Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-22 / nr. 7002

EI BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7002 - marți, 22 ianuarie 2013 - 16 pagini - 2 lei Liceele neperformante trec totuși clasa Potrivit unui ordin semnat de Ecaterina Andronescu, fostul ministru al educației, liceele neperformante, care au scos cei mai mulți codași la examenul decalaureat, vor continua să înscrie fără nici o problemă la fel de mulți elevi ca și până în prezent, în locul probelor scrise la matematică și română, tinerii vor putea alege teste practice. Liceele cu o rată a promovării examenului de bacalaureat mai mică de 15 la sută nu vor mai fi obligate să-și reducă numărul de elevi înscriși în clasa a IX-a, așa cum era prevăzut inițial. "Sancțiunea aceea nu a produs nici un fel de efecte. Școlile care au avut rezultate proaste înaintea introducerii prin ordin de ministru a acelei sancțiuni au avut rezultate la fel de proaste și la un an după introducerea acestei măsuri", a spus Ecaterina Andronescu, în replică,niel Funeriu susține că măsura va adânci și mai multa criza de la bacalaureat. Continuare în pagina 2 Agricultura de subzistență, pe marginea prăpastiei Birul forfetar lovește peste un milion de fermieri persoane fizice "îi băgăm în groapă de tot pe micii agricultori", avertizează secretarul executiv al Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș, Nicolae Oprea în 2009, când guvernul condus de Emil Boc mătura cu forfetarul circa 200.000 de firme, partidele care acum sunt la guvernare criticau din răsputeri neinspirata introducere a birului respectiv. Opoziția din acea vreme plănuiește acum, când are pîinea și cuțitul, legiferarea unui impozit forfetar! Cu alte cuvinte, a unei sume fixe pe care ar urma să o plătească toți operatorii economici mici, din sectorul serviciilor, indiferent de profitul realizat sau nerealizat. Ideea unei astfel de impozitări suportă discuții și, în orice caz, un impozit forfetar ar putea fi mai convenabil pentru numeroase firme mici, posibil chiar pentru majoritatea, dacă nivelul acestuia va fi suportabil. Poate chiar și mult visata reducere a evaziunii fiscale ar putea fi realizată printrun impozit fix, aplicat cu duhul blândeții. Numai că guvernanții încep să se uite și în ograda persoanelor fizice, pe care le-ar dori impozitate pentru activitățile agricole. Continuare în pagina 4 îmbulzeală la fondurile pentru dezvoltarea rurală Numărul cererilor de finanțare preluate de Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP) a ajuns la 139.623, iar fondurile europene nerambursabile solicitate totalizează peste 17 miliarde de euro. Este mai mult decât pentru întreaga perioadă de implementare a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2007 - 2013, alocarea este de doar zece miliarde de euro, au fost solicitați cu 75 la sută mai mulți bani decât cei disponibili! O analiză cantitativă arată, de asemenea, că anul 2012 a fost unul de vârf în ceea ce privește cererea de finanțări nerambursabile din mediul rural, față de numărul cererilor de finanțare depuse până la sfârșitul anului 2011, solicitările au crescut cu nu mai puțin de 68 la sută până la sfârșitul anului trecut. Mai precis, pentru măsurile de investiții gestionate de APDRP, în 2012 au fost depuse 40.375 proiecte, pentru care s-au solicitat 2,163 miliarde de euro. Continuare în pagina 5 evident interesul foarte mare pentru atragerea de fonduri pentru investiții în mediul rural. Având în vedere că Suntem în perioada optimă pentru cumpărarea biletului pentru litoral înscrierile timpurii înseamnă discounturi importante pentru turiști, iar în ianuarie și februarie reducerile merg până la 40 la sută Lunile ianuarie și februarie sunt cele mai bune pentru achiziționarea unui pachet turistic pe litoral. Nu ne-ar veni, desigur, chef să cotrobăim după slip dacă deschidem fereastra acum, însă consultând ofertele de înscrieri timpurii pe care le afișează agențiile de turism constatăm că vacanța la malul mării e mai ieftină ca niciodată. Vacanța de vară, desigur. Sunt disponibile reduceri de 15,20 și chiar 40 la sută pe anumite destinații, pentru sezonul estival al acestui an. "Reducerile sunt ceva mai mari decât la începutul anului trecut, pentru înscrierile timpurii, în lunile ianuarie și februarie pot fi achiziționate sejururi cel mai ieftin, după care o să se scumpească treptat. Cele mai importante reduceri sunt pentru destinații din Turcia și Grecia. Continuare în pagina 2