Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-30 / nr. 8043

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8043 - joi, 30 iunie 2016 -16 pagini - 2 lei (AB) La un pas de evacuare din cauza apelor Potopul care s-a abătut asupra județului Timiș continuă să dea mari bătăi de cap. Sunt încă zone în care situația se menține critică, cea mai gravă fiind în satul Scufia, care aparține de orașul Gătaia. Aici, oamenii au fost la un pas să fie evacuați, cu două nopți în urmă. Autoritățile aveau deja pregătite bărci de salvare, dar până la urmă s-a renunțat la aceste intervenții extreme. Asta nu înseamnă că lucrurile au revenit la normalitate. Pentru râul Bărava a fost menținut, până ieri după-masă,codul roșu, apele continuând să crească. "Situația rămâne critică la Gătaia, pentru că Bârzava a depășit faza a treia, fiind pe cod roșu. La Scufia am încercat să controlăm deversarea, dar sunt încă mari probleme. S-au mai liniștit lucrurile la Sinersig și Boldur", a declarat Sorina Neaga, purtător de cuvânt al Administrației Bazinale de Apă Banat. Continuare in pagina 2 Timișul are, în sfârșit, un nou consiliu județean A treia oară a fost, într-adevăr, cu noroc la întrunirea aleșilor județeni, care s-au constituit ieri în noua formulă și și-au desemnat conducerea pentru următorii (cel mai probabil) patru ani. Toți cei 37 de consilieri județeni au fost prezenți la ședința în plen de ieri. PSD, ALDE și PMP au mers pe formula anunțată, astfel că au luat toate trei funcțiile din CJT: Sorin Grindeanu - președinte, Roxana Iliescu și Traian Stancu - vicepreședinți. Opoziția nici măcar nu a încercat să acceadă la vreo funcție și nu a anunțat, măcar de formă, vreun pretendent. Candidatul PNL la funcția de conducător al CJT, Alin Popoviciu, s-a retras de pe listă, lăsând locul următoarei persoane. S-a depus jurământul, s-au ținut scurte discursuri și cam atât, noul președinte Sorin Grindeanu anunțând că de acum înainte s-a terminat cu politica la CJT, pentru că începe administrația. Dând dovadă de disciplină, aleșii locali ai timișenilor au venit cu toții la ședința de validare și de alegere a șefilor. Continuare în pagina 3 Se întorc Aquaridele Recolta de comete va fi,în această lună, bogată, nu mai puțin de zece "stele cu coadă" urmând să survoleze de aproape Pământul. Astfel, astăzi își vor face apariția nu mai puțin de trei comete: 207P/Neat, P/Soho/E4 și, respectiv, P/Soho/03. Următoarele sunt programate mâine (208P/ McMillan), în 8 iulie (PAVise), în 14 iulie (279P/La Sagra), în 18 iulie (56P/Slaughter-Burnham), în 20 iulie (81P/Wild), precum și în 24 iulie (P/Gibbs) și 25 iulie (150P/Loneos), observarea lor putându-se face în condiții decente doar cu instrumente optice. Continuare in pagina 5 Cod roșu la Evaluarea națională Elevii timișeni și-au luat ieri, în mod oficial, rămas bun de la ciclul gimnazial, odată cu susținerea ultimului examen din cadrul Evaluării naționale, cel programat la disciplina matematică. Verificarea a decurs fără evenimente deosebite, cel puțin din punct de vedere disciplinar, profesorii supraveghetori neavând vreun motiv, așa acum s-a întâmplat la proba de Limbă și literatură română, să elimine vreun elev care a umblat cu șoalda. Ce-i drept, nu toți cei 4.477 de absolvenți ai clasei a VIII-a înscriși pe listele de examinare au și luat loc în bănci, socoata Inspectoratului Școlar Județean Timiș, că tot vorbim de testarea la matematică, creditând o prezență de "4.373 de elevi, constatându-se absența unui număr de 80 de elevi de la această probă". Continuare în pagina 4 Telefonul 1 este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului U730 4"U14*. dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! ! Soarele răsare la 5,49 și apune la 21,29