Renaşterea Bănăţeană, februarie 2016 (Anul 28, nr. 7918-7941)

2016-02-26 / nr. 7939

black 2 Renașterea bănățeană Actualitate Educatoare cercetată de comisia de disciplină, pentru că a țipat la copii i educatoare din localitatea Iohanisfeld, care striga și îi jignea pe copiii de grădiniță în timpul orelor, a fost suspendată de consiliul de administrație al unității de învățământ. Cadrul didactic a fost înregistrat cu ajutorul unui aparat pus de părinți în hainele unui copil. Astfel s-a aflat că educatoarea nu doar țipa la micuți, ci îi și jignea, în urma cercetării disciplinare, cadrul didactic s-ar putea alege cu desfacerea contractului de muncă. "Consiliul de Administrație al școlii a suspendat cadrul didactic. S-a constituit comisia de cercetare disciplinară prealabilă. Eu am vorbit personal cu mama, i-am transmis că ne pare foarte rău de acest incident, și dacă a fost și repetitiv, cu atât mai rău. Comisia își va desfășura ancheta, iar educatoarea va fi sancționată în conformitate cu gravitatea faptei pe care a săvârșit-o", a declarat Aura Danielescu, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Timiș. (S. V.) Banii pentru biserici au fost reîmpărțiți Politico și unii cu ceilalți și aproape evlavioși în prag de campanie electorală, consilierii județeni nu au crâcnit ieri când a venit vorba despre alocarea banilor pentru cultele religioase. De altfel, aleșii au beneficiat de urările de bine și sănătate transmise de Patriarhul Daniel prin intermediul lui Titu Bojin, președintele CJT, care a fost prezent zilele trecute la București,în calitate de membru în Adunarea Națională Bisericească, organism deliberativ al Bisericii Ortodoxe Române. Suma de două milioane de lei a fost aprobată fără murmur, dar cu un amendament, propus de Mihăiță Bojin și preluat apoi, ecumenic, de Adrian Pan. Astfel, față de sumele propuse inițial, s-a aprobat ca de la baptist. Acesta are nevoie de bani cultele ortodox, penticostal și ro- pentru a construi o biserică în satul mano-catolic să se ia câte 5.000 de Măguri, aparținând municipiului Lutei, pentru a fi repartizați cultului goj. (D.D.) Noi decese din cauza gripei Douăsprezece persoane au murit din cauza gripei sezoniere în săptămâna 15-21 februarie, a anunțat ieri Institutul Național de Sănătate Publică. INSP a mai informat că de la începutul sezonului de supraveghere a infecțiilor respiratorii acute, gripei și SARI și până la data de 23.02. 2016 au fost confirmate în laborator 655 de cazuri de gripă. Dintre acestea, 574 de persoane au avut gripă sezonieră, 287 cazuri înregistrându-se doar în București. La nivel național, numărul total de cazuri de infecții respiratorii acute a fost de 91.936, cu 18 la sută mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeași săptămână a sezonului precedent, respectiv 111.612. O nouă carte și o aniversare SF Clubul timișorean de anticipație Helion își continuă colecția editorială "Insolit", realizată împreună cu Editura Eurostampa, cu volumul "Drumul spre casă" al autorului Adrian Chifu, care va fi prezentat de Lucian Vasile Szabó și Cristian Vicol, într-o ședință programată, astăzi, de la ora 17, la sala "Orizont" a Filialei Timișoara a Uniunii Scriitorilor din România. Cu același prilej, va fi sărbătorit animatorul SF Cornes Secu, la împlinirea vârstei de 70 de ani. (M.S.) Educație prin sănătate Ministrul Sănătății, Patriciu Achimaș-Cadariu, vrea o nouă materie obligatorie în școli și grădinițe, "Educație prin sănătate". Potrivit propunerii, orele ar putea fi ținute de medicii și asistentele cabinetelor din școli care ar deveni "educatori excelenți" cu ajutorul unor cursuri de pregătire pedagogică de scurtă durată. Potrivit ministrului sănătății, copiii ar putea primi la școală lecții privind igiena