Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2007 (Anul 19, nr. 5414-5439)

2007-11-08 / nr. 5420

Ne apropiem binișor de mijlocul perioadei de campanie electorală și constatăm că apatia de la început se menține. Prea puține bannere și afișe, fluturași, nici atât, cât despre forme originale de publicitate nici nu se pune problema. Paradoxal, chiar și conferințele de presă ale partidelor s-au mai rărit, raman când te-ai fi așteptat ca liderii locali să fie tot mai activi, pentru că, dacă nici în campania electorală nu te faci vizibil, atunci ce pretenții să mai ai, de exemplu, când vine vacanța de Crăciun? Pentru a avea o campanie de succes, ai nevoie de bani și de Editorial O altă clasă politică a ei. De bani nu se prea pot plânge partidele, pentru că, mai prin fiecare formațiune, se găsesc „oameni care au reușit în viață", cum le place să li se spună celor care nu duc grija zilei de mâine. Cu toate acestea, politicienii cu bani nu se prea înghesuie să susțină financiar campania electorală, așteptând să le pice totul din cer, ca și cum voturile li s-ar cuveni, fără să facă nici cel mai mic efort. Cât despre idei noi, menite a atrage voturile, pe plan local, stăm și mai prost. Liderii timișorii se mărginesc să transmită mai departe ce s-a spus de la centru, fiind un fel de purtători de cuvânt ai președintelui partidului. Fenomenul este foarte vizibil la partidele mici, activitatea filialelor județene rezumându-se la a mai prezenta o dată ce a spus Becali, Voiculescu, Stolojan sau Gușă. Or, când nu reușești să te faci interesant, nici nu te străduiești să te faci cât de cât cunoscut, nu poți avea pretenții să obții voturile electoratului. Interesant este că reprezentanții acestor partide care se remarcă printr-o totală lipsă de originalitate susțin că ei reprezintă noua clasă politică, una mai curată, mai activă și mai serioasă, sedistul Ilie Sârbu spunea, nu de mult, că o altă clasă politică, mai bună, nu poate exista decât în Cosmos. Pare o glumă, dar dacă ne raportăm la (in)activitatea celor din noua clasă politică, ne dăm seama că Sârbu știe câte ceva... SILVIU FLORESCU Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5420 - joi, 8 noiembrie 2007 - 16 pagini - 1 leu Seara afacerilor de top Printre premianți s-a numărat și Timpress SA, editorul "Renașterii bănățene" Tăriceanu, vizită fulger în Italia Problema cetățenilor români din Italia a fost unul dintre subiectele discutate, ieri, de premierul Călin Popescu Tăriceanu cu Papa Benedict al XVI-lea, suveranul pontif arătând că nu este corect ca un întreg popor să fie "etichetat" pentru fapta unui singur individ. Premierul Călin Popescu Tăriceanu și soția sa, aflați în Italia, au fost primiți, ieri,în audiență la Vatican de către Papa Benedict al XVI-lea. Problema cetățenilor români din Italia a fost unul dintre subiectele discutate, Papa Benedict fiind de acord cu punctul de vedere al autorităților române conform căruia infracțiunea comisă de un cetățean nu poate fi generalizată. "Un întreg popor nu poate fi etichetat după fapta unui individ", i-a spus suveranul pontif premierului Tăriceanu. (M.F.) Continuare în pagina 3