Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-14 / nr. 6995

2 Renașterea bănățeană Actualitate Balet pe gheață cu Ansamblul din Sankt Petersburg Cea mai faimoasă companie de balerini pe gheață va ajunge marți la Timișoara, unde va susține două reprezentații cu la fel de celebrul spectacol "Spărgătorul de nuci". Evenimentul va avea loc la Sala Constantin Jude (fostă Olimpia), unde Ansamblul de Stat al Baletului pe Gheață din Sankt Petersburg promite publicului, de la 18 și de la ora 21, o incursiune în atmosfera feerică a basmului rusesc, decoruri și costume superbe și pași grațioși de dans. Biletele pot fi achiziționate de la casieriile Teatrului Național Timișoara (agenția Mărășești și agenția Sala 2) și de la Sala Olimpia, la prețuri care încep de la 98 de lei. înființat în 1967, combinând pentru prima dată în lume baletul clasic cu patinajul artistic, ansamblul din Sankt Petersburg numără zeci de balerini patinatori, majoritatea câștigători ai multor medalii internaționale la patinaj artistic. Piesa "Spărgătorul de nuci" a fost prima pusă în scenă de această companie și a rămas cunoscută până în zilele noastre drept o producție monumentală a genului, iar artiștii ruși s-au bucurat de succes pe 7.000 de scene din toată lumea, din SUA și Canada, până în Olanda, Germania, Portugalia, China, Taiwan și Coreea. (C.D.T.) Din toamnă, elevii timișoreni vor merge la școală doar dimineața Urmare din pagina 1 Printre numeroasele proiecte pe care municipalitatea le-a prezentat, recent, parlamentarilor de Timiș, se află și cel al unui campus școlar care va fi ridicat pe strada Oituz. Data estimată a finalizării este anul 2016, iar costurile vor ajunge până la câteva milioane de euro. Campusul urmează să fie dedicat claselor I-VIII de la Liceul "Lenau" și va dispune de toate facilitățile necesare învățământului modern. Radu Toancă, președintele Comisiei de cultură, știință, învățământ, sănătate, sport și culte din Consiliul Local Timișoara, ne-a declarat: "La ora actuală, proiectul se află în faza de licitare, iar inadvertențele legate de proprietatea terenului, care au existat între consiliul local și Universitatea de Vest, s-au rezolvat. Pentru realizarea efectivă, va fi nevoie de finanțare din trei surse: de la guvernul român, de la guvernul german și de la bugetul local; în acest an, ne-am propus să licităm proiectul și să identificăm sursele de finanțare". Problema învățământului de dimineață are soluție Cum construirea noului campus va dura câțiva ani, consilierul Radu chiar din această toamnă. "Clasele I-IV vor face cursuri la actualul internat, de lângă Spitalul de Copii. Clădirea va fi recompartimentată, ceea ce nu implică sume foarte mari. Clasele V-VIII vor rămâne în clădirea cunoscută drept «Lenau mic» din Piața Unirii, pentru care se agreează soluția reînnoirii contractului de închiriere pentru încă cinci ani", spune Radu Toancă, în privința celorlalte școli timișorene în care se mai practică învățământul în două schimburi (de exemplu, Colegiul Bănățean, Colegiul "C.D. Loga", Școala generală nr. 16 și altele), vor fi găsite soluții chiar din această toamnă. Primarul Nicolae Robu a declarat răspicat, în aceste zile, că nu vor mai fi școli în Timișoara unde copiii să meargă la cursuri după-amiaza. Se pare că învățământul timișorean dispune de suficiente spații, aflate în patrimoniul municipalității, care au luat, de a să fie găsite clădiri în apropierea sediilor actuale ale unităților de învățământ. Modul exact în care se va proceda urmează să fie anunțat în următoarele două luni de către conducerea Primăriei Timișoara. DANIELA DAMIAN Foto ADRIAN PÎCLIȘAN Țoancă susține că s-a găsit soluția lungul timpului, alte destinații, iar ca, până atunci, elevii de la "Lenau" aleșii locali promit că "extinderea" să meargă la cursuri doar dimineața, școlilor se va face în așa fel încât Primarul Nicolae Robu a