Romanulu, noiembrie 1877 (Anul 21)

1877-11-08

ROMANULU, 8 NOEMBRE, 1977 Toadir Ión Ioniță Alp.TM Yasiliü Ión Maca'et Constantin Munteanu Ión Nastur Toadir Rotaru Vasile I Jitia R.-Sărată Miroslovesci Sucéva Coșula Botoșani Veresei „ Valea Secă Bacău Cotuș Vameș Roman Dunesci Vasluiu Strungariu Nicolae Poenar Iiomanu Caporalii Vâlcea Vasile Huși Falciu Soldați. Bogoș Ion T.Nemțu Nemțu Polcovnicu Ion Petresci Bacăă Rotaru Vasile II Tețcani Bacăă Caporalii. Onică Gerge Negresei Vasluiă Soldatu. Cojocaru Gavril Potopănes. Sucéva Morții batal. 2 de vânători. Serg.majoră. Caporal Soldați. Pofăneață Zamfir C.-de-Argeș Argeșulu Toplan Ión Cremenari „ Pârvu George Manciu Prahova George Ión Boltesci Vâlcea George Marin Slobozia Argesulü Enculescu George Negreșeni „ Vasilescu Marin Piteștiu Băcanu Ion Slănicu Prahova Ștefan Tănase Udriște Marin Chelsom Fiera Căpitan Florea Stănescu Zamfir Dispăruții bat. 2 de vânători. Caporal V. șerban Ion N. Daniceni Argeșuță Soldați. (Va urma.) ACTE OFICIALE. * * * * * * * 8 * 10 Prin decretulu cu No. 1,968, din 19 Octobre 1877, s’a acordată dreptul d’a purta medalia Virtutea militară, pentru a încuragia și totără-dată a răsplăti serviniele făcute în luptele susținute în ciarele de 27, 30, 31 Augustă și 6 Septembre, gradelor inferiore ce urmără : Sergentură-adjutanto: Ciocan Nicolae, din reg. 3 de artileriă. Sergenții-maiori: Craculescu Leon, din reg. 3 de artileriă; Dimitrescu Ion, din reg. 10 de dorobanți. Sergenții: Frangea Alesandru, din reg. 3 de artileriă; Iacob George, din reg. 3 de artileriă; Zapis George, din reg. 3 de artileriă; Calmusky Stefan, din reg. 3 de artileriă; Bosăncanu Dimitrie, din reg. 3 de artileriă; Stefan Constantin, din reg. 3 de artileriă; Romașcu George, din reg. 3 de artileriă; Zapis, din reg. 3 de artileriă Buică Marin, din reg. 10 de dorobanți Nică Grigore, din reg. 10 de dorobanți Bulgaru Constantin, din reg. 10 de dorob. Pecetescu Nicolae, din reg. 10 de dorobanți; Mantescu Constantin, din reg. 10 de dorobanți; Duca Constantin, din reg. 10 de dorobanți; Dragoș Constantin, din reg. 8 de liniă; Tănase Mihală, din reg. 8 de liniă; Vidră Dumitru, din reg. 8 de liniă; Tache Grigore, din reg. 8 de liniă; Dumitrescu Nicolae, din reg. 8 de liniă; Bercovici Florin, din reg. 8 de linie. Caporalii : Temistocli Sava, din reg. 3 de dorobanți; George Ion, din reg. 3 de artileriă; Chițic Caliu, din reg. 3 de artilerie; Ion Andreiă, din reg. 3 de artileria; Lepădatu Mihalache, din reg. 10 de dorobanți; Grajdan Sava, din reg. 10 de dorobanți; Teodor Nicolae, din reg. 10 de dorobanți;Ghironte Ștefan, din reg. 10 de dorobanți; Andronici Alesandru, din reg. 10 de dorobanți; Nică Emanoil, din reg. 10 de dorobanți; Ursup Ilie, din reg. 8 de liniă; Miron Ion, din reg. 8 de liniă; Pandele Ștefan, din reg. 8 de liniă; Ghiță Alecu, din reg. 8 de liniă. Soldații : Alexerie, din reg. 3 de artilerie; Constantinescu George, din reg. 3 de artilerie; Cotigoiu Tudor, din reg. 3 de artilerie; A.Călugăriți Stefan, din reg. 