Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-08-01 / nr. 59

No. 59. 1I IUN. HUSII, FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner,oliţa Primăriei. ţ)ianil se publicâ de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru lani 1 galbenii. laşii, Sâmbătă August 1870. ANUL VIU In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 36 litere, costă in re cursul fiscala Iaşii, 1 August 1870. Depeşe Telegrafice. MAYENZA, 6 Augustă, 9 ore sera. (Sorginte oficiale din Berlin).—Capetele coloneloru prusiane s’au apropiat la 5 Augusta de Saar. Astăcî de diminaţă, generalul Kamek, întâlnindu pe inamică la Vest de Saarbrücken, unde ocupa o tare posiţiune pe înălţimele ce suntu aproape de Speicheren, a începută îndată ataculă. După sgomotură tunuriloră, date din partea divisiunilor comandate de Burnekow şi Stupnagel, sosind generalulă Goeben, luă comanda, şi în urma unei lupte forte violenţi asupra posiţiunii ocupată de generalulă Frossard, o luă cu asaltă. Ună generală francesă şi colonelulă Ruter au fostă răniţi. MAYENZA, 7 Augustu, 6 ore dimindița. Generalulă Goeben comunica că, în lupta de la Vest de la Saarbruken, aă făcută mai multe sute de prisonieri din corpurile lui Frossard. După raporturile prisonieriloru, în facia nostră, aă fostă 4 divisiuni. Lupta n’a încetată de câtă nóptea. Inamiculă s’a retrasă sub protecțiunea unui focă viă de artileria. Generalulă Steinmetz, sosindă sera a luato comanda. Ună generală francesă, mortu. Perderi forte mari din ambele părți, mai cu seama dintre oficieri. (Monitorul). PARIS, 5 Augustă.— Oficiale: La Wissemburg trei regimente de infanterie şi o brigadă de cavalerie uşieră, din divisiunea Douay, aă atacată puterii prusiane forte considerabile, şi, după o luptă de mai multe ore, se retraseră (se replierent) la posiţiunile tari unde Mac-Mahon îşi concetreza puterile. Generalul Abel-Douay a căzută in luptă. BERLIN, 6 Augustă. O telegramă oficiale a princepelui regalei de pe câmpulă de bătălie de la Woerth, la 4 și jumătate ore seratice. Avurămă o bătălie victoriosă lângă Woerth. Mac-Mahon a fostă cu desevârşire bătută şi aruncată spre Bitsch de cea mai mare parte a armatei mele. VIENA, 6 Augustă. Ziarula Tagblatt publică o epistolă deschisă a generaliului Stefan Turr către Bismark, amintindă convorbirile sale cu dânsulă și eitândă propriele cuvinte ale lui Bismark, din care resultă că Bismark a propusă la diferite ocasiunî imperatului Napoleone, prin mijlocirea generariului Tirr, anexarea Luxemburgului şi a Belgiei, pentru a rectifica fruntariele Franciei, Bismark a oferitii generariului Tirr d’a favorisa mărirea Ungariei spre Oriente. in fine generariulă Tirr constată c’a descoperită machinaţiunî prusiane la Belgrad pentru a provoca pe Serbia se facă resbelă contra Austriei. BERLIN, 7 Augustă. — Scrii oficiale de la Magenza.— Sâmbătă soara generariulă Kamecke a luată cu asaltă posițiunile tari ocupate de generariulă Frossard la Ost de Saabrucken, mai multe sute de prisonieri. Francesii își protegiară retragerea prin canonadă. Principele regale face cunoscută că Mac-Mahon a fostă întărită ieri de divisiuni de corpurile mareșialilor Failly și Camrobert. In bătălia de la 6 cuvinte, Prusia nis aă luată 6 mitrailleuse, 30 de tunuri, 2 drapele și 4000 prisonieri. Perderile au fost mari de ambele părţi. MAYENZA, 7 Augustă. Şese ore sera. O depeştă oficiale spune că, după deşertarea oraşiului Saarbrücken, totă armata francese a făcută o mişcare napol spre interiorulu Franciei. PARIS, 7 Augustă. Scriile oficiale confirmă că Mac-Mahon a perdută bătălia și se retrage spre linia Nancy. Și corpul lui Frossard operează retragerea în bună ordine. Celel-lalte corpuri de armată n’au combătut încă. Totă armata se concetreaza spre Metz. O proclamare a consiliului de miniștri declară departamentală Seinei în stare de asediu și convocă Camerele pentru lua de 11 Augustă. O proclamare a minesteriului de interne face ună apelă energic tutoră Francesiloră, în facia schiloră grave ce vină. Ministrulă se raportă la resursele imense ale Franciei. O depeştă a împăratului Mice- „Nu este perdută nici sângele rece, nici încredere.