declarat răspicat că nu vor mai fi școli în Timișoara unde copiii să mearga la cursuri dupa-amiaza învățământul de dimineață e recomandat de majoritatea specialiștilor, care scot în evidență avantajele incontestabile pentru copii, pentru familiile acestora, dar și pentru profesori Radu Toancă, președintele comisiei de resort din Consiliul Local, susține că deja s-au găsit soluțiile necesare luni, 14 ianuarie 2013 Eminescu, evocat la cenaclul CARP Dacă este ianuarie și dacă are loc ședința-spectacol a Cenaclului literar-artistic "Alexandru Jebezenia centrală a manifestării nu poate fi decât aniversarea nașterii poetului național Mihai Eminescu. Aducerea în memorie a vieții și operei bardului de la Ipotești va avea loc în cadrul unei manifestări la care și-au dat întâlnire muzica și versul, printre participanți numărându-se nu numai obișnuiții cenaclului CARP, ci și numeroși invitați. Colegi întru pasiunea pentru cultură a vârstnicilor de la CARP, membrii cenaclului "Constantin Brâncuși" se vor alătura unor participanți cu decenii bune mai tineri, într-adevăr, la eveniment șiau anunțat participarea și elevii din clasa Liviei Zicău de la Școala Populară de Artă din Timișoara cărora, la finele manifestării, li se vor acorda mici recompense pentru prestația lor artistică. Spectacolul va avea loc miercuri, 16 ianuarie,începând cu ora 16, în sala culturală a sediului din Calea Bogdăneștilor nr. 4. MARIUS HORESCU leanu" al Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Timișoara, atunci Vremea se încălzește Astăzi, vremea va intra într-un proces de încălzire, ce se va resimți pe parcursul zilei în special în vestul țării, la deal și la munte, iar noaptea și în restul teritoriului, în sud și est cerul va fi acoperit și local se va semnala ceață, asociată cu burniță sau fulgureli, anunță Administrația Națională de Meteorologie, în celelalte regiuni cerul va fi temporar noros, iar ceața se va forma pe arii restrânse, dimineața și noaptea. Pe arii extinse în Banat, vor fi precipitații mai ales sub formă de ploaie, iar la munte mixte. Vor fi condiții de polei. Vântul va prezenta intensificări în zona montană și în regiunile vestice. Temperaturile maxime vor ajunge la 8...9 grade în Dealurile de Vest, iar cele minime se vor situa între -4 și 6 grade, mai coborâte în depresiuni, până la -10 grade. Și mîine, temperatura aerului va continua să crească, astfel că regimul termic va fi mai ridicat decât în mod normal la această dată, cu valori maxime cuprinse între 1 și 11 grade și minime situate, în general, între -4 și 6 grade. Cerul va prezenta înnorări în cea mai mare parte a țării. Temporar va ploua în Banat, Crișana și Maramureș. Vântul va sufla slab și moderat cu intensificări la munte și în Banat, iar noaptea și în regiunile estice. r — — — — — — —— — — — — —— — — — — —I Concurs la ciocolaterie 1 Schoko Baroque j Răsfață-ți "Valentinul" sau "Valentina" cu o cină romantică - cel mai bun mod de a sărbători Ziua îndrăgostiților! Toți clienții care trec pragul ciocolateriei Schoko Baroque vor avea șansa să câștige una dintre cele patru cine romantice pentru două persoane, la restaurantul Curtea berarilor. Oricine își delectează simțurile cu câteva din cele peste 1.000 de sortimente de ciocolată ■ intră automat în concursul dedicat Zilei îndrăgostiților. La Scoko Baroque vă așteaptă ciocolată de toate sortimentele ■ și mărimile, dar și alte dulciuri rafinate, aduse din Belgia, Elveția, Austria, Germania și Ungaria. Produsele Heindl, din Viena, precum și ciocolata Lindt se găsesc numai la Schoko Baroque. Acestora li se adaugă o mulțime de produse BIO din Austria, certificate. Situată pe strada Proclamația de la Timișoara nr. 7 (vizavi de stația de tramvai de la Hotel Continental), ciocolateria Schoko Baroque ■ te așteaptă să-ți îndulcească viata! -------------------------------------------------------------------------------__|