Renaşterea Bănăţeană, februarie 2009 (Anul 21, nr. 5797-5819)

2009-02-14 / nr. 5808

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5810 - marți, 17 februarie 2009 - 16 pagini -1 leu Ostaficiuc este noul președinte al PD-L Timiș Constantin Ostaficiuc și-a văzut visul cu ochii, reușind, în sfârșit, să-l înlăture pe Dorel Borza din funcția de președinte al PD-L Timiș. Ostaficiuc a fost desemnat în fruntea Filialei Timiș a PD-L în ședința de ieri a Biroului Permanent Național al partidului, în care liderul CJT a avut unanimitate de voturi; într acesta, Ostaficiuc va conduce atât județul cât și filiala locală a partidului. Este a doua victorie din acest an a lui Constantin Ostaficiuc, după ce, cu o lună în urmă, a reușit să-și impună persoana preferată în funcția de prefect, respectiv pe Mircea Băcală. Constantin Ostaficiuc a convocat, pentru astăzi, o ședință a Biroului Permanent Județean, în care vor acuze mai multe modificări referitoare la atribuțiile uor persoane. Surse din anturajul liderului CJT susțin că Dorel Borza va rămâne un simplu membru al Biroului Politic Județean și că, prin această schimbare, vor avea de pierdut și politicienii susținuți de Borza pentru șefia unor direcții deconcentrate. S. FLORESCU www .renaștereajo Medicii de familie se tem că falimentul bate la ușă Banii acordați în acest an pentru medicina de familie sunt prea puțini, spun reprezentanții acestui sector din Timiș. Bugetul actual nu se va ajunge nici măcar pentru plata chiriei și a utilităților, fără a mai pune la socoteală cheltuielile cu salariile angajaților. Alocația bugetară de la asigurările de sănătate pe anul 2009 va scădea veniturile pe cabinet cu aproximativ 40 la sută și, din această cauză, multe unități vor intra în faliment. Deși la nivelul țării a fost anunțat concediul de odihnă colectiv, ca formă de protest, reprezentanții Pattonatului Medicilor de Familie Timiș susțin că doctorii din județ își vor continua activitatea până se va desființa cota alocată prin buget. Doar doi medici din Timiș au solicitat concediu de odihnă, în timp ce, ieri, la orele prânzului, peste 1.000 de cereri au fost depuse în restul țării. Continuare in pagina J Noul mail prinde contur Timișoara va avea un nou mail, acesta fiind situat în zona de nordest a orașului, pe Calea Dorobanților nr. 46-52, în locul fostei fabrici de pantofi "Fifty". Conceput ca un complex multifuncțional, "Timișoara Plaza-Shoping and Entertainment Center" este deocamdată la faza de proiect, pentru care s-a solicitat aprobarea Planului Urbanistic Zonal. Urmează ca aleșii locali săși dea acordul pentru această intenție a investitorului, după care va trebui obținută autorizația de construire. Nu poate fi estimată data finalizării construcției care, ca funcționalitate, » A nu diferă de Iulius Mall. In schimb, din perspectivă arhitecturală, conceptul este mult diferit: organizare de tip circular, având curți interioare. Suprafața totală va fi de peste 90.000 de metri pătrați (mall-ul va avea subsol, parter și trei etaje), iar dacă se adaugă și locurile de parcare (1.307), aria se extinde la 120.000 de metri pătrați. Având în vedere că un astfel de obiectiv generează un trafic sporit de vehicule, s-a elaborat un studiu de circulație, prin care au fost prevăzute a se realiza două sensuri giratorii: unul, la intersecția Căii Dorobanților cu bulevardul Simion Bărnuțiu, iar altul, la intersecția Străzii Mătăsarilor cu Strada Palmierilor. Planul Urbanistic Zonal-Complex multifuncțional "Timișoara Plaza-Shoping and Entertainment Center" se va integra în Planul Urbanistic General al municipiului Timișoara și va avea o valabilitate de zece ani. Noul mail vine ca o reconversie industrială spre una de shopping, Timișoara fiind, din acest punct de vedere, un oraș avangardist. Rămâne de văzut dacă populația va suporta acest gen de investiție. SILVIU FLORESCU Foto ADRIAN PÎCLIȘAN Meteorologii avertizează: cod galben! Pagina 3