3 de artilerie; Petrișor Petre, din reg. 3 de artilerie; Eftimie Vasile, din reg. 3 de artilerie; Ștefan Ion, din reg. 10 de dorobanți; Palade Alecu, din reg. 10 de dorobanți; Panaitescu Năstase, din reg. 10 de dorobanți; Baciu Nicolae, din reg. 10 de dorobanți; Vintilă Ion, din reg. 10 de dorobanți; Vasile Mihai, din reg. 10 de dorobanți; Nicolae Vasile Iță, din reg. 10 de dorobanți; Pricopie Nicolae, din reg. 10 de dorobanți; Telimon Ștefan, din reg. 10 de dorobanți; Borțan Vasile, din reg. 10 de dorobanți; Ferentz Ion, din reg. 10 de dorobanți; Dimitrie Vasile, din reg. 10 de dorobanți; Galan Ion, din reg. 10 de dorobanți; Răchită Constantin, din reg. 10 de dorobanți; Bondarice George, din reg. 10 de dorobanți; Dicu Vasile, din reg. 10 de dorobanți. Soldații sanitari: Pădure Vasile; Parasca Vasile; Stoian Vasile; Ciobotaru Radu; Ciută Nicolae. Soldații: Marinescu Theodor, din reg. 8 de linie; Iordan Radu, din reg. 8 de linie; Eftimie Cubache, din reg. 8 de linie; Pârvan Negu, din reg. 8 de linie; Stan Radu, din reg. 8 de linie; Cuiciu Dumitru, din reg. 8 de linie; Pârvan Petre, din reg. 8 linie; Nedelcu Constantin, din reg. 8 linie; Ciuban George, din reg. 8 de linie; Bezedeu George, din reg. 8 de linie; Marchidan George, din reg. 8 de linie; Ghiță George, din reg. 8 de linie; Motaș Mihai, din reg. 8 de linie; Petreal Sava, din reg. 8 de linie. Soldații sanitarii: Vasilache Tudor; Popa Niculae; George Negu; Spiru George; Stanciu Marin; Arion Arghir. SOIRI MAI NOUI. Serviciulu telegraficii ale Agenției Havas. Paradia, 6 (18) Noembre.— Karsulu a fost luată cu asaltu, după uă luptă care a ținută de la 8 ore sera,pene la 8 ore dimineța. Bogot, 6 (18) Noembre. — La Dunăreade jos, colonelul Launitz, cu două escadrone, a atacatără despărțire din cavaleria turcescă. Făceadăuă recunoscere pe drumul ă de la Bazargik, a pusă mâna pe 400 capete de vite și pe 200 cai. La 4 (16) cuvinte, vre 400 Bașibuzuci și Cerkesî, cu infanteriă regulată, aă atacată Novoselo, aă arsă câte-va case, aă omorîtă trei Bulgari aă rănită dă femeiă și aă tăiată capulă unei fete de dece ani. Trei companii, care veninu de la Djulusa și Znataritza, i-au gonită și i-aă respinsă spre Koziulek.Agenția generală rusă. Bogot, 6 (18) Noembre. — La 5 (17) cuvinte, oă despărțire compusă dintr-ună batalionă și două sotnii, cu șase tunuri, și care făceau parte din corpul de armată despărțită de la Rusciuk, fu trămisă ca se strîngă furagie spre Tzerowitz. Arătarea a 8 tabere (batalione) turcesci o sili se se retragă pe uă posițiune dintre Tzero și Katzelewo. Ună taberă turcescă înainta de la Solenick spre Katzelewo, dejű, întâlnindăuă companiă și uă sotiiă din Ingushig, se opri și, la sosirea a patru nouă companii cu machine de aruncarea esplosiveloră, inamiculă se retrase cu precipitare. La 5 (17), Turcii au pusă se ’nainteze d’uă dată trei tabere de la Bassarben spre Pyrgos, trei tabere cu două tunuri de la Ivan-Ciflik spre șosea și uă despărțire de infanteriă cu două escadróne spre Koshevo ’n