Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-09 / nr. 6918

Colterm pornește de mâine căldura Având în vedere apropierea începerii livrării agentului termic pentru încălzirea locuințelor în Timișoara, Colterm va proceda, începând de mâine, la deschiderea tuturor branșamentelor din sistemul de distribuție a energiei termice. Pentru evitarea producerii de inundații, abonații care nu și-au încheiat lucrările la instalațiile interioare din imobil și care nu au posibilitatea izolării din interior a instalațiilor sunt rugați să solicite la dispecerat sau la sediile de ateliere ori formații să nu le fie deschise branșamentele, în cazul în care aceste solicitări nu există, ținând r mt că sezonul de încălzire a înce-pt oficial la 1 octombrie, dată la care toate lucrările în instalațiile interioare trebuiau încheiate sau era necesară asigurarea posibilității de izolare locală a acestora. Colterm anunță că nu își asumă răspunderea pentru producerea unor eventuale inundații. (D.D.) Arșița și seceta vor face ravagii în următorii ani Zone întinse din Banat riscă să se transforme în deșert Zona de pustă din Timiș, dar și bazinul Mureșului, sunt printre cele mai amenințate de fenomenul eroziunii solului. Specialiștii spun că alternanța anilor extrem de secetoși cu cei în care vom avea precipitații în exces va fi o regulă. Agricultura din pusta bănățeană are o singură opțiune de salvare: amenajarea unor rețele de irigații. Confruntați cu mutații meteorologice majore, unii fermieri se orientează spre culturi exotice. Peste aproximativ un deceniu, măslinul ar putea fi cultivat cu succes pe plaiurile bănățene. Continuare în pagina 7 Timișul va avea un elicopter SMURD Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, a anunțat că județul va avea în curând un elicopter. Acesta va fi folosit de SMURD, fiind destinat urgențelor din partea de vest a țării. Elicopterul urmează să fie achiziționat în semestrul viitor, aceasta fiind promisiunea pe care a făcut-o la Timișoara Mircea Dușa, ministrul administrației și internelor. Platforma de aterizare și depozitul pentru carburanți urmează a fi amenajate în curtea Spitalului Clinic Județean Timișoara. Elicopterul va fi suportat din fonduri guvernamentale, fiind pregătite patru astfel de aparate pentru întreaga țară. Interesant este că, anul trecut, Consiliul Județean Timiș decisese să achiziționeze din fonduri proprii un astfel de aparat, necesar cazurilor de urgență, într-un final, din rațiuni electorale bizare, proiectul a căzut, deși de existența unui elicopter pot depinde multe vieți omenești, lucru care a fost, până la urmă, înțeles și acceptat, spre binele timișenilor. SILVIU FLORESCU Alimente pentru nevoiași , în județul Timiș a început distribuirea produselor alimentare subvenționate din bugetul Uniunii Europene. Beneficiarii alimentelor sunt persoane nevoiașe care se încadrează într-una dintre următoarele patru categorii: cetățeni cu venitul minim garantat; șomeri; pensionari cu venituri mici; persoane cu handicap; în total 51.153 de timișeni sunt beneficiarii acestui program. Ei vor primi făină, zahăr, biscuiți, orez, bulion, mazăre, fasole, ulei etc. produsele și cantitatea acestora diferind în funcție de categoria în care fiecare beneficiar este încadrat. Produsele se distribuie prin intermediul primăriilor, operațiunea fiind în derulare. (S.F.) Titlurile zilei Timișorenii vor cere direct guvernului bani pentru un nou spital de copii Pagina O albină a perturbat orarul de zbor pe Aeroportul Timișoara Arcul de Triumf al rugby-ului timișorean Pagina Povestea spectaculoasă a unui leac-minune Pagina Pagina