Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-05-23 / nr. 39

No. 39. PROGRESUL FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primiriei. Dianul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii, Sâmbătă 23 Mai 1870. ANUL VIH la districtele României, prenumeraţiunea se face la biuroanle postale. lucerarea unui rând de 36 litere, costa un led cursul flaculu Iaşii, 23 Mai 1870. Depeşă Telegrafică. Telegrama D-luî Ministru de Interne adresată D-lui Prefect judt. Iaşi la 22 Mai 1870. Domnule Prefectul Dacă funcţionarii de orice ramură au aşu esersa drepturile lor politice în alte judeţu, li se poate acorda concediu spre a nu fi privaţi de drepturile lor cetăţeneşti din cauza funcţiilor ce ocupă. Preşedinte Cabinetului şi Ministru de Interne ft. Costachi, ifraMOJLTSl aDMIHISTEATIVE Prefectura judeţ. Fâlciu. No. 3335. Pe teritoriulu comunei Rănceniî plasa Prutu, s’dă pripăşiţii o iapă la păru neagră cioridie, coama în amândoue părţile, pişcătură la urechea stăngă, inferată la şoldulu stângă cu semnulu f, coda râurită puţină; se publică termenul de 6 luni, pretinsă de art. 48 din legea Poliţiei rurale, pentru deşteptarea proprietarului ei, care cu dovezile ce va poseda să se presinte la Primăria acei comuni, spre a i se încredinţa. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 1170. La terminul ce s’a mai publicat prin Progresul No. 29 din 18 Aprilie, ne presentându-se concurenţi pentru a se însercina cu confecţionarea mobilierului necesară Tribunaleloru şi parchetului aces- ; tui judeţu, se publică un alt termin de 15 ţlile nui merat de la data Foael, pentru licitaţiunea obsel antreprizuiri în pretoriul Comitetului Permanent. No. 1169. Se publică spre generala cunoştinţă, că în clipa de 15 a viitoarei luni iunie are a se ţine licitaţie în Camera Comitetului pentru darea în antrepriză a construirea unor încăperi de iernau stabile pentru ecsposiţie, doritorii ce vor bine voi a se însărcina cu astfeliă de antrepriză, să se presinte în mencionata Z» în Camera Comitetului; toate relaţiunele până în ţrăpa terminulul se potă lua de la Comitetu. No. 1162. Se publică terminulă de 15 ohie de la data Foael, ca concurenţii a lua în antrepriză accizele pe băuturile spirtuoase şi altele din comunele : Mironeasa, plasa Stavnică; Rădiul-Aldel din plasa Copou; Cadu din plasa Codru şi Rusenii din plasa Braniştea, pe termină de 3 ani începători de la 1 a trecutei luni ianuarie anul curent şi până la asemenea zi şi lună a anului viitor, 1873, să se presinte la reşedinţa acelor sub-Prefecturi însuşiţi de cauţiunele cuvenite, unde au a se ţine asemenea licitaţii în 3 orile de-a rândul, după espirarea mencionatului termin, cu recursă de 5 zile în Camera Comitetului, iar condiţiile din foile de mezat se potu vide în toate filele pănă la adjudecare la reşedinţa fiecărei sub Prefecturi. No. 1159. Consiliul generală al judeţului Iaşii, în Regiunea ordinară din 1869, au emisă unu votu în Ecopu de a se perfecţiona serviciul sanitară a acestui judeţu, pentru acest finntă aă instituită 7 posturi de medici pentru 7 arondismente, toţi aceştia să pretinde a fi doctori în medicină, şi fiecare vară are câte un salariu de 300 franci pe lună, piua 300 franci pe an cu spese de transportă, aceste posturi se vor dobândi prin concursă în prezenţa unei comisiuni esaminătoare compusă dintre medicii cei mai esperţi. Zipa decisă pentru acest concursă