Renaşterea Bănăţeană, iulie 2016 (Anul 28, nr. 8044-8069)

2016-07-15 / nr. 8056

2 Renașterea bănățeană Actualitate vineri, 15 iulie 2016 Parcul Botanic, un nou experiment fără succes al administrației timișorene Urmare din pagina 1 După anul 2000, a devenit tot mai evident că este necesară o reabilitare a acestui frumos amplasament, Parcul Botanic nedispunând nici măcar de iluminat electric. S-au tot întocmit proiecte, s-a mizat pe fondulalității, lucrările începute din bani publici în această primăvară nu au reușit, deocamdată, decât să... strice și ceea ce mai exista. Foarte frecventat până acum câteva luni de amatorii de fotografii în cadru natural , făcute la nunți, aniversări, absolvite europene, dar toate planurile au virea unor instituții de învățământ rămas doar pe hârtie. Spre ghinionul sau, pur și simplu, din plăcerea unei 1 ____.... ,Irt n/i** /11 *• A t Botanic a devenit, la ora actuală, mai mult pustiu. Constatând că nu reușește să acceseze fonduri europene pentru o reabilitare, care ar valora circa 12 milioane de lei, municipalitatea a decis să treacă la repararea aleilor cu bani de la bugetul local, în primăvară era mare zarvă în parc, muncitorii decopertând toate aleile. Abia apoi s-a trecut la montarea unor borduri și la turnarea betonului, dar lucrările merg extrem de încet. Feriți-vă de acest parc Cine dorește să se plimbe în frumosul parc din centrul orașului, fie că se află în trecere, fie că are ceva timp la dispoziție, o lasă baltă încă de la început. Majoritatea aleilor sunt impracticabile, iar pe bănci nu se mai poate sta, pentru că trebuie să sari peste borduri. Peste tot se văd mormane de pământ, dale ori unelte lăsate să se... odihnească. Muncitorii nu-s nicăieri, doar spre linia ferată un utilaj sapă de zor. în Parcul Botanic au existat pe vremuri o fântână arteziană, la intrarea dinspre strada Gheorghe Dima, precum și un lac cu pasarelă și un curs de apă, care venea de pe o colină. Toate sunt demult secate, iar piatra din care au fost construite a cum dispărut. Plantele, odinioară grupate pe continente și având etichete cu numele în limbile latină și română, nu au mai fost îngrijite și sunt tot mai puține, estimându-se că din 1.000 de specii, abia dacă au rămas vreo 200. La viteza cu care se lucrează, vara aceasta este una pierdută pentru parc, iar nemulțumirile exprimate de conducerea primăriei nu-i vor face pe timișoreni mai fericiți. Deocamdată, mirii, absolvenții de liceu, îndrăgostiții, vârstnicii amatori de umbră și mămicile cu bebeluși în cărucioare își caută alte locuri frumoase în care să se refugieze, pentru că Parcul Botanic a devenit de-a dreptul neprimitor. DANIELA DAMIAN Casă pentru un deținut, de la Mitropolia Banatului Mitropolia Banatului a anunțat ieri că a cumpărat o locuință pentru un deținut de la Penitenciarul Timișoara. Persoana este căsătorită, are patru copii și nu deține locuință proprietate personală. De când se află în detenție, soția și cei patru copii ai săi au locuit la unele familii din câteva localități bănățene, confruntându-se cu multe lipsuri și cu probleme familiale foarte grave, întrucât deținutul în cauză va fi eliberat din penitenciar peste patru-cinci luni, adică în prag de iarnă, fiind pus în situația de a nu avea un adăpost deasupra capului pentru el și familia sa. Centrul eparhial al mitropoliei s-a implicat în această acțiune umanitara atât de necesară celor șase suflete. Astfel, chiar înainte de Sfintele Paști a fost adresată o solicitare către conducerea Penitenciarului din Timișoara de a fi identificați deținuții care se confruntă cu probleme sociale deosebite, care au familii numeroase și nu posedă locuință. Primindu-se răspuns la respectiva solicitare, au fost contactați preoții parohi din localitățile de domiciliu ale deținuților și, în primă etapă, familiilor acelora le-au fost puse la dispoziție, chiar de Sfintele Sărbători, haine, încălțăminte și alimnente. "Locuința cumpărată astăzi, cu ajutorul Bunului Dumnezeu, va fi amenajată tot de către noi și va fi dotată cu toate cele necesare familiei deținutului. Precizăm, de asemenea, că această casă se află într-o localitate care are și școală generală de opt clase, unde cei patru copii pot fi înscriși din toamnă în sistemul educațional. Contractul de vânzare-cumpărare a fost semnat în această zi binecuvântată de către deținutul în cauză, învoit în mod special de penitenciar și de soția sa, având o clauză privind interdicția de înstrăinare, grevare, restructurare și demolare, pe o perioadă de zece ani, care urmează a fi notată în cartea funciară. Această grijă față de persoanele defavorizate se va afla pe mai departe în atenția înaltpreasfințitului Părinte Ioan, Arhiepiscopul Timișoarei și Mitropolitul Banatului, și a Centrului nostru eparhial", a mai arătat Mitropolia Banatului. (D.D.) Triadă expozițională 1 A \J i A. W W de arta tanara Sunt viitori artiști - pictori, sculptori, designeri sau creatori de modă școliți la Timișoara, iar lucrările lor de licență reprezintă, firește, opere de artă originale, menite să convingă comisii, dar și să încânte publicul cu drag de frumos. De aceea, ele fac obiectul unor expoziții pe care, la fiecare final de an academic, absolvenții facultății de profil din orașul de pe Bega se străduiesc să le transforme în evenimente plastice remarcabile, demne de interes în rândul tuturor acelora care țin să fie racordați la ceea ce e nou în materie de artă. De astăzi până în 31 iulie, lucrările a 125 de studenți cu specializări în domeniul artelor vizuale vor ieși în lume. Gala se deschide astăzi, la ora 10, la Halele Timco, unde, cu sprijinul Galeriei Calina, tinerii creatori vor expune pictură, grafică, sculptură, fotografie, animație 2D, film, proiecte de conservarerestaurare sau de design, obiecte de ceramică, lucrări textile, piese vestimentare. Un al doilea vernisaj va avea loc în 19 iulie, de la ora 17,la sediul Incuboxx, unde va fi prezentată o selecție de proiecte de design, în aceeași zi, la ora 19, mall-ul timișorean va găzdui o paradă de modă cu lucrările celor care doresc să pătrundă în lumea elitistă a creatorilor vestimentari. Cele trei expoziții,cu intrare liberă, vor rămâne deschise și vor putea fi vizitate până în ultima zi a lunii lui Cuptor. CODRINA DIANA TOMOV