Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-30 / nr. 8317

H BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 8317 - marți, 30 mai 2017 - 16 pagini - 2 lei Greva bugetarilor, la mâna parlamentarilor Legea salarizării unitare a stârnit controverse aprige în rândul funcționarilor publici, nemulțumiți de unele prevederi din proiectul actului normativ. Rând pe rând, și-au manifestat indignarea angajații Direcției Regionale a Finanțelor Publice Timiș, precum și sindicatele din unele unități administrativ-teritoriale. Finanțiștii au fost extrem de categorici, întrerupând lucrul preț de două zile, până când au primit semnale că revendicările lor vor fi tratate cu mare atenție. Conform proiectului de lege, veniturile angajaților din structurile teritoriale ale "Finanțelor" ar urma să scadă substanțial, fiind net inferioare celor de la centru. Momentan, sindicaliștii au reluat lucrul și așteaptă să vadă forma finală a Legii salarizării unitare, după ce aceasta va trece și de Camera Deputaților. Continuam în pagina 5 Firmele din județul Timiș caută cu disperare forță de muncă Timișul atrage numeroase persoane din alte zone care caută locuri de muncă, pentru că posibilitățile de angajare de aici sunt incomparabil mai bune decât în majoritatea județelor. Ultima rată a șomajului raportată de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă este de 1,13 la sută la nivelul Timișului, vicecampion național la acest capitol, fiind întrecut doar de Ilfov, cu 1,08 la sută. Pentru angajatori, însă, șomajul aproape inexistent reprezintă o foarte serioasă problemă. Organizațiile patronale, dar și Camera de Comerț, încearcă să găsească până și peste hotare persoane dispuse să muncească în Timiș. Asemenea contacte au fost stabilite, de pildă, cu autoritățile sârbe, dar și cu cele din hăt, Republica Moldova. Cu alte cuvinte, e foame mare de personal în Timiș... Continuare în pagina 3 "Turbulențe" și la sol Traficul aerian va cunoaște serioase perturbări astăzi, în toată țara, deoarece controlorii de trafic se declară hotărâți să declanșeze greva generală. Negocierile dintre sindicatul și conducerea regiei Romatsa, care deține monopolul asupra dirijării traficului aviatic din țară, au eșuat ieri și, în consecință, angajații vor declanșa protestul astăzi, la ora 9. Vor fi curse cu întârzieri serioase, posibil chiar și zboruri anulate pe aeroporturile din întreaga țară. Continuare în pagina 2 Campanie suplimentară de vaccinare Ca măsură de limitare a extinderii epidemiei de rujeolă, la nivel național se derulează o campanie suplimentară de vaccinare cu ROR (rujeolă-oreion-rubeolă) a copiilor cu vârste cuprinse între nouă luni și nouă ani. Ministerul Sănătății recomandă tuturor părinților copiilor care nu au fost imunizați să se prezinte la medicul de familie în vederea vaccinării împotriva rujeolei. Continuare în pagina 4 MII >y »Ju »». 4. . VL ' v 1 v Timcom www .renașterea jo 4,5637 lei Soarele răsare la 5,50 și apune la 20,16 Mâine, odată cu ziarul, se va distribui și Ghidul TV aferent perioadei 2-8 iunie 2017 31/17