Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6000-6026)

2009-10-09 / nr. 6007

Intră în luptă www.sorinoprescu.ro Nobel pentru Herta Müller S-a născut în satul timișean Nițchidorf, a lucrat la întreprinderea "Tehnometal" din Timișoara și a fost distinsă nu cu Ordinul Muncii, precum multe dintre fostele sale colege, ci cu... Premiul Nobel pentru literatură! Este vorba despre bănățeanca Herta Müller, scriitoarea care a devenit, ieri, cel deal 113-lea laureat al "Nobelului" literar, după ce i-a surclasat în punctajul cu care "nemuritorii" Suediei i-au evaluat pe cei 50 de pretendenți din acest an la gloria literară universală - printre aceștia numărând uimitori cu un prestigiu de invidiat, precum Mario Vargas Llosa (Peru), Milan Kundera (Cehia/ Franța), Philip Roth (SUA), Ali Ahmad Sad (Siria), Amos Oz (Israel) sau Tomas Tranströmer (Suedia), ultimii doi aflându-se în preferințele juriului până în preziua decernării înaltei distincții. Continuare în pagina 2 Descinderi în forță, rețineri la pas ■ O periculoasă bandă de traficanți a fost pusă cu botul pe labe ■ Drogurile proveneau pe filiera Serbia și erau plasate în Jimbolia și Timișoara Acțiune în forță a oamenilor legii, ieri dimineață, în Jimbolia. Zeci de mascați au descins în 15 amplasamente, bănuite că ar aparține membrilor unei periculoase grupări de traficanți de droguri. Oamenii legii au reținut 12 persoane, care, conform primelor date ale anchetei, făceau trafic cu hașiș și ecstasy. Drogurile erau aduse din Serbia și se distribuiau în Jimbolia și Timișoara; în plus, rețeaua se ocupa și de cultivarea plantelor halucinogene. Continuare în pagina 7 Patru ani le-au trebuit anchetatorilor ca să confirme dezvăluirile făcute de "Renașterea bănățeană" ▼ Țepele date de escrocii de la Radisson au fost scoase la iveală de ziarul nostru încă din 26 martie 2005 . Cu toate acestea, oamenii legii s-au mișcat foarte lent, existând serioase suspiciuni că dosarul a fost uitat . Deși numărul păgubiților creștea de la lună la lună, procurorii din Timișoara au dispus neînceperea urmăririi penale . A fost nevoie de intervenția DNA București pentru a-i aresta pe cei doi țepari Citiți în pagina 3 Titlurile zilei generala STOWarilor Pagina 4 j Pensionarii și-au cerut drepturile in stradă .“ Pagina 8 Bilete mult mai ieftine la Poli? Cele mai spectaculoase locuri din Asia