Renaşterea Bănăţeană, martie 2012 (Anul 24, nr. 6739-6760)

2012-03-26 / nr. 6755

RI BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6755 - luni, 26 martie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Inspecție cu mustrări pe autostrăzile din vest Ministrul transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat sâmbătă mai multe șantiere ale autostrăzilor care se află în diferite stadii de construire în județele Timiș și Arad. Au fost vizate traseele Nădlac- Arad, Arad-Oradea, Timișoara-Lugoj și Lugoj-Deva. Unii constructori și-au făcut treaba, alții, mai puțin, iar oficialul de la guvern i-a tratat pe măsură, cu ceartă sau îndemnuri mobilizatoare. Nemulțumiri au fost înregistrate pe unul dintre loturile de la autostrada Nădlac-Arad și pe porțiunea dintre Lugoj și Dumbrava a autostrăzii care va lega orașul de pe Timiș de Deva. O veste bună este că primul lot al autostrăzii Timișoara- Lugoj, de fapt, o variantă de ocolire a Timișoarei, cu o lungime de 9,5 kilometri (dintr-un total de 32 de kilometri), ar putea fi gata în vara acestui an, înainte de termen, care este aprilie 2013. Lucrarea va costa 210 milioane de lei plus TVA, din contribuția Uniunii Europene azintă echivalentul a 178 de milioane de lei. Ministrul s-a arătat mulțumit de ritmul lucrărilor, dar i-a atenționat pe constructori să nu facă rabat la calitate. Continuase în pagina 3 www jrenasterea.ro Picnicurile timișenilor, mai mult sau mai puțin clandestine Vremea îmbietoare i-a scos pe mulți timișeni din case și unora deja le face cu ochiul un popas în natură. Dacă omul nu se rezumă doar la a sta pe șezlong sau pătură, ci ia și o gustare la iarbă verde, se cheamă că e la picnic. Chestie care devine periculoasă, căci de acum picnicul executat în locuri neamenajate se pedepsește aspru. Dacă e să judeci după peisajul jalnic, "împodobit" cu pungi, hârtii, peturi, sticle, pahare și alte resturi clare peste grămadă, din locurile în care lumea iese îndeobște la picnic, le dai dreptate celor care înfierează, legislativ vorbind, consumul de alimente și băuturi la iarbă verde. Numai că "zonele aparținând domeniului public sau privat al statului și/sau al unităților administrativ-teritoriale, dotate cu utilități și facilități pentru desfășurarea activităților de picnic", despre care vorbește legea adoptată în urmă cu o lună... ia-le de unde nu-s! Continuase în pagina 2 Titlurile zilei Economia timișeană se pregătește de recesiune tehnică fm /V UIM Pagina 4 Sute de timișoreni au protestat împotriva avorturilor I CURSUL VALUTAR 4,3712 lei ram Primăvara premiilor 1st "Renașterea bănățeană" a oouezi șm casri^i / "Renașterea bănățeană" continuă să ofere premii substanțiale. Pentru aceasta, trebuie trimisă pe adresa redacției distanța de abonament în original, pentru luna aprilie 2012, care va participa la toate cele opt concursuri: excursii în străinătate (patru), televizor, aspirator, telefon mobil, bani. Câștigurile constau în 4 excursii în străinătate, 4 televizoare, 3 aspiratoare, 3 telefoane mobile și 10 premii a câte 100 lei. Tragerile la sorți vor avea loc săptămânal pentru televizor și o dată pe lună pentru celelalte șapte concursuri. Numele câștigătorilor vor fi publicate în paginile ziarului. Menționați pe plic numărul de telefon la care puteți fi contactat . T weekend x în Austria ____ telefoane mobile weekend în Germania 1 excursie în Serbia x weekend în Ungaria televizoare Prețul abonamentului pentru luna aprilie 2012 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/ lună. Abonamentele pe luna aprilie 2012 se pot face până miercuri, 28 martie 2012, la oficii și la factorii poștali, și până sâmbătă, 31 martie 2012, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați / sau de vânzarea cu bucata economialp, lunar, 21 lei (14 numere de ziar)