Renaşterea Bănăţeană, februarie 2012 (Anul 24, nr. 6709-6733)

2012-02-14 / nr. 6720

2 Renașterea bănățeană Actualitate Timișorenii sunt așteptați cu donații la Crucea Roșie Timișorenii sunt așteptați la sediul filialei locale a Crucii Roșii Române din strada Eneas nr. 14A, unde a început colecta de alimente greu perisabile destinate persoanelor izolate în zăpadă în județe precum Vrancea, Brăila, Buzău și Ialomița, dar și în alte zone unde există sinistrați. "Mizăm pe donații în produse cu termen de valabilitate mai îndelungat, precum faina, orezul, pastele făinoase și conservele. Noi doar le depozităm și le trimitem ulterior la București, de unde se distribuie în teritoriu, acolo unde este nevoie de ele", ne-a declarat Lucian Trif, directorul Crucii Roșii Timișoara. El a adăugat că, pe plan național, s-a lansat campania "Apel pentru persoanele izolate în zăpadă", prin intermediul căruia la filialele din țară au loc aceste colecte ce vizează exclusiv produsele alimentare. "Ar fi bine ca timișorenii cu suflet să doneze mici sume de bani în contul sinistraților, pentru că noi nu avem posibilitatea financiară de a asigura transportul bunurilor adunate către zonele calamitate. Ceea ce primim aici, la sediu, expediem către Capitală. Pe de altă parte, noile informații legate de codul roșu din Serbia sunt de natură să ne pună pe gânduri. S-ar putea să avem nevoie de produse chiar și aici, în județ, dacă situația persistă", a mai afirmat Lucian Trif. Doritorii pot să facă donații online pe site-ul oficial al Crucii Roșii, www.crucearoșie.ro sau în conturile conturile Crucii Roșii, deschise la BRD, Agenția Piața Romană (lei: RO36BRDE410SV51618614100, euro: RO71BRDE410SV51618884100, dolari SUA: RO29BRDE410SVI 8793954100). La sediul filialei locale a organizației, în strada Eneas, produsele alimentare sunt așteptate zilnic între orele 9 și 15. (C.D.T.) Cazurile sociale își găsesc adăpost la Spitalul Județean în pofida gerului și a ninsorilor abundente, ultimele zile au fost liniștite pentru personalul medical de la serviciul de urgență din cadrul Spitalului Județean Timișoara. "Activitatea s-a derulat în parametrii obișnuiți. Nu au fost cazuri de persoane care să se prezinte aici cu căzături sau degerături și nu s-au înregistrat decât două hipotermii", ne-a declarat dr. Mihai Grecu, șeful UPA de la Județean. El a adăugat că, la fel ca și în weekendul precedent și de altminteri, pe toată durata în care s-au înregistrat temperaturi foarte scăzute , cea mai acută problemă a fost aceea a persoanelor fără adăpost. "în fiecare noapte, găzduim circa douăzeci de oameni ai străzii care n-ar rezista frigului de afară. Ziua, peste zece asemenea cazuri sociale rămân aici, în grija noastră". C.D. TOMOV marți, 14 februarie 2012 "Puneți mână pe lopeți!", ne sfătuiește FALT Cu toate că dinspre prefectură adie vânt rece de nemulțumire la adresa firmelor de deszăpezire care au făcut cu greu față noianului de omăt cu care ne gratulează în acest an sezonul rece, Primăria Timișoara s-ar putea sprijini pe lopețile contribuabililor pentru curățarea trotuarelor acoperite de nea, dacă nu chiar pe buzunarul acestora. Dovadă că nu-i dejoacă cu amenzile prevăzute pe plan local, conducerea Federației Asociațiilor de Locatari Timișoara își îndeamnă membrii să pună mâna pe ustensile și, respectând prevederile HCL nr. 371/2007 modificată și completată, "să îndepărteze zăpada și gheața de pe trotuarele din dreptul imobilelor în care locuiesc sau pe care le folosesc în alte scopuri, cel târziu până la ora 9 dimineața. După ora 9 această obligație revine agenților economici în situația în care la parterul imobilelor de locuit funcționează astfel de persoane juridice. Zăpada și gheața se vor depune pe carosabil lângă bordură fără să împiedice circulația și scurgerea apei în sistemul de canalizare". în plus, normativul impune acelorași asociații de locatari, proprietari de gospodării individuale și agenți economici să presare nisip, rumeguș sau alte materiale antiderapante pe trotuare, în fața imobilelor în caz de polei, însărcinându-le, în plus, și cu întreținerea curățeniei în parcările