Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2013 (Anul 25, nr. 7265-7288)

2013-12-03 / nr. 7266

2 Renașterea bănățeană Timișul așteaptă cele 20.000 de doze de vaccin antigripal Timișul așteaptă încă dozele de vaccin antigripal necesar pentru imunizarea populației în sezonul rece. Din cele 600.000 de doze de vaccin pe care Ministerul Sănătății le-a achiziționat pentru începerea campaniei naționale de vaccinare antigripală, un lot de 200.000 a fost deja distribuit în țară, dar Direcția de Sănătate Publică Timiș n-a primit încă vestea cea bună. "Am solicitat 20.000 de unități, iar în momentul în care vor ajunge la noi vom avea grijă ca acest lucru să fie făcut public. Din fericire, de la începutul monitorizării îmbolnăvirilor specifice perioadei de iarnă, în județul nostru nu s-a înregistrat nici un caz de gripă, iar media virozelor respiratorii nu a atins nici ea valori îngrijorătoare. De exemplu, în prima săptămână a lunii noiembrie, s-au înregistrat 1.196 de cazuri de viroze respiratorii, cu 24 de internări, respectiv 303 pneumonii, dintre care 46 au necesitat spitalizarea. Săptămânal, a fost vorba de cel mult 1.200 de persoane care au contractat viroze respiratorii", ne-a spus Dana Șpac, purtătoarea de cuvânt a DSP Timiș. Potrivit analizelor efectuate de Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor și de Centrul Național de Gripă, activitatea virozelor respiratorii a fost una de intensitate joasă la nivelul întregii țări, fără răspândire geografică și fără a se înregistra probe pozitive de virusuri gripale. în general, de vaccinare antigripală gratuită beneficiază toate persoanele considerate cu risc crescut de îmbolnăvire: bolnavii cronici cu vârsta până în 65 de ani (cu afecțiuni pulmonare, cardiovasculare, metabolice, renale, hepatice, diabet zaharat, astm sau cu virusul imunodeficienței umane), gravidele, medicii, cadrele sanitare medii și personalul auxiliar, atât din spitale, cât și din unitățile sanitare ambulatorii, inclusiv salariați ai instituțiilor de ocrotire (copii sau bătrâni) și ai unităților de bolnavi cronici care prin natura activității lor vin în contact respirator cu pacienții sau asistații; persoane adulți și copii, rezidente în instituții de ocrotire socială; persoane care acordă asistență medicală, socială și îngrijiri la domiciliul pacienților cu risc înalt de îmbolnăvire, copiii cu vârsta mai mare de șase luni și toate persoanele care au trecut de 65 de ani. Vaccinarea antigripală este contraindicată copiilor cu vârsta de până la șase luni (cu excepția cazurilor în care ei sunt expuși unui mediu virulent) și persoanelor care au febră ridicată sau sunt diagnosticate în acel moment cu gripă. Deși vaccinul este considerat de medici cea mai eficientă modalitate de protecție împotriva îmbolnăvirilor de sezon, specialiștii recomandă populației să țină seama și de o serie de măsuri preventive, cum ar fi optimizarea regimului de viață și activitate prin alimentație corespunzătoare (în special fructe și legume); evitarea expunerii la frig; purtarea de îmbrăcăminte și încălțăminte adecvate temperaturii din mediul ambiant; spălarea frecventă a mâinilor, cu apă și săpun, în special în situații de participare la activități publice și evitarea aglomerațiilor din locurile publice. (C.D.T.) Vedere panoramică Centrul Cultural German Timitentat filmul "Kirschblüten - Hanașoara organizează joi, de la ora mi", o producție a anului 2008, sem- 18,30, la Librăria Cărturești din stranată de regizoarea Doris Dörre. Galada Mercy nr. 7, o nouă ediție a galei este organizată cu sprijinul Lectode film german "Vedere panoramică rolului DAAD din cadrul Universi- regizori contemporani ".Va fi pregățit Politehnica Timișoara. (L.N.) Moaștele Sfinților Constantin și Elena ajung la Timișoara Urmare din pagina 1 Anul 2013 a fost, de altminteri, unul al Sfinților Constantin și Elena, "cei întocmai cu Apostolii", ale căror nume sunt strâns legate de taina și puterea sfintei cruci - semnul central al religiei creștine. Sfântului Constantin i-a arătat pe cerul amiezii semnul crucii spre biruință ("In hoc signo vinces" - "întru acest semn vei învinge"), în pragul înfruntării cu păgânul Maxențiu, iar Sfânta Elena, mama