Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2010 (Anul 22, nr. 6279-6303)

2010-09-16 / nr. 6291

CIBANAȚEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6291 - joi, 16 septembrie 2010 -16 pagini -1,5 lei Primari din Timiș căutați cu poliția Prefectul Mircea Băcală a fost nevoit, acum câteva zile, să facă apel la organele de poliție pentru a putea lua legătura cu o parte din primarii timișeni. Vineri, la ora 17, prefectului i s-a solicitat din partea Ministerului Administrației și Internelor o situație privind 32 dintre romii recent repatriatioi care să se specifice dacă aceștia beneficiază de ajutor social sau nu. Datele trebuiau comunicate în două ore și puteau fi obținute cel mai sigur de la primarii din cele 20 de localități unde se întorseseră romii. Mircea Băcală a avut, însă, surpriza c a doar trei dintre primari să-ispundă la telefon, restul de 17 având telefoanele închise, că doar era weekend. Continuare în pagina 3 |www .calduraiefdna.com După 20 de ani, frumusețile Timișoarei încep să prindă contur Unică, în felul său, nu doar în țară, ci și în această parte a Europei. Timișoara și-a găsit cu greu,în ultimii 20 de ani, ritmul potrivit pentru a-și valorifica bogăția arhitectonică și istorică. Lucrările de reabilitare la clădirile vechi și atât de frumoase - Palatul Baroc, Bastionul, Palatul Dicasterial ar putea constitui câteva exemple - au avut parte de întârzieri și piedici, unele întinse pe mai mulți ani, astfel încât nu doar timișorenii au avut de pierdut, ci și mulți dintre cei care au străbătut orașul, mânați de treburi sau doar de dorința de a călători. Totuși, după atâta vreme, punerea în valoare a celor mai importante obiective începe să prindă contur, astfel că un ansamblu istorico-arhitectonic cu totul special va ieși, în curând, la iveală, dacă totul va merge bine. Continuare în pagina 2 Pelerinii s-au închinat la moaștele Sfântului Iosif cel Nou Mii de persoane au așteptat răbdătoare la coada imensă formată în interiorul Catedralei Mitropolitane, ieri, în ziua celui de-al doilea hram al lăcașului de cult. Oamenii s-au așezat la rând încă din dimineața sărbătorii Sfântului Iosif cel Nou de la Partos, timpul de așteptare pe tot parcursul zilei fiind de aproximativ două ore, deși au fost credincioși care spuneau că au stat chiar mai mult pentru a ajunge lângă racla cu moaștele sfântului. Continuare în pagina 2 "Guriță" de rămas bun și noroc Contra a preluat ștafeta de la Petrovici Poli Timișoara are, începând de ieri, un staff tehnic care îl cuprinde și pe Cosmin Contra, aflat la prima provocare a carierei de antrenor. Așa cum șia dorit, el va face primii pași pe acest nou drum la clubul care l-a propulsat în fotbalul mare, urmând să lucreze alături de Valentin Velcea, Iosif Rotariu și Marius Bratu. "Guriță" a fost uns antrenor al alb-violeților de Gheorghe Chivorchian și Daniel Stanciu, după ce Vladimir Petrovici a primit invitația de a se întoarce la Belgrad pentru a semna contractul de selecționer al țării sale. Ambiția lui Contra, care nu renunță la cariera de jucător, este să preia într-o zi echipa națională a României, pentru care a evoluat de 73 de ori și a marcat șapte goluri. (D.D.) Detalii în pagina 8 Titlurile zilei O călătorie în Dalmația, cu "Renașterea bănățeană" sindic AL POLTIS. Polițiștii lucrează doar 75 la sută Pagina 4 Judecata lui Solomon la Spitalul de Copii "Louis Turcanu" Pagina Copiii din Alioș, navetiști fără voie [www .renașterea j*o CURSULVALUTAR 4,2394 lei am 3,2687 lei