Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2015 (Anul 27, nr. 7845-7866)

2015-11-21 / nr. 7862

Intrarea Maicii Domnului în Biserică Astăzi, creștinii ortodocși, dar și cei romano-catolici prăznuiesc Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Este prima mare sărbătoare din Postul Crăciunului și cea mai nouă dintre cele dedicate Sfintei Fecioare și a fost instituită în amintirea zilei în care Sfinții Ioachim și Ana au dus-o pe fiica lor Maria, în vârstă de trei ani, la Templul din Ierusalim, după făgăduință. Celebrată la 21 noiembrie de întreaga creștinătate, ea face trimitere la momentul în care Duhul Sfânt a început să lucreze ca s-o pregătească pe viitoarea Născătoare de Dumnezeu. Praznicul s-a ținut prima dată în veacul al VI-lea când, lângă minele templului unde a crescut Maica Domnului, a fost construită o biserică închinată ei. Sărbătoarea este marcată cu cruce roșie în calendar și se celebrează cu dezlegare la pește, iar sensul profund al Intrării Maicii Domnului în Templu este asociat cu intrarea creștinilor în Biserică, prin Sfintele Taine și chemarea oamenilor la permanenta comuniune cu Dumnezeu. Continuare în pagina 2 Scene terifiante într-o unitate de învățământ Un copil de 13 ani a fost torturat în internatul unui liceu din Timișoara ■ Pedagogul de noapte a consemnat evenimentul în procesul-verbal pe care l-a întocmit, însă nu a anunțat conducerea școlii și nici poliția ■ Victima și-a anunțat părinții, care imediat au chemat oamenii legii . Conform unui specialist, părinții copilului agresat cu sălbăticie trebuie să consulte cât mai repede un psihoterapeut Vin ploile și frigul! Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare de cod galben pentru ploi însemnate cantitativ, intensificări ale vântului și ninsori în zonele montane și submontane, valabilă astăzi toată ziua și mâine, până la ora 12; în intervalul menționat, va ploua în vestul, nord-vestul și nordul țării, unde cantitățile de apă vor depăși local 25-30 l/mp și izolat 50 1/mp. Este posibil să ningă la noapte în Munții Apuseni, iar mâine și în zonele de deal din vest. Vântul va avea intensificări temporare, cu viteze de 55-60 km/h. La munte, cu precădere în zona înaltă, va sufla tare, cu peste 90-100 km/h, viscolind trecător ninsoarea. Astăzi, în Banat, temperaturile minime vor fi cuprinse între 0 și 6 grade Celsius, iar maximele, între 9 și 15 grade. Mâine va fi mai frig, cu temperaturi minime situate în intervalul 0-3 grade și maxime între 6 și 10 grade. (D.D.) Telefonul cititorului Tarifele Timpark, nejustificate Tarifele achitate în sistemul Timpark nu au nici acum o justificare. La fel cum s-a întâmplat în anii trecuți, consilierilor locali le sunt propuse vechile tarife, fără a fi însoțite de o notă de fundamentare a sumelor. "Nu știm pe ce bază se fixează tarifele, pentru că nu apare nici o justificare. Ar fi trebuit să vedem ce cheltuieli sunt cu întreținerea, cu salariile, cu orice alte lucruri, dar să existe ceva... Poate reușim să le reducem, dar dacă nu avem o justificare, ce putem face? Se merge după principiul acela că rămâne cum am stabilit, ca întremecheri. Nu e normal", a declarat consilierul local PSD Daniel Idoiu. SILVIU FLORESCU Foto ADRIAN PÎCLIȘAN Căii Ian 1 /IC este numărul la care ne puteți sesiza problemele dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei "Eubeea" și-a adus autorii în lumina reflectoarelor Loterie cu poezie pentru optimiști, pesimiști și realiști Pagina 2 www .renașterea .ro * Soarele răsare la 7,42 și aprune la 16,59