va fi la 1 iulie anul curent. D-nii doritori ce vor voi a concura pentru aceste posturi, să binevoească ca în ziua menționată să se presinte în Camera Comitetului Permanent însoţiţi de diplomele de doctoru în medicină. Comitetul Permanent al judeţului Suceava. No. 803. La 5 iunie viitoră aiueadu a se da în antrepriză reparaţia radicală ce este a se face localului cumpărat pentru gimnaziu, precum şi finirea acelea începută la locului pentru autorităţţile judeţului. Se publică ca persoanele ce vor ave dorinţă a se însărcina cu arătatele reperaţii, să se presinte atunci în Camera Comitetului cu garanţiile cuvenite. Comisiunea Interimară a Comunei Iaşii. No. 4772. Numerulă vitelor mari şi mici taete la macelăriele din oraşu în cursul lunei espirate Aprilie, este precum urmează: 527 boi, 76 vaci, 1 bivolă, 5 bivoliţe, 20 viţel, 26,578 miel şi 218 tâmâtori, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. No. 4750. După decisiunea luată de această cormisiune în şedinţa de la 18 a curentei, pentru întreprinderea confacţionărei şi predărei a 100.000 petre cubice, se deschide din nou concurenţa care se va ţine orală în camera Primăriei Vineri în 29 Mai curentă, sub condiţiunele placardate sub No. 52 din 4 Ianuarie trecută; amatorii de a lua asemenea întreprindere se vor presenta la acestă oficiu în eroa fresată para 12 meridiană, cu garanţia necesară, pentru a se pute efectua adjudecarea. No. 4753. După demisiunea luată de această comisiune în şedinţa de la 18 a curentei, pentru întreprinderea construire din nou a 10 stânjinî canală în râpa de lângă strada Palatului şi 5 stânt, boltă de piatră lângâ casele D. Sevescu strada st. L^clor în mărginirea sumelor de 7091 lei cursul pieţei pentru celă întăiă canalu şi 1.387, 50 pentru boltamencionatâ, prevăzută în divisul şi planul presentat cu referatul. D. Arhitect comunal înregistrat la No. 6364, se deschide din nou concurenţă luni în 8 Iunie viitorii oarele 12 meridiane, amatorii de a lua aseminea întreprindere se vor presenta la acestă oficiu cu garanţia necesară în zipa şi oara tresată, pentru a se face adjudecarea. PROCESU-VERBALII. Astăzi anulă 1870 luna Mai 13 ţrile, sub scrișii membri Comisiunel Interimare, prin aceasta constată că fiiindu convocați pentru astă sprâ la oara 7y2 a delibera asupra mal multor cestiunî, și după o asceptare până la 8]/2 care nu s’a întrunită cee-l-»lfl D-nî membri, despre care s’a dresrtu presentat procesă-verbală, Totodată, se regulează a se face a 2-a convocare pentru mâne sară oarele 7% sara, iar aceasta se va publica spre ştiinţa obştească. P. Idieriu, A. Camban. Primăriea T. Frumoşi. No. 946. Termenul de 16 Aprilie pentru antreprizuirea echipamentului pompierilor locali, zâdărnicindu-se din cauză că n’au fostă concurenţi care se ofere preţuri avantajoase casei comunale, se publică din nou termenul de 15 ţirle socotită de la data Foael, şi cu respectul de 24 oare, având dreptul de recursă de 8 zrile la Comitetul Permanent, respectiv, pentru antreprizuirea acelui echipament, după cara Comitetul Permanent regulează prin adresa. No. 1069. No. 1009. Această Primărie urmează a da în antrepriză facerea din noă a 516 spânjinl şanţă pentru granituirea acestui oraşu, să publică termenul de 30 zlile enumerată de la data Foael, după a căruia espirare se va ţine licitaţiunea în camera acestei Primării cu respectulă de 24 oare, în care termen concurenţii