Renaşterea Bănăţeană, iunie 2017 (Anul 29, nr. 8319-8341)

2017-06-30 / nr. 8341

□BĂNĂȚEANĂ Nr. 8341 - vineri, 30 iunie 2017 - 20 pagini+programe TV - 3 lei Astăzi începe o nouă ediție JazzTM De astăzi până în 2 iulie, melomanii locali sunt așteptați cu muzică bună pe trei scene în aer liber din Timișoara (în Piața Victoriei, în Parcul Castelului și în Parcul Civic), la cea de-a V-a ediție a Festivalului JazzTM, care le va prilejui întâlniri de grație, la ceas de seară, cu nume reprezentative ale genului, precum Bill Laurance, The Chick Corea Elektric Band, Miles Mosley, cântăreața China Moses, Jacob Collier sau pianistul Monty Alexander. Manifestarea se va deschide în această seară, în Piața Victoriei, unde, de la 20 la 20,45, publicul va putea audia recitalul susținut de Ana Cristina Leonte. în intervalul orar 21 - 22,30, va fi vremea pentru The Chick Corea Elektric Band, muzicieni de prim rang, celebri în lumea amatorilor de jazz. Continuare în pagina 2 34.000 de lei pe lună pentru creșterea copilului! Un tătic din Dumbrăvița schimbă pamper șl pentru sume astronomice Județul Timiș este în topul salariilor naționale. Asta o demonstrează nu doar veniturile încasate, ci și migrarea populației dinspre anumite zone. Acest lucru se constată și în evidențele Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Timiș, unde s-a dublat numărul dosarelor depuse de persoane din alte județe. Majoritatea sunt din Mehedinți, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara și Dolj, fiind vorba de persoane care încasează indemnizația de creștere a copilului pentru o perioadă de doi ani sau, dacă cel mic are un handicap, pentru trei ani. In același timp, a crescut și natalitatea, la nivelul agenției județene existând 10.000 de dosare pentru acordarea de indemnizații, semnificativ mai mult decât în anii trecuți. Continuare în pagina 3 Economia Timișului, prima în regiune Aruncând o privire pe cele mai noi date din Buletinul statistic al Regiunii Vest, se poate observa că industria, în primele patru luni din 2017, doar în județul Timiș și-a păstrat trendul de creștere (110,3 la sută), în timp ce toate celelalte trei județe componente au înregistrat mici descreșteri (Arad - 98,1 la sută, Caraș-Severin - 99,9 la sută și Hunedoara - 95,4 la sută). Continuare în pagina 4 Telefonul cititorului Furtuna de ieri a făcut ravagii Rafalele puternice de vânt de ieri au lăsat urme prin toată Timișoara. Zeci de mașini au fost avariate, mai mult sau mai puțin grav, din cauza crengilor căzute din copaci. De altfel, acestea au pricinuit pagube și locuințelor situate în vecinătatea lor. Din cauză că nu au mai fost toaletați de foarte mult timp, în unele zone crengile arborilor au ajuns să pătrundă în casele oamenilor, în special în locuințele de la etajele superioare ale blocurilor. * Continuare în pagina 4 âH Titlurile zilei Sculptorul Rudolf Kocsis, invitat la Galeria "Calina" Soarele răsare la 5,49 și apune la 21,29 . 1