Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-29 / nr. 7311

Sfinții Trei Ierarhi și Hramul Catedralei în fiecare an, în 30 ianuarie, întreaga suflare creștinească aduce cuvenita cinstire Sfinților Trei Ierarhi Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz sau Teologul și Ioan Hrisostom, în traducere Gură de Aur. Contemporani, prieteni și colegi de învățătură, ei sunt considerați cele trei vârfuri ale Bisericii Ortodoxe, iar ziua lor este praznic de mare însemnătate. Sfântul Vasile cel Mare a văzut lumina zilei în Cezareea Capadociei, într-o familie evlavioasă și și-a desăvârșit studiile în cetatea de baștină, apoi la Constantinopol și în cele din urmă la Atena, unde va lega prietenie cu Sfântul Grigorie de Nazianz, dar și cu viitorul împărat Iulian Apostatul, în anul 355, când avea 25 de ani, Vasile se întoarce în orașul natal, unde primește botezul, își împarte săracilor toată averea și se dedică vieții monahale. Continuare în pagina 4 [www .renașterea jro Acces mai greu la mansardă în orașul de pe Bega s-au făcut foarte multe mansardări și schimbări ale arhitecturii blocurilor prin montarea de șarpante, au constatat edilii. "Aspectul nu este deloc unul estetic, astfel că am hotărât să stopăm acest proces de construire a șarpantelor și mansardelor la blocurile care nu au fost gândite pentru așa ceva. Vom permite doar la blocurile care mai au în vecinătate astfel de construcții. Trebuie să ținem la aspectul orașului. Ne-am bucura să vedem că există investitori care oferă locuințe la prețuri avantajoase. Mansardările sunt cârpăceli care nu au cum să ducă la un aspect frumos al orașului", a spus ieri Nicolae Robu. Continuare în pagina 3 Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7311 - miercuri, 29 ianuarie 2014 - 16 pagini - 2 lei Timișoara are la dispoziție peste 300 de milioane de euro în acest an Bugetul pentru acest an pe care îl are la dispoziție Primăria Timișoara este aproximativ egal cu cel de anul trecut și trece de 300 de milioane de euro. Aleșii locali, cu excepția celor de la PD-L, l-au aprobat, ieri, în cadrul unei ședințe-maraton, care a durat mai bine de patru ore. Bugetul și discuțiile pe teme adiacente, adeseori cu tentă politică, au ocupat o jumătate din timpul alocat ședinței. La finalul acesteia, primarul Nicolae Robu a declarat că proiectul de buget era bun, dar, după amendamentele aduse de consilieri, a devenit foarte bun. Vor fi bani pentru activitățile sportive, pentru parcuri și străzi, dar și pentru spitale și pentru proiectele de investiții. O singură umbră planează asupra acestei mulțumiri aproape generale: lipsa alocărilor de la bugetul de stat, care sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire și în 2014. Continuare în pagina 5 Debit redus de gaz la Timișoara Societatea timișoreană de termoficare Colterm anunță că, date fiind temperaturile scăzute înregistrate în ultimele zile în toată țara, din dispoziția Dispeceratului Național de Gaze, s-a redus debitul de gaze pentru Timișoara. Mai exact, orașul de pe Bega a fost limitat la un consum redus, condiții în care Colterm a fost nevoită să modifice schemele de funcționare. "Ca rezultat, o parte din gazul-suport utilizat la CET Sud pentru arderea cărbunelui a fost transferat pe CET Centru. în această situație, am trecut la funcționarea la capacitate maximă, cu preponderență pe cărbune. La ora actuală, se depun eforturi mari pentru menținerea confortului termic și asigurarea cu căldură la parametri optimi a tuturor cetățenilor Timișoarei racordați la sistemul centralizat de termoficare, condițiile de livrare a gazului fiind încă dificile. Continuare în pagina 3