sa, a descoperit la Ierusalim crucea pe care a fost răstignit Mântuitorul. Sfânta împărăteasă Elena a trecut la Domnul la anul 327, puțin după întoarcerea de la Ierusalim, iar Sfântul împărat Constantin, în 337, după 31 de ani de domnie. (C.D.T.) marți, 3 decembrie 2013 Actualizate Telefoane mobile și aspiratoare pentru abonații ziarului Câțiva dintre câștigătorii premiilor oferite, lunar, de cotidianul "Renașterea bănățeană" au intrat, ieri, în posesia acestora. Ștefan Chitescu, din Voiteg, spune că probabil soția sa va folosi telefonul mobil câștigat pentru a-l... urmări. Câte un telefon mobil au câștigat și Cristian Iacob, din Coștei, și Victoria Nyerges, din Ciacova. Pavel Bere, din Șag, este câștigătorul unui aspirator, iar soția sa spune că acum va fi obligat să învețe să-l și folosească. (A.T.) Pavel Bere a plecat acasă cu un aspirator Victoria Nyerges spune că avea nevoie de un telefon mobil nou Ștefan Chitescu și Cristian Iacob au câștigat câte un telefon mobil Improvizații francofone Lectoratul Francez din Timișoara și asociația "Hexagone" vor organiza mâine, de la ora 18, cu sprijinul și la sediul Institutului Francez din bulevardul C. D. Loga nr. 46, o nouă ediție a galei de improvizație teatrală francofonă "Timprofonies", își vor da concursul studenți-artiști de la mai multe universități bănățene. Manifestarea are loc sub egida Ambasadei Franței în România, iar accesul publicului este gratuit. (L.N.) Recital cameral Sala "Orpheum" a Facultății de Muzică din cadrul Universității de Vest Timișoara, din Piața Libertății, va găzdui mâine, de la ora 18, un recital de muzică de cameră cu selecțiuni din operele compozitorilor W. A. Mozart și F. Schubert; își vor da concursul opt tineri instrumentiști ai facultății organizatoare. (S.N.) Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competitivității Economice" -cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională "Investiții pentru viitorul dumneavoastră" COMUNICAT DE PRESĂ ANUNȚ DE LANSARE A PROIECTULUI Moșnița Nouă, 03.12.2013 SC ELKANA SRL, cu sediul în Moșnița Nouă, DJ. 625, KM 6, Județul Timiș, derulează, începând cu data de 04.11.2013, proiectul "ACHIZIȚII DE UTILAJE LA SC ELKANA SRL DIN LOCALITATEA MOȘNIȚA NOUĂ, JUD. TIMIȘ", proiect co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanțare nr. 4m/400336/4/04.11.2013 încheiat cu Ministerul Economiei în calitate de Autoritate de Management POS CCE prin Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest în calitate de Organism Interimar POS CCE. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competitivității Economice", Axa Prioritară 1 - Un sistem inovativ și ecoeficient de producție, Domeniul Major de Intervenție DM1.1 - Investiții productive și pregătirea pentru competiția pe piață a întreprinderilor, în special a IMM, Operațiunea a) Sprijin pentru consolidarea și modernizarea sectorului productiv prin investiții tangibile și intangibile, A2 - Sprijin financiar în valoare de până la 1.065.000 lei acordat pentru investiții pentru întreprinderile mici și mijlocii. Valoarea totală aprobată a proiectului este de 1.305.754,72 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 632.316,80 lei (86% FEDR și 14% Bugetul de stat) și aportul propriu pentru cofinațarea proiectului este de 415.711,20 lei și aportul propriu pentru cheltuielile neeligibile este de 257.726,72 lei. Anul alocării este 2013. Proiectul se implementează în localitatea Moșnița Nouă, D.J. 625, KM 6, Județul Timiș pe o durată de 12 luni. Obiectivele specifice ce se doresc a fi atinse prin intermediul acestui proiect sunt: creșterea capacității de deservire a clienților, diversificarea gamei de servicii prin dezvoltarea domeniului de activitate al lucrărilor de construcție a proiectelor utilitare pentru fluide, creșterea productivității muncii prin executarea la timp și mai rapid a lucrărilor venite din partea clienților și alinierea serviciilor la normele de siguranță și protecție în muncă în conformitate cu normele "CE". Detalii suplimentare puteți obține de la: Nume persoană contact: DINU COTUNA Funcție: ADMINISTRATOR Tel. 0720400910, e-mail: office@elkana.ro, fax: 0259441911 www.amposcceminind.ro WWW adrvest.ro .