potu vede condiţiunele acestei antrepriză în fiecare Ze lat cancelaria Primăriei pănă la adjudecaţie. No. 980. Consiliulă acestei urbe în şedinţa de la 11 a curentei, având în vedere că D. Colonel în retragere, Mihail Mavrodi membrulu Comitetului Permanenţă din judeţul Iaşi, inspectând cancelaria şi comanda pompierilor locali, au cerută a fi introdusă şi la loculă unde a fostă incendiul din noaptea de 22 spre 23 a espiratei luni Martie, și constatându energia cu care & lucrată pompierii, aă bine voită a remunera pe totă personalulă de toate gradele cu giumatate salarală pe o lună din propriele sale resurse; prin urmare se publică, că Consiliul comunal ne putând trece cu vederea actulă de încurajare produs pompierilor de D. Mavrodi, îlă roagă a primi din parte şi unele mulţumiri pentru lăudabila urmare a D-sale. PUBLXCAŢIi JTOBOATe&ESTÎ, Curtea de Apel din Iaşi. No. 1011. Estractul de mai josă se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTII De pe decizia Curţei de Apel din Iaşi Secţia 1-iă, dată la 3 Aprilie 1870, în procesul corecţional privitoră pe prevenitură Vasile Popovici, domiciliat unde anume nu să ştie, pentru maltratarea comisă lui Petrachi Vasiliu. Pentru aceste motive, Curtea în unire cu conclusiunele D. Procurore şi în numele lege decide: Respinge apelul ca nesusţinut, şi sentinţa Tribunalului venită în apel se confirmă. Decisiunea prezentă e supusă oposiţiunei, conform art. 183 Procedura Penală, şi recursului în Casaţiune conform art. 211, 396, 417, 419 şi 420 Zisa Procedură. No. 1007. Estractul de mal joan se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTUI. De pe decisia Curţei de Apel din Iaşi Secţia 1-i, No. 58 din 31 Martie 1870, dată în procesul privitoră pe prevenitură Ific sin Avram, cu domiciliul necunoscută, pentru insultă. Pentru aceste motive, Curtea în unire cu conclusiunele D. Procurore şi în numele lege decide. Respinge apelul ca nesusţinută şi sentinţa Tribunalului venită în apel se confirmă. Partea judecată în absenţă are dreptul de oposiţiune conformă art. 183 Procedura Penală, și a recursului în Cpsiie, conformă art. 211, 396, 417, 419 și 420 Ziua Procedură. No. 695. D-nui Theodor Csinofona Cescu, Aristide L’vsscu, Loghinu Miheilescu, Arh. Stană Huțanu, Iconomul Gheorghe Posa, serjentură majoră C. Antonescu, Catinca Veapescu născută Cantacusină, Iustin Pustia, Tobetu Andril, C. Culianu, Deonisie Grigore, Arhimandritul Costandie, Elena Cârpă, I. Siriţeanu, C. Batistu, Arh. Nechita şi Gherasimă Slofănescu, părţi civile, a cărora domicilii nu li se cunoaşte, în virtutea art. 204 Procedura Penală combinată cu art. 75 aliniatul 6 din Procedura Civilă suntă citaţi, a se present« înaintea Curţei Secţiei I-iă la 6 Iunie 1870 când ara a se cerceta apelulă făcută de Dimitrie Avram pentru delictă de înşelăciune şi abusă de încredere. ttai de laşi »©©ţie* 2-a. No. 2031. Creditorii falitului Elisa Iosepovici, sunt din nou citaţi conformă art. 237 Codul Comercial, a se presenta în persoană Baă prin vechilă în Camera acestui Tribunal la terminul arătată în publicaţiunea înserată în foaia „Progresul“ No. 36 din 13 Mai 1870. Secţia a 3-a. No. 258. D-lă Costachi Gheorghiu, de profesiune liberă, domiciliat în Iaşi cu sitalul al 3-lea, prin comandamentul înregistrat la No. 141, a somat pe D. Iţic Rabinovici, de profesiune comersant de strae, domiciliat tot în Iaşi despărţirea a 2-a, în calitate de