pentru furţa, şi fiind că din lucrări nu sa cimoaşte unde e domiciliat din care causă nui se poate notifica citaţiunea, se publică ca numitul inculpat, în clipa fiesată mai sus, să se presinte în Camera acestui Tribunal, când are a se cerceta procesul, cunoscănd că la neurmare se va hotărâ în lipse conform art. 182 Procedura Penală. Tribunalul județ. Cahul. No. 214. inculpatul Vasile Ţutuanu, fără domiciliu, este citată a se presenta în şedinţa Tribunalului în persoană la 10 Martie 1870, cu probe ce posedă în procesul corecţional intentată contră’I pentru mai multe prădăciuni şi furarea a 3 cai, cunoscându că la căzu de nevenire procesulu se va cerceta şi hotârâ pe puterea legel, ne prezentându-se cercetarea procesului se va resolva în absenţă, conformii art. 182 din Procedura Penală. No. 265. Individul Samoilă Antohică, necunoscut domiciliul seu, în virtutea legoi este somatu a se înfăţoşa în persoană în şedinţa publică înaintea acestui Tribunel la 22 a viitoarei luni Aprilie, orele 11 de dimineaţă, rând urme d de a se cerceta oporţiunea fâcutâ de condemnatul D.mitrie Popovici contra sentinţei No. 92, condemnatorui la paindă de înhisoare pentru faptula furtului unul chi şi falsificarea biletului, la care figurează ca matura, nepresentându-se oposiţiunea se va cerceta şi hotărâ în puterea art. 155 Procedura Penală. Tribunulul Judeţ. FAIIla. No. 1734. Domnul Ioan Gâdelă, acţruea domicilii stabil nu este cunoscuţii, este citat a se presenta înaintea acestui Tribunal în calitate de mărturii, la 22 Aprilie, orele 10 dimineaţă, spre a fi ascultat în causa următoare asupra lui Alecu Lucvideanu pentru insulta D. Dimitrie Brişcă, se publicA această citaţiune, cu deşteptare, ca la arătatul termine să se presinte, că I ne urmând, se va aplica rostirea legel. No. 1780. inculpatul Lazic Meiră din comuna Iaşii, şi actualminte fugită unde nu se ştie, este extstu h se presentă înaintea acestui Tribunal la 28 Fevruarie 1870, când urmele a se judeca procesul corecţional ce este instruită contra sa pentru delictă de escrochimie comisă în prejudiciul locuitorului Nicolai Mihai din comuna Covasna, se publică această citaţiune spre cunoştinţa numitului, căruia i se pune în vedere că la neurmare procesul se va judeca în lipsă, conformii art. 182 din Procedura Penală. Tribunalul județ. Nemţii. No. 3039. Domnul Alecu Blancfort, procuratorele D-lui sub Locotinent I. Patraşcu, domiciliat în DST, şi D. Matei Câlimânescu, procuratorele tutelei casei defunctului Zdmăn David şi a Domnilor frsţi Raicu fii şi clironomil defunctului Raicu Dimitriu, de profesiune avocat, domiciliat în urba Iaşii, urmărind îndestularea cel liu a sumei de 42 galbeni, 303 lei vechi, 38 parale cu a lor procent legal de la 19 Dechemvrie 1860, cuprinşi în obligaţia sa întărită de Curtea de Confirmare la 22 Dechemvrie 1860, sub No. 448, şi asigurată cu hipotecă în moşie a Hoiseştil şi Plopeştil, debit şi cheltuelele de executare, şi cel al 2-lea cu sumele 42 galbeni 6 lei 20 parale după obligaţia cu data din 19 Dechemvrie 1860, şi 162 galbeni 6 lei după o altă obligaţie cu acelaşi dată, învestite cu formula executorie, şi procentele pentru 162 galbeni de la 20 Iunie 1865, şi pentru 42 galbeni 6 lei 20 parale, de la 22 Iunie 1865 şi pănă la numeratoare, plus cheltuelele de urmărire, ce au a lua de la D. Aleeu Jora, de profesiune proprietară de moşii, domiciliată în urba Roman, din venerarea moşiei Hoiseştil şi Plopeştil ce debitorela posedă în plasa Mijlocii acest judeţă , şi avend în vedere că terminul de 30 ţlile a comandamentului făcut de creditori debitorelul a respirată, și numitul n’aă răspuns sumele debitate nici