“ PARIS, 8 Augustă. Camerile suntă convocate pe mâne. Trei corpuri de armată suntă încă neatinse. Concentrarea se sevârsesce în bună ordine. Se ascepta o bătăliă lângă Metz. Un decretă împârătescă convocă pe toți cetățenii valii suptă arme. Fortificările Parisului sunt puse în stare de apărare. PARIS, 8 Augustă. Armata francese se concentrează pentru a înainta asupra munţilor Vosges. Un raportă al ministrului de resbelă enumeră măsurele luate pentru apararea Parisului şi îndeplinirea golurilor făcute în armată. Ministrulă de resbelă spune că toată armata francesă, împreună cu garda naţională, va da Franciei doue milioane de apărători. Deputaţii stângei reclamă imediata armare a tuturor cetâţeniloră. METZ, 8 Augustă. Corpulă Failly comunică cu corpulă Mac- Mahon. (Românulu.) numerat de la dăta Fosei, urmând a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru a se arenda: 1. O vie din podgoria Cotnari, cu împrejmuirele ei. 2. O vie din podgoria Cotnari, a Monastirei Varaticu, şi 3. O vie din podgoria Cotnari, a Schitului Goroveiu din districtul Dorohoiu. Se publică aceasta din nou spre cunoştinţa generală. Prefectura judeţ. Fălciu. No. 4682. In comuna Urdeştii, plasa Mijloculu, pripăşindu-se un cal harmaaariu, mic de trup, în păr murgă, cu o ţintă albă în frunte, şi furculiţă la urechea dreaptă, se publică terminul de 6 luni pretins de art. 48 din legea Poliţiei rurale, pentru deşteptarea proprietarului lui, care cu dovezile ce va poseda să se presinte la Primăria acei comuni spre a i se încredinţa. Prefectura judeţ. Boraan. No. 3146. Conformii telegramei Domnului Ministru de Rîsbel No. 5377, la 17 Augustu curentu s'au regulat din nou termin spre a se ţine licitaţie pentru aprovizionarea de fâni, orză, pae şi lemne, necesarii dorobanţiloru ce au a face serviciu la reşedinţa Prefecture! şi a sub-Prefecturelor de plase, în cursul anului viitoru 1871, în cantităţile următoare: Fân. Orză. Pae. Lemne. 16,960. 12,720. 8,480. 18,520 ocale la reşedinţa Pref. 5.088. 3,816.2,544. 4,530 „ la sub-Prefectura plasei Moldova. 5.088. 3,816.2,544. 4,530. ocale la sub-Pref. Fundu. 5.088. 3,816.2,544. 4,530 „ idem vSiret.de sus. 5.088. 3,816.2,544. 4,530 „ idem Siret, de jos. Se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, ca In arătata ori să se presinte în Camera Prefecture! cu garanţii în regulă spre a concura la licitaţie. No. 3116. Pe urma unui individ, ce au fost găsit în comuna Trifeşti, fără cuvenitele însuşiri, şi care au evadat din arestul sub-Prefecture! plasei Siretul de josu, rămăindu o căruţă de unu cal, care să presupune a fi de furatu, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lâuntrul legiumului termin să se presinte cu dovezi la Z’sa sub-Prefectură spre a’şî primi căruţa, căci la din contra se va vinde licitativu. Comisia cvartalului al 2-lea din Iaşi. No. 1206. Conformii adresei No. 459. a D. Judecătorii ocolului al 2-lea, urmând a se vinde licitativu în localul acestui comisariatu în ţjipa de 3 Augustu orele 11 dimineaţă, mai multe obiecte casnice împlinite de la D. Iancu Contovici pentru îndestularea D. Cari Ain, se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Primăria Comunei Iaşii. No. 8112. Conformă cu decisiunea pronunţată de majoritatea membrilor Consiliului comunală al acestei urbe, în şedinţele de la 24 şi 27 ale trecutei luni iulie, urmând a se da în antrepriză din titlu administrărei scenei teatrului naţional din astă urbă, pe timp de 3 ani începători de la data încheierei contractului şi după condiţiunele ce ne vor arata concurenţilor în urmă, se publică clar licitaţie pe clipa de 13 a lunei curente August, învitându-se pe toate persoanele speciale şi competente de a administra scena teatrului, să se presinte la clipa arătată pe la orele 12 meridiane în pretoriul acestei Primării cu garanţie provizorie, care să cere a fi în sumă de 300 galbeni numerariu, bonuri rurale sau alte obligaţiuni de ale Statului Română. No. 8116. Biletele cu No. ... şi 248 pentru pensiunea administrativă a D-lor. Sofia Gavrileasca şi Arghira Orbi, pornindu-se în clipa