Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2015 (Anul 27, nr. 7592-7615)

2015-01-13 / nr. 7600

Apele din Banat, la cota de inundație Potrivit Institutului Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, râul Bârzava, pe sectorul din aval de stația hidrologică Gătaia, și cursul inferior al râului Moravița, ambele în sectorul îndiguit din județul Timiș, s-au aflat sub avertizare de cod portocaliu. Conform lui Ionel Vlaicu, directorul pe probleme de resurse de apa și plan de management din cadrul Administrației Bazinale de Apă Banat, cotele principalelor râuri din județele Timiș și Caraș- Severin sunt în scădere, începând de ieri dimineață. "Bârzava, pe sectorul Gătaia, nu mai este sub cod portocaliu, dar în sectorul Partoș se menține avertizarea, acesta fiind la cota de inundație", a precizat Ionel Vlaicu. Pentru timișeni, sectoarele Gătaia și Partoș constituie puncte nevralgice. Anul trecut, râul Bârzava s-a umflat de câteva ori, iar o dată a și dat pe dinanfară, inundând mai multe străzi din localitatea Gătaia. Continuare în pagina 5 De peste opt ani, Castelul Huniade este închis și inaccesibil publicului Din toamna anului 2006, Castelul Huniade din Timișoara, apreciat drept cea mai veche clădire din oraș, se află într-o continuă stare de renovare. La început, s-a promis că lucrările vor dura un an și jumătate, după care au urmat procese, refaceri ale proiectelor de reabilitare și contracte pentru bani europeni semnate inutil. Mulți dintre copiii Timișoarei habar nu au ce se ascunde în spatele zidurilor castelului și fac ochii mari atunci când li se povestește că părinții lor au participat la lecții de istorie sau biologie la muzeu. Mai nou, pe fațada castelului poate fi admirată o fotografie a acestuia, imprimată pe o pânză care ascunde, de fapt, schelele. Oricâte complicații ar exista, în aproape zece ani se putea construi un castel nou, în condițiile în care, pe vremea lui Iancu de Hunedoara, ridicarea acestuia a durat patru ani. Autoritățile județene au promis că lucrările de consolidare se vor încheia în acest an și că vor accesa fonduri europene din noul exercițiu financiar. Continuare în pagina 2 Gata cu cozile pentru plata impozitelor Șirurile lungi de oameni care așteptau pe scările primăriei sau afară, în frig, să ajungă la rând ca să-și plătească dările către bugetul local au intrat în amintire. Timișorenii și-au mai schimbat obiceiurile și nu se mai strâng butuc, chiar din prima zi, să achite impozitele pe case, apartamente, mașini sau terenuri. Continuare în pagina 3 Telefonul cititorului Bancă de țesuturi și celule stem, la Timișoara Spitalul Județean Timiș intenționează să pună bazele unei bănci de țesuturi și de celule stem. "Această instituție va funcționa fie în demisolul Clinicii de Obstetrică și Ginecologie Bega, fie în clădirea din curtea unității sanitare. E mai puțin probabil să fie aprobată locația de la demisol din cauza normelor impuse de Uniunea Europeană, dar cu certitudine, imobilul din curtea clinicii, care se va transforma într-o clădire modernă, supraetajată, se pretează pentru această destinație. „ . „ . . Continuare in pagina 4 fise// iqa 1 i este numărul la care ne puteți sesiza problem dvs.,iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Pagina Capitala Banatului va fi promovată la Bruxelles La Colegiul Tehnic "Emanuil Ungureanu", elevii învăță în frig www jenastereato | '*■ —---------r---------r-----—a. ..■ v 'v ■' . . ' 1 ' ■ ' ■ 3,8023 lei 4,4856 lei UOTlei gnam