contra strîngătorilor ruși de furagie. Vă răpede mișcare a patru escadróne, c’uă bateriă, îndreptată spre centrală Turciloră, vă salvă a două companii din Kurdan de la Kashelevo și ună atacă din lături, operată d’uă jumătate de sotmă da casaci din al 36-lea regimente, au silită pe inamică se se retragă ’n posițiunea ’i întărită de la Sabueiflik. Rușii au avută ună oficială confusionată, trei soldați morți și treisprezece răniți. In aceași zi. 400 Turciau reîncepută ataculă în contra Noveselo și au fostă din aoă respinși de patru companii din regimentul de Orkhoțk. Rușii au avută una soldată rănită. Nicolescu Teodor Ploiesci Prahovargenți. 8e Popescu Șerbu Diaconu Florea Mihalache Nae George sin George Preotu Nicolae Avram Stan Teodorescu Stan Zanfir Nicolae T.Vestea Groșul Ploiesci Bascovu Beresci Ploiesci Gornesci Dâmbovița Argeșiă Prahova n Buzău Prahova 55 Vâlcea Marcu Nicolae Ploiesci Prahova Nieolae Dragnea Pueheni Prahova fferrigore Stan Măgura Buzéű Ghiță Iordache Malaesci Prahova Costia Costache Ploiesei ,, Ion Sandu Malaiesci „ Const. Dumitru Ploiesci „ Andrem Stoica Podeni-Vechi „ Ghimpețenu C. Poéna Ialomița Șovin Costache Ploiesci Prahova Spinénu Ion Slatina Oltu Ionescu Mateiu Ploiesci Prahova Toma George Brancoveni Romanați Chiostăchirea Ivan Ploiesci Prahova Trăsnitu Niță Stolnici Argeșini Sandu Ion Íț Colibalu Muscelu Dumitru Ion Tragielu Oltu Stan Dumitru Cornu Prahova Iancu Vasile Urlați „ Vasile Ion Cremanovi Argeșini Badea Rizea Isoorele „ Dinu Ghiță Filipesci Prahova ” Gogoșanu Ion Grecu Romanați Ioniță Constantin Popesci Buzeu Marin Ion Urlueasca Oltulu Constantin Chivu Gherghița Prahova Constantin Marin Bărcănesci „ George Vasile Sicrita Buzeu^Lambroiu Petre Dumitresci Oltulu George Florea Sicrita Buzeu Nănău Ion Ploiesci Prahova Nica Vasile Șima Prahova Ciobanu George Drăghici Muscelu Mirea Andrei Săud de Jos Argeșă Florea Ghinea Cremănari „ Ioniță Panait Pod vechi Prahova Iancu Ghiță Ploesci „ Marin Vasile Popa. Apol. „ Oprea Ghiță Drăgănești „ Aldea Costache Ploescu „ Radu Nicolae „ , Dinu Stanciu Ghirdoveni „ Dinu Ion Mâlăești „ Grigore Constantin Pod.vedhi „ Oncea Ștefan Ceslău Buzeu Bucur Dumitru Provița Prahova Duță Ghiță Ploesci „ Stan Voicu Codrești „ Radu Ion III Țintea „ Constantin Stoica Boldești „ Andrei Tănase Gherghița „ Bucur Neacșu Ploesci „ Ilici Dumitru Filipești „ Stan Torna Budești Oltulü Véduva Vlad Spinení „ Păuna Pârvu Maldăru „ I Rizea Tudorache Stulpeni Muscelu Solia Petre Desești Oltulu Stoicescu Grigore Podeni Prahova Nieolae Dumitru „ „ Vișiora „ Olești Oltulii Semburești „ Drăgănești „ Poloși Vâlcea Predescu Constantin Nemoiu Constantin Niță V.Călugăr. Prahova Irimia George Podeni „ Ghiță Bălășoiu Venit Temniță Neamu Stanciu „ „ Balaneciu Stan Cârciumaru Marin Vidu Teodoru Oprișanu Vasile Stoica Cristea Ionescu Mateiă Pătru Stanciu Cocă Zamfir Radu Ion Predescu Radu La Mara Argeșulă Fauresci Velcea Sibiciulu Prahova Ploești „ Drăgulești Argeșulu Cornățelă „ Poen. Apos. Prahova Negru și Argeșu George