Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-11 / nr. 7196

□BANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 7196 - miercuri, 11 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Ruga Timișoarei își așteaptă goștii sâmbătă și duminică Ruga Timișoarei se va desfășura sâmbătă și duminică, în Parcul Rozelor, programul primei zile urmând să fie deschis la ora 17, de formațiile de tineret ale Ansamblului "Timișul", iar de la ora 18 Ansamblul "Timișul" își va susține recitalul, împreună cu soliștii vocali Andreea Aleușan, Maria Garas, Alex Surdea, Maria Coman, Felicia Stoian, Tiberiu Ceia, Ion Dragomir, Dumitru Teleagă, Carmen Popovici Dumbravă, Dumitru Stoicănescu, Stana Izbașa, Nicu Novac și Andreea Voica. Duminică, între orele 10 și 12 va avea loc slujba religioasă, la Catedrala Mitropolitană, urmată de depunerea unei coroane de flori la Monumentul Crucificării. De la ora 17, Jocul Rugii va fi din nou acompaniat de Ansamblul "Timișul" și vor da recitaluri soliștii vocali Lavinia Bum, Roxana Mag, Camelia Florea, Mimi-Borțan Popescu, Daria Cojocari, Ramona Roescu, Cornel Brici, Camelia Miuțescu, Luminița Safta, Georgiana Vița, Doriana Talpeș, Ancuța Floșiariu, Luminița Jucu, Zorica Savu, Adrian Stanca, Ramona Vița și Petrică Moise. Continuare în pagina 4 I www .renaștereajoj începerea școlii îi prinde pe edilii timișoreni cu temele neterminate de luni începe școala, iar municipalitatea timișoreană încă trage tare să-și termine temele de vacanță. Operațiunea de mutare a Colegiului Tehnic de Vest în clădirea fostei școli generale nr. 9 încă nu este încheiată. Pentru că această problemă încă nu sa rezolvat, nici Liceul de Arte Plastice nu s-a putut încă instala în fostul sediu al colegiului tehnic. La Liceul "C. D. Loga" se efectuează încă lucrări la acoperiș și în alte zone în care desprinderea de bucăți de tencuială sau de alte materiale ar putea pune în pericol securitatea elevilor și profesorilor. Sunt doar lucrări limitate la strictul necesar pentru începerea școlii în condiții cât de cât bune, pentru că Unitatea de învățământ va face în viitorul apropiat obiectul unei reabilitări complete, în cadrul unui proiect care beneficiază de sprijin financiar din Germania. Continuare în pagina 2 Noutăți privind regimul șomerilor Legislația referitoare la regimul șomajului a suferit, recent, o serie de modificări. Astfel, dacă, înainte, actul normativ de bază se referea doar la categoriile de șomer și șomer înregistrat, prin noua lege au fost aduse mai multe detalieri. Continuare în pagina 5 Patru instituții juridice din vestul țării, propuse pentru desființare Discuțiile din ultima perioadă privind desființarea unor instanțe și parchete din țară au îmbrăcat un caracter oficial în luna iunie a acestui an, când Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a hotărât acordarea unui aviz favorabil acestei măsuri. Concret, este vorba de 30 de instanțe și parchete propuse pentru desființare, dintre care patru de pe raza de competență a Curții de Apel Timișoara: Făget,Moldova Nouă, Gurahonț și Chișineu Criș (aceasta din urmă funcționând, de anul trecut, într-un sediu nou). Avizul a fost acordat pe baza unui raport întocmit dintr-un grup de lucru format din reprezentanți ai CSM, ai Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, precum și ai Ministerului Justiției, care au analizat activitatea instanțelor cu volum mic de activitate ghidându-se după anumite criterii (infrastructura, sediul, numărul cauzelor etc). în urma verificării mai multor aspecte, membrii grupului de lucru au concluzionat că 30 de instanțe și parchete din țară trebuie închise. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Au fost anunțați câștigătorii alegerilor pentru colegiul Camerei Agricole Timiș și de Camerun, crescute, mioritic la Iecea Mare Pagina 10 O parohie străveche are parte de o nouă și frumoasă tinerețe Pagina 3