Renaşterea Bănăţeană, februarie 2014 (Anul 26, nr. 7315-7337)

2014-02-14 / nr. 7325

O BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7324 - joi, 13 februarie 2014 - 16 pagini - 2 lei încep înscrierile în învățământul primar înscrierea copiilor în clasa pregătitoare și la clasa I va avea loc din 24 februarie, iar listele cu elevii înscriși în învățământul primar în anul școlar 2014 - 2015 vor fi publicate în 11 aprilie, potrivit unui proiect al Ministerului Educației Naționale (MEN). Ministerul Educației a postat pe site-ul instituției, proiectul de calendar al înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2014 - 2015. Astfel, în 17 februarie, vor fi afișate circumscripțiile școlare și numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, pe site-ul acesteia și pe site-ul inspectoratului școlar. Totodată, vor fi prezentate informații cum ar fi posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala și posibilitatea organizării programului "Școală după școală" și vor fi afișate fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare. Tot atunci, va fi afișat programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, care poate fi solicitată de părinți în vederea înscrierii, fiind prezentate și unitățile/ instituțiile în care se realizează evaluarea. Continuare în pagina 3 Pagubă la bugetul local din publicitatea stradală Contractele încheiate în dezavantajul municipalității timișorene vor ajunge, într-un târziu, la final. Una dintre afacerile păguboase încheiate de-a lungul anilor a fost și cea privind publicitatea stradală. Pentru a nu investi în refugii pentru călători în stațiile mijloacelor de transport în comun, Primăria Timișoara s-a asociat, acum 14 ani, cu o firmă din București, căreia i-a dat pe mână atât panourile din stații, cât și alte panouri publicitare în oraș. Toate bune și frumoase, însă veniturile la bugetul local încasate din această activitate au fost ridicol de mici, cu toate că piața a fost una importantă, iar firma a luat bani frumoși din publicitatea prestată. Intenția actuală a edililor este de a organiza o licitație pentru a pune capăt risipei. Continuare în pagina 3 Numeroși crescători de animale ar putea rămâne fără pășuni O mulțime de crescători de animale sunt în pericol să rămână fără loc de pășunat, pentru că legislația actuală prevede obligativitatea primăriilor de a scoate la licitație concesionarea pajiștilor. Probleme serioase vor apărea în special în comunele care nu dispun de izlazuri foarte întinse, așa încât e nevoie de reglementari mult mai clare in ceea ce privește gestionarea pășunilor. De acest lucru și-au dat seama, în sfârșit, și autoritățile centrale, iar Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34 din 2013, care reglementează administrarea pășunilor și fânețelor, a fost retrimisă în parlament, pentru a i se aduce îmbunătățiri. Continuare în pagina 3 Semnal de alarmă privind exploatațiile agricole familiale Fermele agricole din România sunt neglijate de către factorii responsabili în susținerea agriculturii. Dacă până acum existau măsuri de subzistență și semisubzistență, în perioada 2014-2020, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), se va pune accent pe sprijinirea tânărului fermier și a fermelor de familie, pentru care se vor acorda importante resurse din fondurile Uniunii Europene, mergându-se până la 70 de mii de euro în cadrul programului "Tânărul fermier" și 15 mii de euro la "Ferma de familie". Continuare în pagina 6 www renașterea jo