de 3 Iulie trecut, se publică terminul de 40 Zile pentru aflarea lor, iar în cazu când persoana care le-au găsit nu le va presenta Primăriei în mijlocul terminului, se vor considera anulate. No. 8124. Urmându a se da în întreprindere reperaţiunea bisericei Sf. Apostol Toma (Cozma) şi la casele din ograda ei, precum să vede în planură şi devizul confecţionată de Arhitectul comunală, în mărginirea sumei de lei noi 24.211, bani 11, sub condiţiunele care se pot vide oricând la Primărie, se deschide din nou concurenţa Vineri în 14 August, curent, orele 12 meridiane, amatorii de a lua asemenea întreprindere, se vor prezenta în acea ori şi oră la Primărie cu garanţia necesară pentru a se face adjudecarea. No. 8121. Urmându a se da în întreprindere reparaţiunea necesară a caietelor bisericei Sf. Pantelemon, în mărginirea sumei de 3714 lei, 20 parale cursul peţei, prevăzuta în devizul formată de Arhitectul comunală şi presentat pe lângă referatul înregistrat la No. 13.064, se deschide din nou concurenţa Vineri în 7 August curent, orele 12 meridiane, amatorii de a lua asemenea întreprindere, se vor presenta la acest oficiu în Sipa şi ora susa indicată, cu garanţia necesară pentru a se face adjudecarea. No. 8209. După disposiţiunile D-lui Ministru de Interne, indicate prin adresa D-lui Prefect Judeţului Iaşi! No. 6899, şi în virtutea art. 65 din Regulamentul general al închisorilor, se publică în termen de 1 ani şi 1 ari, ca toţi acei ce se vor cunoaşte în drept de moştenitori al defunctului cerşitori. Constantin sin Simion, decedat în ospiciul de la Orgoeştî, se vie a se presenta în pretoriul acestei Primarii aducendu cu sine şi probele legate de adevărate rude al mortului, pentru a’şi pute apropiea averea remasă de la numitul ce constă în valoare de 40 lei, la parcursul pieţei, cunoscândă că după trecerea acestui termin, avutul decedatului remâne pe sama Statului conform disposiţiunelor art. 66 din mencionatul regulament. Primăria comunie! podgoria Copou. No. 642. In conformitatea art. 49 din legea Poliţiei rurale, se publică aflarea păgubaşului a unei epe cu mână la păru murgă închisă, la trupă de mijlocu, pe spinare roasă de şă, asemene şi mânerul la păru murgă închisă, trimisă de Primăria urbei Iaşi cu adresa No. 8062, ca de priparV. Primăria comunei Horleşti, No. 353. In această comună au picat de pripasă o vacă la pâr porumbă închisă, la trupă de mijlocă, coarnele greblişe, inferată la cornul stângu din nou cu o literă nedescifrată, pentru care se publică aflarea păgubaşului ei în terminul legiuit. Primăria comunei Podal-lloael. No. 1163. De la 26 a viitoarei luni Octomvrie anul curent, urmând a se da în antrepriză eratulupităriei din această comună pe timpă de unu ană de zile, se publică terminul de 15 Zile de la data Foael, când are a se ţine licitaţiune în camera acestei Primării 3 Z*!, de-a rândul şi cu recurs de 5 Zile în camera onor. Comitet Parmanent, cu deşteptare A ApmaiaTRATim prefectura judeţ, laşii. No. 7239. Pentru venerarea tutunurilor deteriorate şi confiscate, ficşindu-se terminul de 20 August anul curent, conforma publicaţiunel făcută prin Monitorul No. 160 din 23/ii Iulie» ?i după condiţiunele întocmite din noă, punându-se totodată în vânzure şi o cantitate tutuna bună ce s’au restituit1 guvernului de cătră concesionarii de dincolo de Milcovă, şi care se cuprinde în lista litera D, publicată prin citatul Monitorii, se publică aceasta spre ştiinţa generală şi concurenţii ce vor fi pentru tutunul de dincoace de Milcovu, să se presinte la acest oficiu, unde are a se ţine licitaţiunea. No. 7247. La espirarea termicului de 25 ţiine e Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 1817. La terminele ce s’au mai publicat, nepresentându-se concurenţi pentru a se însercina cu confecţionarea mobilierului necesară la cancelariile Tribunalelor acestui judeţ, se publică încă unu termin de 15 zile numerar de la data Foael, când are a se ţine licitaţie în cancelaria Comitetului Permanent, cu adăogire că la această concurenţă se vor primi toţi fără escepţiune, numai să se oblige la condiţiunele foael din licitaţie.