Dumitru Rușiovățul Buzeu Agapie Ion Bobești „ Marin George Ploesci Prahova Radu Duță Văleni „ Ion Ion Ceslan Buzeu Stroe Nicolae Albești Prahova Nicolae Dumitru Ploesci „ Dumitru George Cosmina „ Dragonu ” Stancu Stănciuleni Argesulu Diaconu Tudosie Dobrotești Oltulu Diaconu Ion Marginea Vâlcea Mihaila Ion Rușăvățu Buzeu Lazăr Nicolae Ploesci Prahova Stan Tudor Drăgănești „ Brumaru Dumitru Pârscovu Buzeu Lazăr Sandu Drăgănești Prahova Ospiciulu Independinței. La Redacțiunea Românului s’aă mai primită următorele ofrande : Lei 542 prin d. prefectă de Iași după listele de supscripțiune de mai josă. Lei 1,500 din partea corpului telegrafică poștală. D-na Smaranda Nicolae Arion, născută Ciocârlan, țină pachetă scamă. D-na Maria Rașca uă lură scamă. D-ra Maria C. Mihăiescu, din Râmnicu- Sărată, uă jumătate oca semnă. D-na Policseni N. Chroneli ună pachetă cu uă jumătate oca scamă. Prin redacțiunea României Libere s’aă primită 20 lei, 3 pachete scamă și 44 coți pendă. Intre acestea, ună pachetă cu 200 grame este din partea d-rei Emilia Zuckermann din Berind. D-na Haidula Petru Nicolaă din Brăila țină pachetă scamă. Intre alte ofrande primite prin redacțiunea României Libere fuse și ună balotă mare, despre care amă menționată în Românul de la 1 Noembre. Acelă pachetă conținea 100 flanele. Lista No. 158, încredințată d-lui prefecții alți distr. Iași. Mihalache Ion 50 bani, Hie Iosup 50, Maria Oltenu 25, Anton Turcu 25, Hie Codocenu 20, D. Rusovici 1leă, M. Mihalovici 25 bani, Frida Văduva 30, Moise sin Ițic 50, Manole Dinu 25, Costache Dova 25, Moise Hahn 25, A. M. Simionovitz 25, Iosupîșin Ițic 60, Iancu sin Ițic 25, Nedescifrabilă 50, Lirila Parasch 50, Bellissimus 2 lei, M. Alămaru 1, C. Albu 2, Mihalache 1, S. Dimitriu 50 bani, Zeița Fainblat 1 lă, Grigore Scărlătescu 50 bani, G. Teodorich 50, Moise Meer 50, Meer Moise 50, Nedescifrabilă 50, C. Sterea 50, Iosup Bercovicî 20, Strul Aronovicî 20, Nastasia Botez 50, V. Papa 35, A. Mocană 30, Nedescifrabilă 30, Strul Ramihaim 50, Iohan Feir 1 leă, Nedescifrabilă 50 b., Idem 25, Avram Tejghietaru 25, Nedescifrabilă 30, Moise Ludovicî 30, Aron Leibovici 1 bă și 20 b., Bereu Tolingher 30, Haim Ițicovici 20, Nedescifrabilă 25, Nedescifrabilă 25, Nedescifrabilă 25, Iacov Papusnic 1 leă și 50 bani, Nedescifrabilă 50, Daniel Solomon 50, Canetris 1 leă, Ghiță Popovici 50 bani, Todor Hulubei 25, Petrache Bagonos 25, Idem hulăsău Ion 25, Simon sin Nahman 50, Petrache Panait 25. Totală 28 lei și 75 bani. Lista No. 156, încredințată d-lui prefectu alii distr. Iași. Moise Eliseu 1 lei, Alecu Filipescu 1, Pincu Rudberg 1, Idil Ihilov 2, D. G. Arghiropul 3, Iacob Bogdan 2, Ion Engel 2, Ițik Avrement 1, Slaim Uthman 1, D. Popescu 1, N. Alexeev 5, Ch. Brunstein 1, Hippa Meisils 1, Avram Vaciu 1, I. B. Braunberg 1, Ch. Landman 1, Costache Șeptelin 1, Mindei 1, Mochia Lamberger 1, Streil Velicu 1, Marcu Zibustein 1, Herscu Feldman 1, Avram Grünberg 1, David Cupulaviș 1, Nedescifrabilă 1, David Grünberg 1, David Marcu 1, Haim