Repülés, 1959 (12. évfolyam, 1-12. szám)

1959-01-01 / 1. szám

hogy ifjúságunkat, akiik sorainkban tö­mörülnek , a szocializmust építő ha­záink szeretetére, a munkában, tanulás­ban való helytállásra neveljük. Az 1966. októberi ellenforradalom rö­vid időre megállította a sportrepülést. Bármennyire akarták is nem sikerült a letűnt világ urainak hatalmukba ke­ríteni azt a sportot, amely már össze­nőtt ifjúságunk életével. Repülő tagsá­gunk nagy része helytállt a néphatalom oldalon, megvédte a repülés eszközeit és az ország gyorsütemű konszolidá­ciójával együtt a Magyar Szocialista Munkáspárt és a Forradalmi Munkás paraszt kormány hathatós támogatásá­val — válaszként az ellenfogadalmá­­rok­nak és azok támogatóinak — tovább fejlesztik a magyar repülést. Munkánkat az egész társadalom meg­becsüli és értékeli. Társadalmi okta­tóink áldozatkész önzetlen munkájával és vezetésével repülő tagságunk fejlesz­ti repülő bázisainkat, jó karban tartja eszközeinket, megteremtik klubjainkban az egészséges szervezeti élet alapjait. A vitorlázó­­repülés bár 30 éves múlt­ra tekint vissza Magyarországon, büsz­kén vallhatja, hogy tényleges fejlődés­ről csak a felszabadulás utáni időben beszélhetünk, amikor a nép fiainak kul­turális felemelkedésének célját szol­gálta. Hasonló fejlődés tapasztalható a Szov­jetunióban és a többi szocializmust építő országban, mellyel szemben áll a­­nyugati kapitalista országokban a vi­torlázó repülés­­helyzete, ahol még ma is csak azok repülhetnek, akiknek pén­­zü­­k van arra, hogy a repülés költségeit fedezzék. Az 1950-es évben a „Repülés’’ hasáb­jain képekben és adatokban folyamato­san bemutatjuk a magyar vitorlázó re­pülés helyzetét a két társadalmi rend­szer tükrében, hogy repülőtagságunk helyesen értékelhesse népi demokrá­ciánk által részére biztosított lehetősé­geket, megbecsülje eredményeinket. Ragyogó jövő áll előttünk a szocia­lista Magyarországon, amelyben a sport­repülésnek is megvan a maga helye mindazok részére, akik­­becsülettel tesz­nek eleget a párt és a kormány által elénk állított követelményeknek. Szép terveink vannak, amelyeket csak úgy válthatunk valóra, ha mindenki, aki sorainkban tömörül, mindennapi mun­kájával, a haza védelmére való követ­kezetes felkészüléssel, politikai és szak­mai képzettségének állandó fokozásá­val hozzájárul a béke védelméhez, ha minden cselekedetével hitet tesz a szo­cializmus ügye mellett. A Nagybudapesti Aktíva Értekezlet December 16-án­­ az MHS budapesti aktívái értekezletet tartottak, melyein Gubis őrnagy budapesti elnök beszámolt az 1958-as kiképzési év tapasztalatai­ról, értékelte az alapszervezetek, körök és klubok munkáját. A repülőklub­ok által elért eredmé­nyekről a következőket mondotta: „­• Szövetségünk minőségi sportmun­kája a klubokra épül. Budapesti klub­jaink versenyzői ez év folyamán a re­pülő, ejtőernyős és modellező sport­ágakban 36 nemzeti és 8 világrekordot állítottak fel. Ezek az eredmények igen jelentősek. A továbbiakban Gubis elvtárs beszá­molt arról a komoly fejlődésről, mely a repülési mimikában megmutatkozott. Nagy részük feldolgozta a konferencia határozatát, honvédelmi előadásokat szervezett stb. Ezenkívül a repülés anyagi megalapozását sok helyen saját erőforrásokból segítik elő. Az eredmények mellett fennálló hi­bákra térve a következőket mondta: „— Gyenge a politikai nevelő munka, a szakmai kérdések oktatását gyakran nem kötik össze a neveléssel. A repülé­­­­seket — különösen áll ez a teljesítmény repülésekre — kis létszámú gárda végzi. A fegyelmi helyzetet értékelve meg­állapította, hogy az 1967-es évhez vi­szonyítva javulás tapasztalható, de még mindig nem kielégítő és ennek követ­kezménye, hogy az 58-as évben több vitorlázó repülőgép-törés történt. Az el­következő kiképzési évben nagyobb szigorral kell érvényt szerezni a fegye­lem megszilárdításának és akkor ezek a hibák felszámolhatók lesznek. A modellezési munkára­­térve mon­dotta: „— Ez évben igen nagy mértékű fejlődést értünk el, főleg a­ kluboknál. A repülő modellezés mellett megkez­dődött a hajó és autó modellezés. — Az MHS modellezői világviszony­latban első helyen állnak. Ebben az évben is az elérhető 8 világbajnokság­ból 6-ot megnyertek. Ezenkívül Brü­sz­­szelben az Európa Bajnoki­ címet el­nyerték. A modellezői munka hiányosságait érintve a következőket mondta­: „— Hiba, hogy a modellezési körök­ben folyó munka színvonala számos helyen igen alacsony. Az ifjúságnak igen kis százalékát foglalja magába, holott a modellezésben való részvétel az életre készíti fel a fiatalságot, sok­oldalú technikai alapműveltséget ad. „— Látva a modellezési munka fon­tosságát, a budapesti elnökség meg­kezdte egy autó­modell versenypálya építését a budaörsi repülőtéren. „— A jövő évben a politikai munka kérdését és általában a repülési mun­kával való foglalkozást nem szabad tel­jesen a budapesti repülési osztályunk vállain hagyni. Szervezési és propa­ganda osztályunknak, de az egész bu­dapesti elnöks­égnek is gyakrabban és hatékonyabban kell foglalkozni a re­pülési kérdésekkel” — fejezte be be­számolójának a repülőket érintő részét Gubis elvtárs. A beszámoló után­­hozzászólásokkal folytatódott az aktíva ülés, mely során felszólalt Szabó István altábornagy az MHL országos elnöke, Borbély Sándor elvtárs az MSZMP KV-nek tagja, Asz­talos János elvtárs a budapesti párt­bizottság küldötte, a Honvédelmi Mi­nisztérium képviselője és számos kerü­let aktívája. Az ülés befejező részében az MHS budapesti elnöke ajándéktárgyakat és okleveleket adott át az 1958. évben leg­jobb máltkét végzett aktivistáknak. Kérjük kedves olvasóinkat, hogy az 1958. decemberi számunkhoz csa­tolt közvélemény-kutató kérdőívet a kiadóhivatalba küldjék be (porta­mentes).

Next