n’aă probat că venitul imobilului este suficient pentru plata datoriei. Tribunalul prin procesul verbal de la 17 Ianuarie 1870, No. 5 a jurnalului, au regulată punerea în văntlare a vorbitului imobil, care după lămurirea luată se cunoaşte situată în comuna Hoiseştii, plasa Mijlocu acest judeţu, megieşită despre răsărită cu moşiea Hârţâşuil proprietar a D-lui Hristea Ovanes, despre apusă cu moşiea Mărginenii proprieta a D-lui Răducan Rosati, şi deosebite alte megieşite proprietăţi; şi dar conform art. 510 din Procedura Civilă, se publică terminul de 3 luni invitându-se pe muşterel a se presenta în Camera Tribunalului în cea întâi viioarele 12 după espirarea terminului socotit de la data Foael conform art. 536 combinată cu art. 729 din indicata Procedură. Dnil concurenţi şi creditori se vor conforma art. 539 şi 542 din Clisa Procedură, deşteptându-se pe toţi acei ce ară pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă să orice alt drept asupra imobilului urmărită ca înaintea adjudecaţiei se le arăte la Tribunal, câci în urmă nu li se vor mai ţine în samă; sarcinele asupra imobilului de mai sus după lista dată de Grefă sunt următoarele: 21.987 lei 24 parale capital şi pocente socotite pănă la 9 Noemvrie 1870, câtră casa defunctului C. Dimitriu, asiguraţi în fondul şi venitul moşiei, din care scâtiindu-se 415 galbeni proptiţi la arendaşi din căştiurile anilor 1869 şi 1870 romane datoră încă D. Jora 6,632 lei 24 parale capete şi procentul lor de la 9 Noemvrie 1870 înainte şi pentru care Tribunalul prin legalizarea pusă pe contractul de arendarea moşiei de la 1870 înainte a condiţionat ca această sumă să se achiteie din căştiurile anilor viitori începători dela 1870; 11 galbeni 24 lei cătrâ casa reposatului Nicodin Inipesco, osebită procente; 96 galbeni 35 lei cătră casa reposatului N. Greelu, osebită procente; 89 galbeni 18 lei 10 parele cătră casa reposatului Dimitrie Fotă, osebită procente; 42 galb. 6 lei 20 parale câtră casa mortului Zalman Divid, osebită procente; 42 galb. 303 lei 38 par. cătră casa răposatei Mariea Moldovanu, osebită procente; 440 lei 20 par. cătrâ casa repos. Grigore sin Iordachi Merdari, osebit procente; 162 galb. 6 lei cătrâ casa răposatului Rilu Dimitriu, osebită procente; 108 galb. cătră casa răposatei Sofia Baltă; 50 galb. cătrâ casa răpos. O. Bucas, osebită procente; 996 galb. 13 lei 10 par. cătrâ Dna Mariea Cornelii, osebită procente; 1,053 galb. 18 lei cAtră casa răposatului Harick Nisson, osebită procente; 236 galb. 15 lei 20 par. cAtră casa repos. Dimitrie Foca (fila 155); 6,000 galb. catrA D-na Sultana Jora, cu drepturile Principelui Aleciandru Cuţraţii?* moşie Hoiseştii şi Plopeştii este arendată D-lui Dimitrie Givriliu până la 23 Aprilie 1876, după contractul trecută cu condica inscripţiunelor la No. 29, No. 730. D-na Qolda văduva defunctului Mendel sin Iţic, domiciliată în urba Peatra, în virtutea cărţei de judecată dată de D. Judecătorie de pace al urbei Peatra la 10 Iunie 1869, învestită cu formula esecutorie No. 1712, urmărindă îndestularea de banii 40 g dbenî şi a lor procent, ce după înscrisul din 28 Dechemvrie 1858, legalizată de Poliţia locală sub No. 7545, are a lua de la D. Dimitrie Merariu, domiciliată în urba Peatra, cum şi cheltuelele de urmărire, din văntlarea unoră case cu loculă lor ce debitorele posedă în urba Peatra, mahalaua Poștei; și având în vedere că terminul de 30 ţlilei comandamentului făcută debitorului aă espirat, și numitul n’aă răspunsă suma debitată, nici n’aă probată că venitul imobilului este suficient pentru plata detoriei, Tribunalul prin procesul verbal de la 26 Noemvrie 1869, No. 2 a