Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6635-6660)

2011-11-08 / nr. 6641

Finanțarea cluburilor sportive private, interzisă Controversata problemă a finanțării clubului de fotbal Poli Timișoara s-ar putea rezolva printrun act normativ care nu ar mai lăsa loc de interpretări sau de calcule politice. Potrivit unui amendament al deputatei timișorene Maria Barna, în noua lege a bugetului se va stipula clar că administrațiile locale și județene nu au posibilitatea de a finanța cluburi private. Amendamentul Mariei Barna, deputat UNPR, a fost discutat în cadrul coaliției de gurmare, drept pentru care sunt șanse foarte mari ca el să fie adoptat. Pe de altă parte, Barna, care este soție de fost fotbalist alb-violet (Dorin Barna, fundaș-stânga în perioada de glorie a Politehnicii Timișoara) a declarat că fotbalul trebuie sprijinit de comunitățile locale, dar nu așa cum s-a întâmplat până acum, când banii timișorenilor au ajuns în buzunarele lui Marian Iancu, cel care patronează o echipă privată, în ale cărei acte oficiale municipalitatea timișoreană nu se regăsește. S. FLORESCU Bușteanul timișean face legea pe piața lemnului ▼ La cea mai mare licitație de masă lemnoasă fasonată din acest an, un buștean de nuc negru, aparținând Ocolului Silvic Timișoara, a fost vândut cu nu mai puțin de 18.382 de lei ▼ O altă ofertă spectaculoasă s-a consemnat pentru un cireș, vândut cu 5.466 de lei, iar o piesă de stejar, în volum de 3.841 metri cubi, a adus în contul Direcției Silvice Timiș 8.000 de lei! Fermierii timișeni solicită prin internet plățile pe suprafață Dacă anul trecut, mai puțin de jumătate din fermierii din Timiș, beneficiari ai plăților pe suprafață, își depuneau cererile prin aplicația online a Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, banii pe 2011 au fost ceruți via internet de către 98 la sută din agricultorii județului. Acest lucru îl aflăm de la Dan Miciuța, directorul APIA Timiș, care ne spune că "cererile se depun în două feluri, pe formular scris, pe care trebuie completate toate culturile, sau prin aplicația IPA Online, cu ajutorul căreia se localizează foarte ușor parcelele și datele sunt înscrise automat. Fermierii care nu sunt familiarizați cu calculatorul apelează la nepoți sau chiar la personalul de la centrele noastre, pentru depunerea cererilor online, pentru că e mai rapid și mai sigur în acest fel". Continuare în pagina 5 zv In vacanța de iarnă merge bine schiul, dar și... plaja Timișorenii căutători de oferte optează, în marea lor majoritate, de vacanțe pentru perioada sor pentru stațiuni de schi de peste bătorilor de iarnă încep să-și facă hotare planul de bătaie, iar în acest an Continuare în pagina 2 Prețurile apartamentelor noi ar putea să scadă în continuare 11 gina Pedepse mai blânde pentru șoferii care produc accidente mortale