Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-09 / nr. 7220

CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7220 - miercuri, 9 octombrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Naveta alungă dascălii din sălile de clasă Astăzi, la Inspectoratul Școlar Județean Timiș are loc ședința publică de repartizare a celor 52 de posturi și fracțiuni de normă care au rămas vacante în ultimul timp, în învățământul timișean. Potrivit Aurei Danielescu, inspector general-adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, sunt vacante 27 de posturi întregi. Dintre acestea, sunt libere șase posturi de învățători, toate în mediul rural, un post de profesor de matematică la Lovrin, un post la limba franceză, unul la limba română, un post de profesor de religie în Giarmata etc. în Timișoara sunt vacante doar câteva posturi, toate la Colegiul Național de Artă "Ion Vidu". "Avem un post la dans clasic, de 18 ore, unul la muzică instrumentală, cu patru ore, și unul la pian și clarinet", a precizat Aura Danielescu. Continuare în pagina 2 www renașterea jo Coșmarul din trafic se termină într-un loc, dar se mută în altul Ajunși aproape de capătul răbdării, timișorenii par să nu mai suporte iadul zilnic pe care îl au de îndurat ca să treacă dintr-un capăt în celălalt al orașului: mers ca de mels, blocaje și tot felul de fluierași cu caschetă care mai mult încurcă traficul. Nici până la începerea lucrărilor de la Michelangelo nu stăteam prea bine, dar acest șantier a scos în evidență toate slăbiciunile din infrastructura orașului, care a rămas la stadiul de acum o jumătate de secol. Iată că municipalitatea promite că la 15 noiembrie intersecția de la Michelangelo va fi deblocată. Aceasta nu înseamnă, însă, decât un respiro de cel mult câteva luni, pentru că timișorenilor - de această dată din nordul orașului - li se pregătește un alt șantier de anvergură. Piețele Libertății și Sfântu Gheorghe vor intra în reabilitare, aceasta însemnând nu doar noi restricții în trafic, ci și transformarea în străzi pietonale a mai multor artere esențiale pentru traficul din zonă. Continuare în pagina 2 Angajații Spitalului Clinic CFR nu mai primesc tichete de masă De aproape trei luni, salariații Spitalului Clinic CFR din Timișoara nu au mai primit tichete de masă, în timp ce colegii lor de la Spitalul Clinic Municipal de Urgență și cei de la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Timișoara primesc aceste bonuri. Personalul medical din instituție este nemulțumit, iar cei mai afectați sunt cei cu salarii mici, pentru care valoarea tichetelor de masă reprezintă o treime din venit. Managerul spitalului, medicul specialist Ion Cristian Moț, ne-a declarat: "Din cauza scăderii fondului care provenea din ambulatoriu, nu am mai putut să asigurăm tichetele de masă. Este vorba de serviciul de siguranța populației, care ne asigura venituri proprii. Noi eram acreditați să facem controalele periodice tuturor celor care lucrează ca șoferi profesoniști sau mecanicilor de locomotivă. Continuare în pagina 4 Filozofie de cale ferată: "N-o fi rău când va fi bine" Mult mai zgârcită cu ieșirile la rampă decât predecesorii săi, poate și pentru faptul că ocupă fotoliul ministerial de puțină vreme, Ramona Mănescu, noua ministresă a transporturilor, a prezentat recent proiectele prioritare și la ce se pot aștepta cei pe care, în viitor, îi va bate gândul să opteze pentru calea ferată în călătoriile lor. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei agtna Scriitori timișoreni în conducerea națională a USR " Nicolae Robu: "Cel care mă acuză de smenuri e nebun" Elevii de la Liceul de Arte Plastice din Timișoara învață în frig Poștașii, tot mai rari, deci mult mai așteptați