Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2016 (Anul 28, nr. 7969-7993)

2016-04-22 / nr. 7987

4 CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7987 - vineri, 22 aprilie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei (AB) Atitudinea unor părinți poate avea efecte dramatice Peste o sută de copii timișeni s-au îmbolnăvit în ultimele șase luni de una dintre bolile infectocontagioase ale căror efecte pe termen lung pot fi grave în lipsa unui tratament adecvat. O parte dintre părinții copiilor au refuzat tratamentul clasic, fapt ce a dus pentru moment la răspândirea bolii. "La noi nu au ajuns foarte multe cazuri de scarlatină. Am fost contactați de câteva ori de unii medici de familie care nu știau ce să facă pentru că părinții copiilor refuzau să vină la spital, pentru că în astfel de cazuri internarea e obligatorie, la fel și tratamentul injectabil cu penicilină, cu care aceștia nu erau de acord. Din păcate, nu îi putem obliga. Boala în sine nu e gravă, se autolimitează cu sau fără tratament; în schimb, copiii care au fost bolnavi dar nu s-au sterilizat transmit în continuare streptococul. Continuare în pagina 5 Din cauza programei școlare tot mai încărcate, sănătatea copiilor e în pericol oboseala și statul pe scaunare în șir, la școală și apoi acasă, la teme, pot afecta grav dezvoltarea acestora Copiii noștri au tot mai puțină vreme de joacă, ceea ce au învățat, începând cu clasa a V-a, tinerii fiind obligați să-și petreacă cea mai mare parte din sunt obligați ca, la fiecare oră de curs, să învețe ceva timp învățând și realizând tot felul de proiecte. Fixarea nou. Cantitatea de informații e foarte mare și se fac noțiunilor pe care elevii le învață la școală se face doar prea puține referiri practice la ceea ce copiii trebuie în ciclul primar, unde cei mici au posibilitatea să exerseze să asimileze. Continuare în pagina 6 Primăvară la Buziaș pentru abonații "Renașterii bănățene" La sejururi se adaugă premii în bani, televizoare, aspiratoare și telefoane mobile! "Renașterea bănățeană" continuă să recompenseze abonații ziarului, oferind premii celor care vor să petreacă clipe minunate în frumoasa stațiune Buziaș. Abonații ziarului au șansa de a câștiga, în luna mai, patru weekend-uri, valabile pentru două persoane. Beneficiarii vor avea parte de pensiune completă (două nopți cazare și cinci mese în sejur), la complexul hotelier de trei stele "Parc", situat într-o zonă înconjurată de verdeaț. Pe lângă relaxare, câștigătorii sejururilor se vor bucura și de avantajele terapeutice ale zonei, renumită pentru tratarea afecțiunilor cardiovasculare, neurologice, digestive, renale și circulatorii. Doar abonații ziarului pot avea șansa de a câștiga unul dintre cele trei premii lunare! Rămân valabile și celelalte premii oferite de "Renașterea bănățeană", respectiv televizoare, aspiratoare, telefoane mobile și câștiguri a câte 100 de lei! Telefonul cititorului 1 25fi/4Q0 145 este numărul la care ne. \3^o\3l^y\3 14« dvsv iar noi vom încerca Titlurile zilei Țesuturi si celule umane depozitate la minus 180 de grade Celsius www re nastereasor 3,9638 lei 4,4789 lei 160,7356 lei/gram Soarele răsare la 6,37 și apune la 20,31 ° E.'..