Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-09-16 / nr. 72

No. 72. PROGRESII. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, oliţa Primăriei. Ziarul se publicâ de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patra luni 1 galbenă. Iaşii, Mercuri 16 Septemv. 1870. ANUL Y0T In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. înserarea anul rând de 35 litere, costa na led cursul fiscala Iaşii, 16 Septemvrie 1870. Depeşe Telegrafice. “ BERLIN, 21 Septembre. —Principele regale ală Prusiei a adresatu reginei următoarea telegrama : „Versailles, 20 Septembre. „înconjurarea Parisului pe linia de la Versailles și Vincennes a fostu efectuată într’una moda victoriosa de armata mea. Inamiculu a fostă aruncata peste o redută, pertjendu 7 tunuri. Perderile noastre suntu mici.“ Regele Prusiei a trămisu reginei următoarea telegramă cu data de 20 Septembre: „Ieri dimineaţă mi s'a anunciat că inamiculu a părăsită posiţiunile sale spre Nord de Paris, Saint-Denys şi Pierrefitte, când a vertută că trupele noastre se apropiau. In minutulă acesta mi se anunciă că ieri, după ameaiţî, alu 5-lea corpu prusiana şi alu 2-le bavarese, după ce au trecută Seina lângă Villeneuve-St.-Georges, la sudulă Parisului, au atacatu 3 divisiunî ale generalului Vinoy pe înălţimele de la Sceaux, respingându-le peste forturile Parisului. (Inamicului perdută 7 tunuri şi mulţi prisoniari.“ MUNDELSHEIM, (lângă Strasburg), 20 Septembre.— Luneta No. 3 a fost luată astăip după amează de un batalion din Landwhr. Inamiculă a încetată foculă pe la 8 ore sara. MUNICH, 20 Septembre. Ieri o luptă crâncenă a avută locă între Villeneuve-St. Georges și Montrouge. Trei divisiunî din corpulă lui Vinoy, sprijinindu-se pe o redută construită de curăndă și efectuândă o eșire, aă fostă respinsă de ală 2-lea corpă ală armatei bavarese cu care s’a împreunată mai tonjiă ală 5-lea corpă de armată prusiana, și capetele corpului al 6-lea bavarescă căpturată 7 tunuri și mai multă de o milă de prisoniari. Inamiculă s’a retrasă în neorândueală. FLORENZA, 20 Septembre.— După ce generalulă Cadorna a hotărîtă cu generalulă Canzler condiţiunile predărei oraşului Roma, a avută locă depunerea armeloră din partea trupeloră ce aă capitulată şi defileulă trupeloră italiane, cari aă fostă primite cu unul aclamaţiunî atâtă pentru rege câtă şi pentru armată. Garnisona care a capitulată, va fi trămis la Civita-Vechia ; indigenii voră forma ună deposită neînarmată pene ce se vor lua disposiţiuni ulterioare. Străinii vor fi înapoiaţi în ţerile loră. Corpulă diplomatică s’a aretată satisfăcută de măsurile luate de comandantură generală pentru manţinerea liniştei în întru. In toate oraşele italiane aă avută locă demonstraţiunî entusiaste. (Monitorul I). TOURS, 21 Septembre. — Prusianii aă intrată la Panthievre ; el aă evacuată departamentulă Rhinului-de-Susă, unde recrutarea pentru armata francese a re ’ncepută. Garnisona de la Toul a respinsă, în 19 Septembre, ataculă Prusianiloră, demontândă (puindă în imposibilitate d’a mai funcţiona) şi sfîrâmîndă tunurile lord. Scrii particulare spună că Prusianii au fost învinşi la 19 Septemvrie lângă Meudon, Sèvres, Athis şi Lagny. FLORENZA, 21 Septembre. — Generalii Cadorna şi Rangier au stabilit condiţiunile predărei garnisonei papale de la Roma : Italianii vor fi trămişî la Civita-Vechia, străinii în țerile lord. BERLIN, 23 Septembre. — Aă apărută doue circulare ale lui Bismark, prin care arăta necesitatea d’a întinde fruntariele și d’a dobăndi fortăreţe pentru a avea garanții contra unul nuoă atacă din partea Franciei. " Francia a ordonată scadreî sele din marea de la Osta se întoarce. (Românulu.) BERLIN oficiale , sorginte berlinese) 22 Septembre, 5 ore 38 min sara. Luptă victorioasă