de zi cu zi, alimentație, obiceiuri de evitat fumat, alcool, consum de medicamente și alte substanțe. (D.l.) vineri 26 februarie 2016 Romanul "Mineral" ajunge la Cartea de nisip După ce, astăzi, scriitorii Marian Truță și Dănuț Ungureanu își lansează, la Târgul Gaudeamus de la Teatrul "Marin Sorescu" din Craiova, romanul "Mineral", va fi rândul timișorenilor cu drag de lectură să-i întâmpine, mâine, pe cei doi prozatori. La ora 14, ei vor fi prezenți la Zaimprés- Café (strada Flormund Mercy nr. 5), pentru o întâlnire informală cu cititorii, iar la 1730 se vor muta la librăria "Cartea de nisip" pentru lansarea celei mai recente lucrări pe care o semnează împreună, apărută la Editura Nemira. Nemurirea prin contopirea cu pietrele este promisiunea unei tehnologii revoluționare, pe care eroii romanului "Mineral" o consideră ultima speranță într-o societate împotmolită la limita neputințelor sale. Totul se învârtește în jurul unei povești de dragoste cum nu s-a mai scris vreodată, între doi oameni care aproape deveniseră una cu natura, dar cumva se întâlnesc înainte să își piardă cu totul identitatea și sentimentele. Un viitor în care plaiurile mioritice sunt tabla de joc a corporațiilor care vând nemurire, un viitor în care oamenii explorează universul la bordul unor asteroizi umanizați, iar societatea rămasă pe Pământ se zbate între sărăcie și o tehnologie pe care adesea nu o înțelege reprezintă miza cărții care continuă seria începută în 2014 de scriitorii Marian Truță și Dănuț Ungureanu cu romanul "Vegetal", o altă distopie, distinsă cu Premiul pentru cel mai bun roman SF la Premiile Naționale SRSFF "Ion Hobana" 2014 și primită cu mult entuziasm de critica literară și de cititori. Marian Truță coordonează, din 2010, Revista Nautilus a Editurii Nemira. A scris numeroase articole în presa de specialitate și a tradus mai multe volume. Dintre cărțile pe care le-a semnat, amintim "început de anotimp ploios la Ezary", Vremea renunțării și "A doua venire". Dănuț Ungureanu, membru al Uniunii Scriitorilor din România, a debutat în 1993 cu volumul "Marilyn Monroe pe o curbă închisă" și, în același an, a publicat la Editura Nemira romanul "Așteptând în Ghermana", pentru care a câștigat Premiul de Popularitate și Premiul I la secțiunea de specialitate a ROMCON. CODRINA DIANA TOMOV "Amanta" se întoarce, în martie, la Timișoara Amorul,gelozia, amantocul, au după comedia "încurcă lume" de făcut să curgă fluvii de lacrimi și A.D. Hertz, realizată și regizată de râuri de cerneală, au aprins patimi, Armand Calinovici. "Acțiunea se au stârnit drame și tragicomedii. Dar petrece la începutul secolului XX, este, pare-se, mereu loc pentru încă deși astfel de situații au loc, în viață, o intrigă spumoasă, cu destiuri și subînțelesuri. "Amanta", un spectacol care s-a bucurat de aprecierea publicului timișorean, revine pe scena Operei. Spectacolul "Amanta" programat pentru luni, 7 martie, de la ora 19, se bucură de o excelentă distribuție, care-i reunește pe actorii Ilinca Goia (în rolul Olga), Magda Catone/Monica Davidescu (Didina Strâmbuleanu), Marius Rizea (Traian Bungrăzescu), Dorin Andone/ Gavril Pătru (Matei Pintenaru) și Armand Calotă (Emil Strâmbuleanu). Montarea este o adaptare adeseori, chiar și-n clipa când îi priviți pe actori jucând-o. în zori, avocatul Emil Strâmbuleanu se întoarce tiptil acasă. Dar fatalitate! - Didina, consoarta lui, nu doarme. E furioasă! Câți bărbați n-au turnat o minciună ca să acopere o noapte în care au lipsit din patul conjugal? Doar că, uneori, minciunile se răzbună, iar avocatul infidel se trezește cu amanta în propria-i casă. Cum va ieși din încurcătură? Este ceea ce spectatorii vor putea să afle, printre hohote de râs", dezvăluie protagoniștii comediei. (C.D.T)