Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-29 / nr. 7008

DBANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7008 - marți, 29 ianuarie 2013-16 pagini - 2 lei Pacienții vor plăti, parțial, serviciile din spitale Pacientul va plăti, din luna martie a acestui an, o sumă modică (copiata) pentru servicii asigurate în spitale, cu excepția celor de urgență, conform scrisorii de intenție convenită de guvern cu FMI. Ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu, a declarat că măsura coplății în sistemul sanitar va fi implementată cu o "valoare modestă", doar în sistemul spitalicesc, începând cu 1 martie 2013, la momentul externării, "în vederea rezolvării dezechilibrelor financiare din sectorul de sănătate, suntem hotărâți să aplicăm următoarele măsuri: în martie 2013, vom începe introducerea coplății, reprezentând o sumă fixă modestă în funcție de serviciile furnizate, în sectorul spitalicesc, exceptând serviciile de urgență, vom continua să revizuim lista mecamentelor compensate și vom introduce mecanisme pentru reducerea perioadei de spitalizare și creșterea gradului de utilizare a serviciilor ambulatorii", se arată în document. Continuare în pagina 4 Unde sunt banii pentru investițiile Timișului? ▼ Nici una dintre prioritățile Timișoarei nu se regăsește în proiectul de buget pentru anul în curs . Șansele ca această situație să se schimbe sunt aproape nule, întrucât se pare că parlamentarilor Puterii li s-a interzis să aducă amendamente O întreagă campanie electorală din anul 2012 s-a avem oameni politici care să ne sprijine. Iată că, după o bazat pe proiectele Timișoarei, pe nevoia de sprijinire a categorică victorie a alianței aflate la guvernare și în Timiș, investițiilor de care cel mai vestic județ al țării are atâta marile proiecte, a căror listă a fost pusă în mapa nevoie. S-a tot spus, pe bună dreptate, că timișorenii nu parlamentarilor, nu se regăsesc în proiectul de buget, s-au orientat la vot, că administrația e înțepenită și că nu Continuare în pagina 3 Hărnicia e "răsplătită" cu bani mai puțini Anunțul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, privitor la recenta onorare a plăților pentru agro-mediu și zonele montane defavorizate, nu-i încălzește decât pe o parte din fermierii îndreptățiți la sprijinul financiar pe suprafață. Majoritatea covârșitoare a acestora așteaptă încă cei 35 de euro pe hectar - mai exact contravaloarea în lei a acestei sume - cuveniți cu titlu de plăți naționale directe complementare, aferente anului trecut. Spre deosebire de fondurile europene care sunt disponibile pentru plățile unice pe unitatea de suprafață, deopotrivă celor care lucrează și celor care lasă pământul necultivat, plățile naționale sunt direcționate doar către acei fermieri care au înființat culturi agricole. Un lucru oarecum paradoxal este legat de cuantumul sprijinului pentru anul în care ne aflăm, acesta se va diminua din cauză că a crescut suprafața totală cultivată, la nivel național! Având în vedere că suma alocată este una fixă, aferentă unei suprafețe arabile de 7,3 milioane de hectare, stabilită în urmă cu șase ani, la aderarea României la Uniunea Europeană, faptul că la ora actuală se cultivă peste nouă milioane de hectare face ca plățile per hectar să se diminueze. Continuare în pagina 6 Contracție a prețurilor pe piața imobiliară locală ceri Mediul de afadin sectorul imobiliar și-ar fi dorit un program guvernamental mai solid decât s-a dovedit a fi "Prima Casă", inițiat în 2009 de guvernarea Boc,cu intenția declarată de a-i sprijini pe tineri în achiziționarea unei locuințe. Gurile rele spun că intenția nedeclarată a fost, de fapt, scoaterea la liman a unor mari dezvoltatori imobiliari, care construiseră o groază de blocuri și, după prăbușirea pieței, duceau dorul cumpărătorilor. în orice caz, chiar și premierul Boc, care s-a remarcat prin obtuzitate în materie de stimulente economice, a realizat destul de repede că programul trebuie îmbunătățit pentru a deveni un instrument cu adevărat relevant și pentru stimularea sectorului construcțiilor. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Camerele agricole mai așteaptă o tură Manifest împotriva impozitului pe câini 14 și Pagina 14 Telefoanele mobile și tabletele provoacă boli mintale Pagina 5 Pagina ! www .renașterea jo *|