la 17, 18 și 19 la încunjurarea Parisului. La Versailles, 2000 gard! mobili prinși. TOURS, 22 Septembre. — Prusii s’au aretată la Nantes. LONDON. „Daily telegraph“ vede că Favre ar fi autorizat a cede o sută milioane funţi sterlingî ca desdaunare de resbel precum şi domolirea fortăreţilor respective şi la extremitate neutralisarea Alsaciei şi a Lorenului. Retractărele între Favre şi Bismark pentru condiţiunile păcel, cari nu suntă încă cunoscute, se facă la Lavariere. (Lloyd de Bucuresci.) rmnuxoAţii administrative. Intendenţa militară din ad divisie teritorială. No. 9816. Conform ordinului Dlui Ministru de Resbel sub No. 6345, să face cunoscut că la 22 Septemvrie curent se va ţine următoarele licitaţii: La sub-Prefectura Turia judeţul Iaşi, pentru aprovisionarea a 57 sfânjini trebuitori pichetelor companiei Sculenii pe iarna 1870—71, Le Prefectura Dorohoi 66 sfânjini pentru pichele companiei Mimorniţa. La târguşorul Rădăuţii în Camera sub-Prefecture! respectiva pentru 84 3/8 stânjini lemne trebuitori companiei Rădăuţii. La Prefectura de Folticeni pentru 51 stânjni trebuitori companiei Cornu Luncel şi 16 stânjini trebuitori companiei Dorna. In caraer ! sub-Prefecture! de la târgilu Ocna 18 stânjini trebuitori companiei Oituzu, 18 stânjini companiei Comăneşti1. La Prefectura Piatra pentru 8 stânjini trebuitori companiei de Pristicanî, lemnele se vor transporta de antreprenori la prieteni trebuitoare. Plata se va face prin mandate în eserciţiul curent şi 1871 pe jumătate în fie care proporţionat cu cantitatea de lemne trebuitoare fie-cărui anu. Licitaţia va fi orală şi se va ţine de D.D. Prefecţi şi sub-Prefecţî respectivi în unire cu D-niî Comandanţi de puncte sau adjutoare. Frc'fRfiwa» judeţ. Iaşi, No. 8528. Conformii telegramei D. Ministru de Finance din 7 a curentei, urmându a se ţine din nou licitaţiune ,în cfoa de 20 Septemvrie curenta, pentru vinderea tutunurilor confiscate şi deteriorate, conformii şi publicaţiiinel din Monitorul Oficial No. 196 din */18 Septemvrie curent, se publică aceasta spre cunoştinţa generală, ca amatorii de a concura să se prezinte în ţripa de 20 curent, orele 11 dimineaţă în localul Prefecture!, unde urmele a peţiresc naţiunea. No. 8543. Conforme telegrame! D. Ministru de Culte şi al Instrucţiune! publice sub No. 7250, la espirarea terminului de 15 olile enumerata de la data Fosei inclusive, urmându a se ţine din nou în Camera Prefecture! licitaţiune pentru deşertarea a 110 vase din latrinele Liceului central din acest oraş ; se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor ce vor voi a se angaja cu această întreprindere. No. 8563. Conform oficial D. Ministru de Interne sub No. 30.909, la espirarea terminului de 15 clile inclusiv, enumerat de la data Foaei, urmându a se ţine din nou în Camera Prefecture! licitaţiune pentru vinderea materialului încăpereloru Statului din acest orişih de la No. 1503—1606 inclusive, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Comisia cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 3271. Ia pretenţiunea evreicei Sura Ascanas de o sumă bani, împlinindu se da la debitorele Alecsandru Teodoru o părecha meşnî, o căciulă, o jeletcă, 4 portrete, 3 scaune şi un cortel vechiu; se publică venelirea lor, în clipa V.neri 18 a curentei luni, cu deşteptarea Domnilor concurenţi, că licitaţia se va ţine dinaintea localului Domnului Judecătorii localii, în presenţa şi a D-sale. No. 3287. In pretenţiunea evreului Benţin Caliaanovicî de o sumă bani, împlinindu-se de la dabitorele Gr. Gheorghe de un numeru obiecte, se publică venerarea lor în Noa Duminică 20 a curentei, cu deşteptarea D- lor concurenţi, că licitaţia se va ţine dinaintea pretoriului D. Judecătorii localu. Comitetul Permanent al