Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8148-8172)

2016-11-21 / nr. 8165

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 8165 - luni, 21 noiembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Intrarea Maicii Domnului în Biserică Creștinii ortodocși, dar și cei romano-catolici sărbătoresc astăzi Intrarea Maicii Domnului în Biserică, primul praznic important din Postul Crăciunului și cel mai nou dintre acelea care aduc cinstire Preacuratei Fecioare. în 21 noiembrie, ne aducem aminte de ziua în care Sfinții Ioachim și Ana au dus-o pe fiica lor Maria, în vârstă de trei ani, la Templul din Ierusalim, după cum fagăduiseră. Celebrată de întreaga creștinătate, această zi face trimitere la momentul în care Duhul Sfânt a început să lucreze ca s-o pregătească pe viitoarea Născătoare de Dumnezeu. Praznicul s-a ținut prima dată în veacul al VI-lea când, lângă ruinele templului unde a crescut Maica Domnului, a fost construită o biserică închinată ei. Continuate în pagina 4 "Tăt Banatu-i fruncea" în "Topul corupției din universități" Zicala cu care se făleau, pe vremuri, părinții și bunicii noștri, "Tăt Banatu-i fruncea", nu numai că nu mai are acoperire în realitate, dar, în unele domenii, a început să fie chiar invers. Vă explicăm în continuare cum am ajuns la această concluzie, într-un articol intitulat "Topul corupției în universități" și publicat pe site-ul www romaniacurata.ro, Societatea Academică Română (SAR), un cunoscut ONG din București condus de Alina Mungiu- Pippidi, a prezentat "Raportul integrității universitare din România", un studiu finanțat din fonduri elvețiene, aflat la a treia ediție, care face parte din proiectul "Schimbarea mediului universitar prin implicarea studenților și schimbul de bune practici". Continuare în pagina 2 Premii importante pentru abonați "Renașterea bănățeană" oferă premii importante cititorilor care se abonează la ziar. Abonații din luna decembrie 2016 au șansa de a câștiga televizoare LCD HD, telefoane mobile, aspiratoare și premii în bani a câte 100 de lei. Chitanțele trebuie trimise pe adresa redacției, câștigătorii urmând a fi desemnați prin tragere la sorți. Prețul abonamentului pentru luna decembrie 2016 este de 22 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Ithaka Press (fostul Rodipet), plătind doar 22 de lei/ lună. Abonamentele pe luna decembrie 2016 se pot face până luni, 28 noiembrie 2016, la oficii și la factorii poștali, și până marți, 29 noiembrie 2016, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Ithaka Press. Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Ithaka Press. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisiți, lunar, 28 de lei (14 numere de ziar) televizoare LCD HD telefoane mobile Telefonul cititorului aspiratoare C/: /4Qn 1 este numaru ^a care ne puteti sesiza problemele UZ30/4!JU 14w dvs.,iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Leul este mult mai popular decât valuta Magie pe străzile Timișoarei C\DC! lî/AI IIT A DLUlUUL VALUIAR 4,2523 lei 4,5145 lei 165.1316 lei/gram Soarele răsare la 7,43 și apune la 16,58