Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7543-7567)

2014-11-08 / nr. 7549

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7549 - sâmbătă, 8 noiembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil Creștinii ortodocși prăznuiesc, în a opta zi a lunii noiembrie, sărbătoarea popular denumită a Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil, dar care în canoanele bisericești este marcată drept Soborul tuturor Puterilor cerești fără de trupuri. Acestea sunt grupate în nouă așa-zise cete: Serafimii, Heruvimii, Scaunele, Domniile, Stăpâniile, începătoriile, Puterile, Arhanghelii și, cei mai cunoscuți și mai invocați de către credincioși, îngerii, a căror misiune principală este aceea de a-l întări și a-l susține pe om în lucrarea sa de transfigurare a lumii. Mihail și Gavriil aparțin cetei Arhanghelilor, iar prestigiul lor este legat de confruntarea cu puterile răului și, respectiv, deslușirea mesajelor divine. Continuare în pagina 2 Trei candidați pentru scaunul de Mitropolit al Banatului Ieri, la biserica monument istoric din incinta Centrului eparhial, s-a oficiat slujba de Te Deum, iar de la ora 10, în sala festivă a avut loc ședința consultativă a Adunării Eparhiale prezidate de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel. Pe lângă ierarhii Sinodului Mitropolitan, la această ședință au participat membrii Adunării eparhiale a Arhiepiscopiei Timișoarei, membrii clerici și mireni din Arhiepiscopia Aradului și Episcopia Caransebeșului, delegați în Adunarea Națională Bisericească, decanul Facultății de Teologie "Ilarion Felea" din Arad și directorul Seminarului Teologic "Ioan Popasu" din Caransebeș. La începutul dezbaterilor, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, în calitate de locțiitor de Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului, a expus cerințele pastorale ale Mitropoliei Banatului și a prezentat lista celor doi ierarhi eligibili pentru slujirea de Arhiepiscop al Timișoarei și de Mitropolit al Banatului, stabilită de Sinodul Mitropolitan al Mitropoliei Banatului în ședința sa de lucru jos. Preafericirea Sa a solicitat, apoi, prin vot deschis, opinia Adunării eparhiale și a delegaților de drept privind menținerea listei cuprinzând numele celor doi candidați sau completarea ei motivată cu încă un candidat dintre ierarhii eligibili. In urma acestei consultări, Adunarea eparhială extinsă a decis, prin vot deschis, completarea motivată a listei cu încă un candidat din lista ierahilor eligibili. Potrivit prevederilor statutare, a fost organizată votarea secretă cu buletine, la finalul căreia numele înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Ioan Selejan, Episcopul Covasnei și Harghitei, a fost adăugat pe lista celor doi candidați eligibili întocmită de către Sinodul Mitropolitan. Astfel, candidații eligibili care vor fi propuși Sfântului Sinod al BOR în vederea alegerii viitorului mitropolit al Banatului, care în urma votului secret îl va desemna pe urmașul ÎPS Nicolae, sunt: înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop onorific Ioan Selejan, Episcopul Covasnei și Harghitei, Preasfințitul Părinte Dr. Lucian Mic, Episcopul Caransebeșului, Preasfințitul Părinte Dr. Sofronie Drincec, Episcopul Oradei, SIMONA VASI înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop onorific Ioan Selejan, Episcopul Covasnei și Harghitei Preasfințitul Părinte Dr. Lucian Mic, Episcopul Caransebeșului Preasfințitul Părinte Dr. Sofronie Drincec, Episcopul Oradei Fața plăcută a toamnei După ce ne-a răsfățat seri cu soare, cer senin și temperaturi de septembrie, vremea se va menține și în acest weekend în aceeași tendință, fără ca temperaturile să mai treacă, totuși, de 20 de grade. Cerul nu ne va mai oferi, însă, aceeași limpezime și va fi mai mult acoperit, fiind posibile și precipitații, iar vântul va sufla slab, cu ușoare intensificări în zona montană. Pentru astăzi, meteorologii prevăd în zona Banatului o vreme mai mult închisă, cu temperaturi minime cuprinse în intervalul 6-10 grade Celsius și maxime între 15 și 19 grade. Pentru mâine, temperaturile se vor situa, la orele dimineții, între 5 și 9 grade, iar după-amiaza vor atinge 15-19 grade. Vremea va fi închisă în continuare, existând posibilitatea unor ploi ușoare pe tot parcursul intervalului. Valul de căldură se va menține până la mijlocul săptămânii viitoare. (D.D.) Carașul rămâne codaș, Timișul pierde viteză Piața locurilor de muncă din economia națională continuă să fie marcată de puternice dezechilibre, în aceeași regiune continuând să coexiste județe cu deficit de forță de muncă și județe cu un șomaj real ridicat. Banatul nu face excepție, Caraș-Severinul situându-se și în această săptămână în topul ultimelor cinci județe la nivel național, pe care s-a instalat de aproape un deceniu. Astfel, potrivit datelor furnizate ieri de Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă, pentru săptămâna viitoare sunt disponibile, în Banatul de Munte, doar 59 de slujbe noi, depășind (însă doar conjunctural) județe precum Mehedinți (15 locuri) și Suceava (42); în ceea ce privește Timișul, acesta se menține pe poziții fruntașe, oferind pentru următoarele șapte zile 671 de slujbe noi, însă se remarcă o semnificativă pierdere de viteză, cel mai vestic județ al țării coborând de pe locul doi (exceptând Capitala) pe locul șase la nivel național, sub Cluj (1.512 noi locuri de muncă), Prahova (1.268), Arad (973), Iași (802) și Argeș (756). (L.N.) Titlurile zilei