judeţului Fălciu. No. 1724, în ziua de 20 a curentei regulându-se termin pentru darea în antrepriză a facerei mobilierului necesare în cancelaria sub-Prefecturei plase Mijlocul, se publică spre cunoştinţa tuturor concurenţilor amatori, carii în cnori mencionată însoţiţi de garanţiile cuvenite să se presinte în Camera Comitetului Permanent, unde urmeaze a se ţine licitaţiune Prefectura judeţ. Cahul. No. 5188. Ia comuna Capaclia roz şî, plasa Tigheciu acest judeţu, s’au pripăşit 2 cai cu semnele următoare: unul la trupu nalt, murgii deschisu, coama murgă întunecată, plecată la dreapta, coada neagră supţire şi lungă, cu pete mici albe în spinare, la coastă danga albă supţire de nifturii, cu o rană de şe la partea dreaptă; cel al 2-lea la trupa noi, puţinu mai josu de câtu cel întâi, la păru murgu, coama în sânga, cu un semnu deasupra covoi şi 2 rane pe spinare făcute de şe, se publică terminul legiuita spre cunoştinţa păgubaşilor. No. 514. Pe teritoriul comunei Aluatu pripăşindu-se un cal la trup de mijlocii, la păr negru, coama în stânga, coada groasă şi ţintat în frunte, fără alte semne, se publică termenul legiuit pentru silirea proprietarului lui. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 6383. Agentul acestui oficiu urmându a vinde licitativa în peaţa Primăriei în clipa de 21 a curentei, orele 11 dimineaţă, obiectele ce sunt împlinite de la Solomon Croitorie, spre îndestularea D-sale Smarand* Cârjă cu o sumă bani, şi anume: o masă de croitorie, o masă tot de croitorie mai mică, o ladă veche, un oruncit de părete, 2 scaune vechi, o oglindă mică şi un gardiropi de meu; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Primăria Comunei Saşii. No. 10,102. Amendu a se da cu chirie pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitoru, o crâşmă cu 2 odăi sub una acoperemântu, de la poarta Curţei Domneşti despărţirea a 2-a, proprietate a bisericei pronumită Banu ; se deschide din nou concurenţa joi în 24 a curentei, orele 12 meridiane, amatorii de a lua cu chiria asemenea acarete, suntu poftiţi a se presenta in Camera acestui oficiu la acea zi şi oră, cu garanţia cuvenită, spre a se face adjudecarea asupra persoanei care va da unu poeţii mal avsnt :1680 pentru biserică. Primăria de Dorohoiu. No. 1306. La 24 a curentei luni urmându a sa ţine licitaţie pentru darea în antrepriză a cderărei acestui oraşii pa timpii de un an cu începere de la 1 Ianuarie anul viitor, 1871, se publică ca doritorii ce vor voi a se însercina cu această antrepriză, să se presinte în Camera acestui oficiu cu garanţiune în regulă, spre a fi primita la hotare în arătata ei. Primăria comunei Haşî. No. 1963, îa eiilele de 24, 25 şi 27 a curentei luni Septemvrie regulându-se a se ţine mezat în Camera acestei Primării pentru antrepoizuirea strângere! prosforaiei de 3703 lei 70 bani, privitoare pe mangerie, acăria facere şi vecenie de luminări s’au lasatu trai; se publică spre cunoştinţa Domnilor concurenţi, carii suntu poftiţi a ea présenta în arătatele elite cu garanţii cuvenite. Primăria comunei Miroslava, plasa Stavnicul, judeţul laşi. No. 456. L^ 3 a curentei picându de pripasa în această comună o vacă la pâr plsvac, coarnele ţapoşe ghioace, şi cu furculiţă la urechea dreaptă, Aşa dar se publică aflarea păgubaşului conforma legei. A PUBKKJAŢIÎ J1TPROATOREŞTL Curtea de Apel din Iaşi. No. 1819. Locuitorii moşiei Albota de susu, judeţul Cahul, sunt citaţi în virtutea art. 71 din Procedură Civilă, a se înfăţoşa în persoane sau prin procuratori admişi de lege, la audienţa publică a Curţei de Apel de Iaşi Secţiunea 1-ia, la 9 a viitoarei luni Noemvrie 1870, orele 11 dimineaţă, când urmează a se cerceta chestiunea rurală reclamată de D. Garabete Hagi Marcarova, aducându totodată și dovezile