Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-23 / nr. 8311

□ BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8311 - marți, 23 mai 2017 - 16 pagini - 2 lei Se deschid granițele la Triplex Confinium Triplex Confinium (din latină, "graniță triplă") este numele locului în care se întâlnesc granițele României, Ungariei și Serbiei. Este cel mai vestic punct din România, amplasat pe meridianul 20 ° 15'44" longitudine estică, în comuna Beba Veche. O zonă restrânsă în jurul acestui punct se consideră teritoriu neutru față de cele trei țări. Tot în acest punct este amplasată o bornă piramidală, cu trei laturi, fiecare orientată către un stat și având însemnată stema țării. Pe partea românească, în afara stemei mai este înscrisă și data "4 VI 1920". Manifestările anuale de la Triplex Confinium, la care participă localitățile cele mai apropiate, Beba Veche, Kübekháza (Ungaria) și Majdan-Rabe (Serbia), au loc la sfârșitul acestei săptămâni. Continuare în pagina 5 — Viață nesănătoasă în capitala Banatului Stilul de viață occidental adoptat de tot mai mulți timișeni face cele mai multe victime în județul nostru, atrag atenția specialiștii. Sunt afectate în special persoanele din mediul urban, unde sedentarismul, fumatul și alimentația nesănătoasă sunt adoptate în mod frecvent. Potrivit Direcției de Sănătate Publică (DSP) Timiș, principalele cauze de deces în județul nostru sunt bolile cardiovasculare, urmate de tumori și afecțiuni ale aparatului respirator. în Timiș, afecțiunile sistemului circulator legate de hipertensiunea arterială, colesterol, diabet și fumat - sunt cele mai comune cauze de deces, cardiopatiile ischemice și bolile cerebrovasculare fiind cele mai de temut. Continuare în pagina 3 Titularizarea, la start Până ieri, dascălii s-au putut înscrie la examenul care le-ar putea asigura un loc stabil în învățământ. Este vorba de titularizare, iar de astăzi vor urma inspecțiile la clasă și probele practice și orale. Acestea se vor încheia în 30 iunie, iar în 12 iulie dascălii vor susține examenul scris de titularizare. Nota minimă pentru promovarea examenului de titularizare este șapte. Pentru a fi suplinitor (angajare pe perioadă determinată), candidații au nevoie de minimum cinci. Conform metodologiei de concurs, repartizarea pe posturi se face prin ședință publică, în ordinea notelor obținute la examen. Continuare în pagina 4 Telefonul cititorului Festivalul Filmului European ajunge la Timișoara Festivalul Filmului European, a cărui selecție este, anul acesta, orientată către teme ce invită la dezbatere, vine la Timișoara să salute viitoarea capitală europeană a culturii, cu nouă producții foarte recente, dintre care două filme românești și șapte puse la dispoziție de ambasadele și institutele culturale din Austria, Estonia, Finlanda, Lituania, Franța și Ungaria. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei SCRIERI Pagina Au început înscrierile la bacalaureat .-aumm Pagina Lâna românească se aruncă, dar... va fi subvenționată Pagina O nouă săptămână de spectacole marca FEST-FDR www renașterea jo Soarele răsare la 5,55 și apune la 21,09