Renaşterea Bănăţeană, februarie 2015 (Anul 27, nr. 7616-7639)

2015-02-26 / nr. 7637

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7637 - joi, 26 februarie 2015 - 16 pagini - 2 lei Drumul Lugoj - Făget, închis timp de o lună. Un drum intens circulat din zona de vest a țării - care leagă municipiul Lugoj de orașul Făget - va fi închis circulației timp de o lună. Măsura se impune în vederea efectuării unor ample lucrări de reabilitare a porțiunii care s-a surpat în vara anului trecut. Alunecarea de teren de la urcarea spre Dealul Viilor (la ieșirea din Lugoj spre Făget) a afectat peste zece metri din infrastructura șoselei, ca urmare a precipitațiilor abundente și a unei furtuni puternice. Din păcate, a fost nevoie să treacă nouă luni pentru ca segmentul de drum prăbușit să intre, în sfârșit, în reparații. Pentru că operațiunea nu este deloc ușoară și ca intervenția să dureze cât mai puțin, reprezentanții firmei care se ocupă de lucrare au solicitat autorităților închiderea totală a traficului. Continuare în pagina 5 Un teren cu buruieni, pentru timișeni ■ De peste 22 de ani, o suprafață de 60 de hectare aflată în proprietatea publică a Consiliului Județean Timiș nu produce decât pir și scaieți . Situată la o azvârlitură de băț de Timișoara, zona a fost subiectul mai multor proiecte, care au rămas pe hârtie ori s-au evaporat ca declarațiile promițătoare ale politicienilor Consiliul Județean Timiș deține în proprietate publică un teren de 60 de hectare, aflat la doar câțiva kilometri de Timișoara, cu care nu reușește să facă, de peste zece ani, nimic. De la șosea pentru că nici drum de acces nu există - se vede în zare un gard, iar după el, doar buruieni. Terenul a aparținut după revoluție Administrației Domeniilor Statului, iar apoi a trecut la administrația județeană pentru construirea unui deponeu ecologic de gunoi. Nu a fost să fie și, până acum, orice s-a încercat să se edifice pe acea suprafață nu a avut succes. Așa au pierit toate visele despre stadioane, cartiere de case, bazin olimpic și multe altele. Se pare că nici panourile fotovoltaice nu au reușit să prindă rădăcini și, mai nou, nici parcul pentru energie alternativă nu se simte prea bine. Să fie vorba de un blestem aruncat de cine știe ce fost proprietar lăsat fără pământ? Nu se știe, dar nici nu crește nimic pe pământul acela. Continuare în pagina 3 Undă verde pentru strategia de reabilitare a Canalului Bega Obiectiv prioritar al tuturor garniturilor de administratori ai destinelor județului din ultimele două decenii, procesul de reabilitare a Canalului Bega se mișcă precum o apă de câmpie mlăștinoasă, adică ba încet, ba foarte încet. Totuși, lucrurile avansează, iar un semnal în acest sens a fost consemnat în plenul consiliului județean, care a dat, ieri, undă verde strategiei româno-sârbe de dezvoltare și valorificare turistică a Canalului Bega în zona transfrontalieră - acesta fiind "episodul-pilot" pentru un pachet de peste 30 de proiecte distincte, dintr-un plan de acțiune care a demarat anul trecut și se va întinde până în 2020. Continuare în pagina 2 Telefonul cititorului O moștenire greu de gestionat înființat în 2004, pe baza unei finanțări europene, Parcul Industrial și Tehnologic Timișoara (PITT) promitea, la acea vreme, să devină un multiplicator de resurse economice pentru o metropolă care emitea, justificat, pretenția de cel mai inovativ centru din țară. Timp de opt ani, bilanțul s-a dovedit a fi atât de puțin încurajator (consemnând 21 de retrageri de firme din totalul de doar 39 de contracte încheiate), încât autoritatea tutelară, Consiliul Județean Timiș (CJT), a trebuit să trateze problema cu soluții de criză. Continuare în pagina 4 1/h este numărul la care ne puteti sesiza problemei O/ 1 *+3 dVsv iar noi vom încerca să vă fim de folos!