Grünberg 1, N. Zizman 1, Nedescifrabilă 1, Cuba Grünberg 1, Herș Buhmanl, Mindei Alterman 1, Leon Listein 50 b., Mindei Braunstein 50 b.,Isac Finchelstein 1 b., Idei Wasserman 1, Iosip Ionlliiu 1, Nedescifrabil 50 b., I. Gor,j. Nedescifrabilă 50 b., Moise Smimilei 50 b., Nedescifrabilă 2, Avram Zitmon 1, Pincurvinu Iacob 1, Lura Davidovici 50 b., Metcu Helir 1, Marcu Hencovici 50 b., Avram Sin Iotub 50 b., Bereu Sin Lodic 50 b., Avram Sin Mendel 50 b., Smain Sin Maneași 1, Aron Sin David 50 b., Volf Strulovici 50 b., Idil Herșcu 1, Nedescifrabilă 50., Marcu Moscovici 50 b., George Ciobotaru 1, Hrul Iroder 1, Leiba Slaimovici 2, Nedescifrabilă 1, Leiba Spirhil 3, Avram Leing 5, Moise Mendelovici 8, Lupu Sfarți 8, Moise Leibovici 8. Totală 97 lei 50 b. Lista No. 175 încredințată d-lui prefectualii distr. Iași. Tenenbaum Hirs 4 lei. (Vor urma celelalte liste de la d. prefectă de Iași până la suma de 542.) CAPITALE. Pleumonia, Pleuropneumonia 10. Febre thyphoide 10. Tuse convulsivă 4. Dysenteria 2. Meningita 2. Intoxicația palustră 2. Febre puerperală 2. Typhus 2. Angina diphtherică, Crup 2. Suma din urmă .... 96,161 30 Prin România liberă. . . 20 — Corpuri telegr. poștale. . 1500 — De la d. prefect de Iași . 130 25 Totalű 97,811 55 Starea civilă din Capitală. Vis Nombre, 1877. Cui. negru. — Născuți: 1 băiată legitimă. Morți : Elima Istrail Aron, 4 dile.—David Salomon Hersch, 6 ani. — Dom. Teodor, 56 ani. Cui. verde. — Născuții, 2 băieți legitimi. Cununii: D. Stoian Petre cu d-șora Safta Dinu. — Const. Penescu cu d-șora Maria Enciu. Morți : G. Schuffert, 26 ani. — Mih. M. P. Ioniță, 3 luni. — Nic. Poenaru, 11 luni. — Nic. M. Grigorescu, 5 dile. — Maria Maria George, 3 luni. Cui. roșiu. — Morți : Șerban Preda, 33 ani. — Ghiță Butoi, 42 ani.—Petru Smitu 77 ani. Cui. galbeni. — Cununii : D. Tud. Andreiă Carpov cu d-șora Polixenia Mihalea. Morți: Alex. Șerban Alesandrescu, 10 ani. — Nic. D. Ionescu, 10 luni. — Arghir Lupu, 30 ani. — Val Stefănescu, 38 ani. — Eni Gologan, 60 ani. Cui albastru. — Născuți : 1 băiată legitimă. — 2 băieți naturali. — 1 fată legitimă. Morți: Nastasia Anghei Vasilescu, 2 I luni. — Ales. I. Lazăr, 1 și jumătate ani. — Florea G. Dumitru, 1 ang.—Stan Muncitoru, 90 ani. Prefectura poliției Capitalei. Ordonandă. Noi, prefectură poliției Capitalii, Văden dă nenumăratele reclamații ce primimă cotidiană de la cărăuși în contra israiliților, furnisori ai armatei Imperiale Ruse, și prin cari arătăm că li se refuză plata întregală a prețului transportărilor efectuate la diferite punte ale țerei. Vădendă și nenumăratele fraude la cari sunt d espuși cărăușii, din causă că mai nici uă dată nu așternă prin scrisă convențiunile intervenite între dânșii și furnisorii armatei imperiale Ruse. Ordonanțț: Ca pe viitoră nici uă încărcare de materială se nu se mai potă face la gară sac alte locuri din raionul acestei comune, pene ce supr comisa rulă respectivă ală locului încărcărei nu va semna actulă convențiunii remisă în mânele cărăușilor, și în care se