Renaşterea Bănăţeană, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6809-6833)

2012-06-30 / nr. 6833

13 BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6833 - sâmbătă, 30 iunie 2012 - 16 pagini -1,5 lei Weekend canicular Peste 35 de grade Celsius la umbră! Așa indică prognoza meteorologică pentru acest weekend în regiunea de vest a țării. Astăzi, pe arii extinse din Banat, se vor înregistra maxime care vor depăși 35 de grade. La Timișoara și Caransebeș, maxima zilei va fi de 35 de grade Celsius. Ceva mai domolit va dogori soarele în zona Reșiței, unde termometrele nu vor indica mai mult de 32 de grade Celsius. La noapte, temperaturile vor oscila în jurul valorii de 18 grade Celsius. Mâine, o dată cu începutul Lunii lui Cuptor, atmosfera se va încinge, la propriu, în aproape întreg Banatul. La Timișoara, maxima va ajunge să depășească 38 de grade Celsius! Foarte cald va fi și în celelalte localități din vestul țării, temperatura cea mai mică fiind de 34 de grade Celsius; în unele zone, este posibil ca, spre seară, să cadă și precipitații. Peste noapte, valorile termice r scădea cu până la 15 grade. v, săptămâna viitoare se anunță la fel de călduroasă, cu temperaturi de peste 34 de grade Celsius. (G.l.) ! www .renașterea .ro | Banatul feroviar riscă să devină pagină de istorie la peste un secol și jumătate de la inaugurarea primelor căi ferate din Banatul românesc - provincie care continuă să aibă cea mai densă infrastructură feroviară din țară, în pofida scoaterii din uz și chiar a demontării efective a mai multor sute de kilometri de șine - impactul pe care facilitățile feroviare îl au asupra dezvoltării localităților rurale și mic-urbane traversate s-a redus la cote simbolice. Scăderea drastică a numărului de călători, față de nivelele înregistrate cu două decenii în urmă (numai în ultimii șase ani, numărul de călători pe aceste rute s-a redus cu aproape 45 la Sută, în vreme ce volumul de mărfuri transportate pe calea ferată a scăzut în ultimul deceniu de peste trei ori), a fost, deopotrivă, cauză și efect al reducerii corespunzătoare a altor activități economice de interes local. Continuare în pagina 2 De doi bani speranță pentru cei cu datorii în valută Moneda românească dă semne de apreciere în raport cu euro, dar mai ales față de dolarul american Creșterea de doar doi bani în raport cu euro este, totuși, cel mai mare pas înainte făcut de moneda națională în această lună. Asta după ce, la ultimul curs de referință din luna mai, euro era cotat la 4.4639 lei, după care s-a menținut la valori apropiate până la mijlocul lunii în care ne aflăm, când leul a avut un ușor reviriment, pentru a se înscrie din nou, apoi, pe o pantă descendentă, până la 4,4654 lei/euro, valoare cu care a început săptămâna aceasta; în ultimele zile, însă, leul a recuperat ușor, inclusiv ieri, când Banca Națională a României (BNR) a afișat un curs de 4,4494 lei/euro, în scădere cu 0,14 bani față de ședința anterioară. Moneda națională s-a înzdrăvenit și în fața dolarului american, cursul oficial de ieri fiind de 3,5360 lei/dolar, în scădere cu 4,50 de bani, comparativ cu cotația stabilită joi. Continuare în pagina 10 Un baron englez plătește cele mai mari impozite din Ohaba Lungă Acesta a moștenit 1.400 de hectare de pădure Aproape 130 de milioane de lei vechi, mai precis 12.600 de lei, atât virează, în fiecare an, în contul Primăriei Ohaba Lungă, baronul englez Michael Edward David de Styrcea. Britanicul achită, astfel, impozitul aferent celor 1.400 de hectare de pădure pe care le-a moștenit de la unchiul său, Ionel Mocioni Stârcea. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Elevi de nota zece la evaluarea națională