Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-15 / nr. 7147

Zece condiții pentru ca Timișul să devină grânarul României Producția agricolă din județul Timiș poate asigura, în anii cu producție bună, alimentația pentru circa zece milioane de locuitori, în condițiile în care Timișul are cea mai mare suprafață totală agricolă din țară, 869.665 de hectare. Potrivit consilierului județean Tiberiu Lelescu, Timișul și-ar putea confirma statutul de grânar la României dacă s-ar respecta zece condiții: comasarea terenurilor agricole, în vederea aplicării unei agrotehnici bune, aplicarea unor tehnici superioare pentru combaterea buruienilor, a bolilor și a dăunătorilor; aplicarea de îngrășăminte chimice în doze optime,în funcție de consumul specific al fiecărei culturi; folosirea de soiuri și hibrizi; finalizarea legilor de retrocedare a terenurilor agricole; continuarea înscrierii terenurilor în cadastru si în cartea funciara. Continuare în pagina 5 www .renaștereato (Non)sensurile unice din Timișoara buimăcesc șoferii După cum era de așteptat, închiderea traficului în zona Michelangelo a dat peste cap circulația rutieră din Timișoara, cozile lungi de mașini așternute dea lungul rutelor alternative făcându-și imediat apariția. Spre norocul multor șoferi, perioada concediilor a început, cursurile școlare și universitare s-au cam încheiat, astfel încât străzile orașului primesc un binevenit răgaz estival. In plus, încercând să facă mică ordine în devălmășia pe două și patru roți instalată pe arterele urbei, edilii primăriei au luat măsura de a transforma circulația pe unele străzi în tot atâtea sensuri unice. Unul din punctele cele mai fierbinți vizate de comisia de circulație este Podul Decebal, alternativă firească a rutelor ce cuprindeau înainte bulevardul Michelangelo. Continuare în pagina 3 Multe premii estivale cu Renașterea bănățeană" Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna august. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 25 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna august au șansa de a câștiga sejururi la Buziaș, Felix și Băile Călacea, unde pot îmbina relaxarea cu tratamentul. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). Un mekent pennt două persoane : Hotel Paris din Bâlé Ferit (cazan și mic dejun) Prețul abonamentului pentru luna august 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteti abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna august 2013 se pot face până luni, 29 iulie, la oficii și la factorii poștali, și până miercuri 31 iulie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisiți, linar, 30 de lei (15 numere de ziar) pentru două persoane Ma âm —aki, ca im' pin limtiUț) Două noatendur focare pentru două persoana Hotel fiare Búzás