ecologice de pe raza municipiului Timișoara. "Pentru a nu fi amendați (și amenzile sunt destul de mari) sau, mai rău, a nu se ajunge să plătim despăgubiri acelora care suferă accidente din cauza trotuarelor necurățate, solicităm asociațiilor de locatari/proprietari să ia de urgență măsuri pentru curățarea zăpezii de pe trotuare. De asemenea, rugăm asociațiile ca, împreună cu proprietarii de mașini, să curețe/degajeze zăpada din parcările blocurilor de locuințe, pentru a se evita producerea de accidente auto și pentru a facilita circulația în zona de blocuri", le transmite timișorenilor Petru Olariu, președintele FALT. MARIUS HOREAGU Frigul închide școlile în Timiș Aproape 2.000 de elevi din județ au rămas ieri acasă din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. Au fost închise grădinița din Mașloc, grădinița din Tormac, Școala generală nr. 11 din Timișoara, Grupul Școlar "Sf. Nicolae" din Deta, școala din Banloc, școala Birda -Mănăstire și Berecuța și școala din Dumbrăvița. SIMONA VASI Ninsorile continuă, bătaia de joc a Telpark-ului... la fel Urmare din pagina 1 Depășite de iarnă, autoritățile timișorene nu excelează în reacții nici la acest al n-lea val de ninsori se ocupă de activitatea de deszăpezire a orașului pe bază de contract, ar mai fi acționat și alte 11 entități. Dacă este de înțeles prezența printre din acest sezon hibernal. Din inerție, în afară de cele două societăți care acestea a societăților Piețe SA și Horticultura SA sau a RATT, prezența altor firme pare de-a dreptul exotică. Ce au căutat în ecuația deszăpezirii, de exemplu, cei de la mizând probabil pe blândele ierni bănățene, care nu durează prea mult, omătul topindu-se de la sine după câteva zile, municipalitatea nu a luat măsuri. Nici măcar contractele nu au fost încheiate așa cum trebuie, existând voci care susțin că în hârtii se prevede că firmele de deszăpezire vor interveni abia după oprirea ninsorilor, ceea ce pare complet păgubos dacă ninge încontinuu mai multe zile. In timp ce timișorenii se chinuie să se deplaseze prin cartiere (nu pe trotuare, fiindcă acestea sunt, în general, curățate de cetățeni, ci pe domeniul public), primăria ne bombardează, în continuare, cu dări de seamă, care conțin cifre impresionante, cu mari cantități de substanțe antiderapante și cohorte de muncitori. Ca noutate sau ca o viitoare justificare a unor cheltuieli din banul public, timișorenii au fost anunțați că, în primele patru zile de ninsori, Dangilor, care gestionează adăpostul de câini comunitari ai Timișoarei din fondurile primăriei? Sau experții în amenajări de locuri de joacă și spații verzi de la Drufec Cons, care au vrut și ei o felie din deszăpezire anul trecut, dar nu au reușit să o obțină, ori firma Bindalim, care are ca obiect principal de activitate... " Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun"? Mai scrie în darea de seamă a primăriei și că ADP ar fi acționat cu 81 de angajați și 10 utilaje. Desigur, persoanele care au trecut prin centrul Timișoarei s-au putut observa, eventual, în parcările cu barieră de la Modex sau de la Central, nu și pe străzile de pe care se încasează bani frumoși prin Telpark. Timișorenii au rămas cu parcările blocate, de exemplu, pe străzile Circumvalațiunii, Medicinei sau pe bulevardul Take Ionescu, iar lista poate continua, pentru că străzile concesionate către ADP pe 10 ani sunt multe și nebăgate în seamă la greu. Dubele ADP n-au mai fost zărite pe străzi de peste o săptămână și nici faimoșii cameramani (însoțiți, obligatoriu, de câte un asistent), atât de grijulii să filmeze autoturismele parcate fără tichet Telpark din cât mai multe unghiuri. Dispariția lor ar putea fi o binecuvântare, dacă locurile de parcare nu ar fi ocupate,în continuare, de munți de zăpadă și gheață. Cât despre străzile din cartiere, aflate tot pe domeniul public, deci tot în grija municipalității, starea lor rămâne la fel de jalnică, având în plus un strat nou de zăpadă, peste cel vechi de câteva zile, de care nu s-au atins decât roțile mașinilor și pașii șovăielnici ai trecătorilor. DANIELA DAMIAN FOTO: ADRIAN PÎCLIȘAN La unii mumă, la alții ciumă