se indice prețulă și distanța transportului, calitatea și cantitatea furniturelor, încărcate de fiecare cărăușă, precum și acomptură dată. Toți domnii comisari și agenți administrativi sunt ținuți a observa strictă aplicarea disposițiuniloră ordonanței de faclă. Acesta ordonanță se va afișa și publica prin „Monitoră“. Dată astăzi, la 6 Septembre 1877. p. Prefec. poliției: Al. A. Dristorianxi. | -—----------------~<5gs»-~------------------- ; Mișcarea poporațiunea capitalei Poporațiune : 240,000 aproximativă. In săptămâna de Duminecă 23 Octobre pene Sâmbătă 29 Octobre: Nascerî Phtkista pulmonară 11. Enterita 11 Morți 7 Copii legitimi 48 băieți, 47 fete; suma 95 „ nelegitimi 19 „ 14 „ „ 33 Totală 67 „ 61 „ „ 128 De sexü bărbătescă 67, de sexü femeiescni; suma 115, dintre cari: In etate pene la 1 ană 32 Ie la 1 „ 5 ani 16 5 » 20 „ 9 20 30 „ 13 30 „ 40 „ 7 40 „ 60 „ 24 60 80 „ 11 80 ani în sus 3 Totală 115 Principalele cause de morte: 999 TEATRU NAȚIONALU Marți ?8 Noembre 1877, prima representațiune! OȘTENII NOȘTRI! —1877— Piesă națională în 6 tablouri și una prologă (Episadă din resbeluri actuale) Lucrată de d-nii Frédéric Idamé și Dem. C. Olănescu. Prologă. VISUL DOCHIEI. Poemă dramatică în versuri de d. Fred. Dame tradusă de d-nii ***. — musică de d. A. Carne. Personele prologului. Rochia. . . . D-na E. Popesc. România. . . D-ra M. Vasilescu. Tablourile piesei. Tabl. I. Plecarea!— Steluța iubirei.— Tabl. II. O ficerură și soldatură încortă.— Tabl. III. In Șanțurile Plevnei!—Tabl. IV. Visul!— Tabl. V. Ambulanța.— Mortă și învingătură. — Tabl. VI. Intorcerea în țară! — Stăgulă dușman. Soldați de tote armele. — Femei. — Copii din poporă.— Țărani.— Țărance. —Inceputuri la 8 ore precisă— BANCA ROMÂNIEI. Afară de Duminecă, birourile băncii sunt deschise de la 10 ore pené la 12 ore de dimineță, și de la 1 ora pené la 4 ore sera. Casa este deschisă de la 10 ore de dimineță péné la 3 ore séra. Aeșită de supt aipară Calendarulu Progresului pe anul 1878, care, pe lângă materia calendaristică mai cuprinde noua tarifă a timbrului arangiată în modă alfabetică; nuvela istorică și originale Contantin Mavrocordat, compusă de N. D.Popescu; Istoria resbelului Ruso-Turcu, ilustrată cu mai multe tablouri colorate representând diferite episode resbelnice și mai multe alte scrieri literari. Prețulă unui exemplară cu tablourile, douî lei noi. Colonelă Gr. Slănicenu, Ecaterina Slănicenu, Maria Apostolescu, Ana Dănuleță, fiu, fiică, ginere, și suroră, aă durerea a încunosciința perderea ce a încercată, în persona iubitei loru mumă, socru și soră ELENA N.SLANICEANU decedată în ziua de 6 Noembre ora 11 a. m. în etate de 62 ani. Ceremonia înmormântării va avea locu Marii 8 Noembre, ora 12 din Ji, la locuința decedatei după strada Polonă, No. 70, de unde cortegială funebru pornindă, se va opri la cimitirul Șerban-Vodă, unde se voră depune rămășițele mortuale. Rudele, amicii și cunoscuții, cari nu vor fi primită invitațiuni, suntă rugați a considera acesta ca invitațiune specială.