Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-30 / nr. 7714

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7714 - sâmbătă, 30 mai 2015 -16 pagini - 2 lei Pogorârea Duhului Sfânt sau Rusaliile Credincioșii ortodocși prăznuiesc mâine, la 50 de zile după Paști, Rusaliile sau Cincizecimea, adică Pogorârea Duhului Sfânt asupra apostolilor și ziua în care a fost alcătuită prima comunitate creștină, nucleul Bisericii de mai târziu. Această duminică a Cincizecimii, numită în popor și Duminica Mare, este sărbătoarea anuală a pogorârii Sfântului Duh peste ucenicii Mântuitorului,eveniment pe care îl istorisesc "Faptele Apostolilor". în același timp, ea face trimitere la întemeierea Bisericii creștine, pentru că, în aceeași zi, în urma cuvântării însuflețite a Sfântului Apostol Petru, au ales să urmeze învățăturile lui Hristos aproximativ 3.000 de oameni, care au alcătuit cea dintâi comunitate creștină din Ierusalim, nucleul Bisericii de mai târziu. Duhul Sfânt, sub chipul unor limbi de foc, i-a umplut de darurile sale pe apostoli, pentru început aceștia căpătând marea putere de a grăi în limbi străine, necunoscute de ei până atunci. Continuare în pagina 2 Zece milioane de euro pentru "viața la țară" Noul Program Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014 - 2020 cuprinde 15 măsuri de finanțare, creșterea productivității agroalimentare și integrarea producției naționale în lanțuri alimentare reprezentând cele două obiective majore urmărite. Programul poate intra în linie dreaptă, din punctul de vedere al autorităților de la Bruxelles, după ce Comisia Europeană a transmis țării noastre, în această săptămână, decizia oficială de aprobare a acestuia, întreprinzătorii rurali și administrațiile publice ale comunelor au la dispoziție o sumă totală de 9,472 miliarde de euro, din care 8,127 miliarde de euro reprezintă fondurile europene. "Adoptarea oficială a Comisiei Europene ne permite ca în cel mai scurt timp să lansăm toate măsurile de finanțare, lucru care se va întâmpla în cursul lunii iunie. Continuare în pagina 3 Minivacanță cu vreme bună După ce frigul și-a făcut de cap în vestul țării în ultimele zile, în acest weekend și în prima zi a săptămânii viitoare ne așteaptă o vreme plăcută, care tinde să intre pe făgașul normal al verii. Soarele va străluci în câmpia bănățeană și doar în zonele montane sunt posibile tulburări ale seninătății și ploi rapide, cu descărcări electrice. Astăzi, temperaturile minime vor fi cuprinse între 5 și 11 grade Celsius, iar cele maxime, între 24 și 26 de grade. Pentru mâine, sunt prevăzute minime situate în intervalul 9-14 grade și maxime de 24-27 de grade. Luna lui Cireșar ne întâmpină cu o primă zi frumoasă, cu temperaturi minime între 11 și 17 grade și maxime între 26 și 29 de grade, pe alocuri fiind posibile înnorări și ploi trecătoare. (D.D.) Timișorenii, invitați la... angajamente de castitate Asociația "Darul Vieții", o organizație ce militează împotriva avortului și pentru promovarea virtuților creștine tradiționale, îi invită pe tinerii timișoreni să-și ia un angajament de castitate, hotărând să se păstreze neprihăniți până la momentul căsătoriei. Cei interesați pot participa, în weekend, la o întâlnire a "clubului select al celor curați la inimă", a simpatizanților și prietenilor lor, al cărei program cuprinde o proiecție de film și o agapă frățească. Continuare în pagina 4 Telefonul ^ ^ ^ r / JQA este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului V wO/ dys., iar noi vom încerca să vă fim de folosi Titlurile zilei Principesa Margareta, doctor honoris causa al Universității de Științe Agricole Următorul număr al ziarului va apărea marți, 2 iunie Soarele răsare la 5,50 și apune la 21,15. CURSUL VALUTAR 4,0409 lei 4,4395 lei 154,7024 lei/gram [www. www renaștereajo WM