jurnalului, vă regultă punerea în văntrare a vorbitului imobil, care după Lmurirea luată din procesul verbal a D-lui Portărel, se cunoaşte situat în mahalaua Poştei, înscrisă la No. 617, şi megieşită pe din susă cu locul D-lui Ion Pomiaru, la fund despre răsărită cu locă slobodă, de la vale către amendă cu loculu D-lui loan Bran, şi faţa cu drumul mergâtoriu la Dârmăneşti; şi dar conform art 510 din Procedura Civilă, se publică termenul de 3 luni, invitându-se pe muşterel a se presenta în Camera Tribunalului în cea întălitoarele 12 după espirarea terminului, socotită de la data Foael, conform art- 536 combinată cu art. 729 din indicata Procedură. D-nii concurenţi şi creditori se vor conforma art. 539 şi 542 din Clisa Procedură, deşteptându se pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra imobilului urmărită, ca înaintea adjudecaţiei se le arăte la Tribunal, câci în urmă nu li se vor mai ţine în sumă,eară după lista dată Grefa Tribunalului, în condicele de proprire nu exista nici o sarcina asupra acestui imobil. No. 3001. Prin sentinţa pronunţată în şedinţa de lfi 17 Ianuarie espirată anul curent, No. 14, că condamnată pe Costachi Popovici se stea la închisoare corecţională timpă de 6 zile, pentru că au maltratat prin lovituri pe Constantin Toader Miron, şi fiind că domiciliul numitului prevenită este necunoscută, se publică spre ştiinţa sa, că în casă de a nu fi mulţumită culisa sentinţă, are dreptul de apel la Curtea din Iaşi, în termen de 10 ţile confor la art. 198 Procedura Penală, precum şi de oposiţiune la acest Tribunal în termin de 5 zlile conform art. 183 din Clisa Procedură; terminele se socotesc de la data Fesei. Tribunalul judeţ. Vasluift. No. 2519. Pentru îndestularea D-lui Nerone Lupscu, domiciliat în oraşul Vaslui, cu suma de 300 g lieni şi a lor procent de 10 rt/p Pe an, considerată de la 7 Mai 1865, până la numerătoare, tacsa câtră fiscă şi cheltuelele de esecuţiune ce după hotărârea Tribunalului Vaslui, No. 139, învestită cu formula esecutorie, «re a lua de la casa defunctei Elena Duca representată prin D. Costachi Eliade tutorele acel case, de profesiune agricol, domiciliată în comuna Poiana, plasa Fundurile, judeţul Roman, supuindu-se urmărirea imobilul Lipova a răposatului Căpitan Costachi Duca, soţul defunctei Elena Duca, care a luat Zestrea sa, alisul imobil este situată în judeţul Vaslui, plasa Raova, comuna Lipova, e în mărime ca de 300 fălci în trei hlize din rare sunt ca 60 fâlcî locă de arată, ca 5 fălci fâniţu, ca 30 fălci haaşă şi restul pădure întreagâ şi tăetă, hlizi din Milosu se învecinează cu partea D-lui I. Latişă, din amândouă părţile, hlizi din Bahnă se învecinează cu partea din Măloşu a D lor Si oneşti şi cu partea din Bahnă a D lui Latişă, şi hlizi din moşie a Lipova răzeşii se învecinează cu partea D-lui Gheorghe Iordachi Hultea şi a D-lui loan Gherasim, acarete pe glisa moşie nu sunt decât în siliştea satului Lipova Răzeşi pe pământ răzeşescu cu plată, este o casă de bârne şi cărămidă cu 4 odăi, acoperită cu şindilă veche, un harababă de lemn stricată, un grăjdiă de lemn stricată, şi o bucătărie de lronă stricată cu 2 odăi. Tribunalul în baza art. 503 Procedura Civilă, scoate în vânzare zisul imobil, cu termin de 3 luni de zlile conform art. 510 alÎBa Procedură, se publica dar acest termin cu arătare ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra acel imobil, să se prezinte In Camera Tribunalului Vaslui, în ţlipa şi oara ce se va lămuri prin afipte, preparaţi cu giranţii lege, când are a se face adjudecarea, somându-şi tot acum pe toţi acei ce ar avea vreun drept din acele prevăzute la punctul al 3-lea de sub