România literară, ianuarie-martie 1987 (Anul 20, nr. 1-13)

1987-03-26 / nr. 13

T CONSTRUIND VIITORUL • . SOCIALISMUL este vital preocupat de viitor prin însuşi spiritul său. Construcţia societăţii socialiste se desfăşoară intr-un sens determinat de existenţa unei perspective limpezi asupra obiectivelor urmărite, iar realizarea acestora se înfăptuieşte conştient şi are un caracter programatic, fiind călăuzită de principiile concepţiei revoluţionare materialist-dialectice despre lume şi viaţă, ale cărei adevăruri generale sunt aplicate în mod creator la condiţiile şi realităţile istorice şi naţionale proprii fiecărei ţări. Experienţa de peste patru decenii a construcţiei socialismului in România pune cu putere în lumină însemnătatea politicii partidului nostru. Intr-o perioadă de timp scurtă, societatea românească a străbătut etape şi experienţe istorice care au transformat-o profund şi radical, azi întreg poporul fiind angajat pe calea făuririi cu succes a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a creării condiţiilor pentru înaintarea spre comunism. Stabilind orientările, direcţiile şi obiectivele înfăptuirii socialismului şi comunismului în România, concepţia promovată de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, are la bază existenţa unei perspective clare asupra viitorului naţiunii noastre, materializată în planurile şi programele de dezvoltare a ţării, întregul proces de edificare a socialismului în România, îndeosebi în ultimele două decenii, este marcat de grija pentru viitor şi pentru înnoirile revoluţionare. „Totdeauna, în toată perioada construcţiei socialiste, şi, mai cu seamă, în ultimii 20 de ani — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu — am pornit de la faptul că trebuie să avem permanent în vedere uriaşele schimbări care au avut loc atît în patria noastră, cît şi pe plan internaţional, noile cuceriri ale ştiinţei şi ale cunoaşterii umane în general, să ţinem permanent seama atît de propria noastră experienţă, cît şi de experienţele altor ţări şi popoare, dar să respingem orice şabloane, orice copiere sau transpunere mecanică a unor forme şi metode de organizare, a unor forme care nu mai corespund sau nu corespund realităţilor din patria noastră. Am considerat şi considerăm că pentru a fi cu adevărat revoluţionari trebuie să avem o atitudine fermă împotriva dogmatismului, a tot ce e vechi şi perimat şi să promovăm larg noul, spiritul revoluţionar de înnoire in toate domeniile de activitate“. Permanenţa spiritului revoluţionar, lupta pentru nou şi preocuparea pentru viitor se concretizează în angajarea întregului nostru popor în vasta activitate de realizare a obiectivelor celui de al 8-lea plan cincinal 1986—1990 și a programelor de dezvoltare în perspectivă, pînă în anul 2000, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului. Transpunînd în realitate prevederile Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism, naţiunea noastră socialistă acţionează pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor fundamentale prevăzute pentru cincinalul în care ne aflăm — trecerea patriei noastre la stadiul de ţară socialistă mediu dezvoltată, asigurarea modernizării şi dezvoltării intensive a tuturor sectoarelor şi domeniilor de activitate, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane. Această orientare către nou, specifică etapei actuale de dezvoltare a ţării şi determinată de grija pentru viitor, se manifestă plenar în cadrul noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi a noii revoluţii agrare, expresii caracteristice ale concepţiei revoluţionare a partidului nostru. A făuri în mod conştient viitorul reprezintă însăşi esenţa orinduirii socialiste. Experienţa istorică a construcţiei socialiste în ţara noastră constituie, prin uriaşele transformări care au avut loc, prin realizările măreţe de pînă acum, baza cea mai trainică a înfăptuirii cu succes a obiectivelor ce prefigurează imaginea luminoasă a României de mîine. „România literară" ■ 25 MARTIE 1987. LA PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! România literară Anul XX, nr. 13, joi 26 martie 1937 Sâptăminal editat da Uniunea Scriitorilor din Republica Socialistă România í Bibliaiba iudsteató I METODE ŞI STILURI ÎN SERVICIUL FALSIFICĂRII INTENŢIONATE A ISTORIEI (Paginile 12—13, 14) I Timp Ne este astăzi ţara un timp fertil in toate, In care ne cuprindem asemenea şi noi, Un timp de epopee născut să plămădească Noi fapte minunate şi ne-nfricaţi eroi. Şi fiecare treaptă din anii noi ai ţării E-un gind senin de pace în lume cunoscut Prin glasul celui care cu-naltă demnitate Din pace şi lumină vieţii-i face scut. Pe fiecare treaptă din treptele de soare Pe care către piscuri cu sete le-am urcat, epopee Se află o lumină din inima acelui Ce-n fruntea României stă brav şi demn bărbat. Prin el, călit in lupte şi luptei din temeiuri Spre-ncununarea ţării cu-al biruinţei nimic, A glâsuit partidul chemarea-nflacărată De-a făuri prin muncă un nou şi trainic timp. Sărbătoreşte ţara e virstâ a-mplinirii Şi inimilor noastre le dăruie ţării, Căci anii noi, in care am înălţat columne, Sint anii de izbindă ai scumpei Românii. Viorel Cozma