Renaşterea Bănăţeană, mai 2013 (Anul 25, nr. 7087-7109)

2013-05-23 / nr. 7103

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7103 - joi, 23 mai 2013-16 pagini - 2 lei Proprietarii cinstiți, taxați de stat Potrivit experților evaluatori, contractați de Uniunea Notarilor Publici, prețul imobilelor din țară este într-o scădere semnificativă față de anii anteriori. în comparație cu anul trecut, apartamentele din Timișoara s-au ieftinit cu circa patru la sută. Cu toate acestea, ultima modificare, de anul trecut, a grilei notarilor (punctul de referință pentru calculul taxelor notariale) nu a fost adaptată la realitatea pieței. Concret,în Calea ui, un apartament cu suprafața de aproximativ 55 de metri pătrați este evaluat la circa 41.000 de euro, acesta fiind prețul minim ce poate fi declarat în actul de vânzare-cumpărare; în realitate, imobilele se pot vinde și mai ieftin în situația în care proprietarii sunt constrânși de împrejurări să le înstrăineze la un preț mai mic. Oficial însă, tranzacția nu poate fi făcută decât la prețul stabilit în grilă, chiar dacă acesta este mai mare decât cel din realitate. Continuare în pagina 7 I www .renaștereajo Autogara Timișoarei, ca la țară... ■ Municipiu cu aspirații occidentale, Timișoara nu are o autogară măcar la nivelul altor țări din Estul Europei :în loc să beneficieze de un spațiu modern, civilizat, care să le ofere servicii la cele mai înalte standarde, timișorenii aleargă între mai multe locuri în care opresc autobuzele, unul mai jalnic decât altul O autogară într-un oraș este o necesitate, așa cum poate fi un spital, o școală, un supermarket... Dacă în privința altor obiective, constatăm că în Timișoara se fac progrese vizibile,nu același lucru putem spune și despre autogară, din simplul motiv că aceasta aproape că nu există! Fosta structură din timpurile de tristă amintire a fost privatizată, însă demersul nu este deloc unul de succes. Autogara este plină de bălării, de resturi menajere și tot felul de gunoaie, care o "populează" din plin, lipsind însă lucrul cel mai important: autobuzele. Cu mici excepții, doar mijloacele de transport care aparțin firmei proprii parchează acolo, creându-se un monopol foarte păgubos pentru cetățeni. Nu înseamnă însă că din Timișoara nu pleacă sau nu sosesc aici și autobuzele altor firme. Dimpotrivă, ele sunt tot mai multe, numai că fiecare și-a găsit locuri de parcare pe unde a putut sau a vrut. Unii parchează pe lângă Gara de Nord, alții pe la Gara de Est, cei mai mulți operatori și-au făcut stație în apropierea sălii Olimpia. Continuare în pagina 2 Pericol de inundații în zona Banatului Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor a emis o avertizare de cod galben în vestul țării, începând de astăzi, ora 6, până mâine, la ora 14. Fenomenele vizate sunt scurgeri importante pe versanți, torenți și pâraie, creșteri de debite și niveluri pe unele râuri, cu posibile depășiri ale cotelor de atenție. Râurile cele mai afectate sunt Timiș, Bârzava, Moravița,Caraș și Nera. Avertizarea a fost emisă după ce Administrația Națională de Meteorologie a avertizat, ieri, că astăzi și mâine se vor înregistra averse, ce vor avea și caracter torențial, căderi de grindină, descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului care, trecător, vor lua aspect de vijelie. Aceste manifestări vor fi mai frecvente la munte, în sud-vestul, centrul și nord-estul țării, iar cantitățile de apă vor depăși local 25-30 l/mp. Autoritățile din județele bănățene sunt avizate și vor încerca să gestioneze situațiile în care se vor semnala fenomene meteo periculoase. (G.l.) Crescătorii de vite trag semnalul de alarmă "Dacă statul nu ne ajută, dispărem!11, avertizează aceștia Reculul zootehniei se simte cel mai pregnant în sectorul bovinelor, la nivelul județului Timiș, astfel că în cele mai multe comune nu mai există ferme de vaci cu efective considerabile. Dar au rămas, nu multe, și sate în care vacile nu sunt rare pe pășuni, un astfel de exemplu fiind Obad, localitate aparținătoare de orașul Ciacova. Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Prefectul Dogariu a bătut șaua să priceapă... Primăria Timișoara încep inspecțiile în sălile de clasă Terenurile agricole vor fi luate din nou la măsurat "Nimic nu mai e ca-n vremea mea. CURSUL VALUTAR 3,3601 lei 4,3465 lei 149,7249 lei/gram