Renaşterea Bănăţeană, iulie 2014 (Anul 26, nr. 7438-7464)

2014-07-15 / nr. 7450

Dascăli de religie prinși la copiat Ieri, mii de dascăli au susținut proba scrisă a examenului de definitivat. Aceasta a avut loc de la ora 10, în 42 de centre de examen, câte unul în fiecare județ și în București, în județul Timiș. 296 de profesori, educatori și învățători s-au înscris și au avut dreptul să participe la examenul de definitivat. Pentru aceasta, candidații trebuiau să efectueze un stagiu de predare în specialitatea postului de cel puțin un an, să obțină calificativul pentru anul școlar în curs "bine" sau "foarte bine" și minimum media opt la cele două inspecții speciale la clasă desfășurate pe perioada anului școlar. Ieri, la Liceul Pedagogic "Carmen Sylva" din Timișoara s-au susținut probe la 42 de discipline, cei mai mulți dintre candidați fiind educatori și învățători. "Dintre cei 296 de candidați înscriși, 32 au absentat, iar 29 s-au retras", a declarat Francisc Halasz, inspector generaladjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș. Continuare în pagina 4 I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7450 - marți, 15 iulie 2014 - 16 pagini - 2 lei Vila Internațional, o "gogoașă” electorală de cinci stele Povestea Vilei Internațional de pe bulevardul Loga nr. 48 a ajuns să le fie cunoscută timișorenilor mai ales în urma demersurilor jurnalistice. Astfel, doar cei care trec prin zonă și constată halul de degradare în care a fost lăsată clădirea mai află că aceasta încă există, chiar dacă stelele de pe frontispiciu și-au pierdut spoiala roșie, iar literele ce-i formează denumirea vor avea, în curând, aceeași soartă. Trecătorii se miră, însă, că zidurile cu cărămida la vedere, jupuite de fosta faianță verde-deschis, se mai zăresc totuși de la stradă, la cât de agresiv s-a dezvoltat vegetația. Fostul hotel de patru stele este una dintre cele mai mari "gogoși" pe care administrația județului Timiș le-a vândut electoratului. De la amenajări de cinci stele până la un Hilton cu șase etaje nu a fost un pas prea mare în promisiunile puse pe hârtie cu girul aleșilor județeni. Continuare în pagina 7 www renasterea.ro Pe șantierul Michelangelo se poate da la pește La exact o lună de la redeschiderea traficului pe Podul Michelangelo din Timișoara, ar fi fost de așteptat ca pe șantier să fie forfotă mare, mai ales că prima parte a zilei de ieri a fost destul de bună pentru munca în construcții. Finalizarea circulației peste pod și în Piața Leonardo da Vinci pe sensul nord-sud nu înseamnă, nici pe departe, că lucrările sunt gata. Cea mai importantă parte a proiectului este, de fapt, pasajul subteran, a cărui existență este scopul principal al întregii lucrări și care este menit să fluidizeze traficul timișorean. Continuare în pagina 2 Pe aleșii timișenilor îi doar în cat de transparența decizională Conform Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată în anul 2013, autoritățile din administrația publică locală au obligația să aducă la cunoștința publicului proiectele de hotărâri pe care intenționează să le supună aprobării aleșilor locali cu o lună înainte. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei [ Pagina 2 Medii mari la admiterea în liceele timișorene cu renume Brose gratis, timp de cinci ani, pentru elevii din comuna Masloc Pagina O nouă organigramă la ACS Poli îj, 1 4 4193 lei 3,2445 lei 137,8023 lei/gram Pagina Cel mai mic festival timișorean iese-n lume .-s