Sălăjeanul, martie 2005 (Anul 2, nr. 150-176)

2005-03-01 / nr. 150

BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ Emanoil Gîrdan: „La ora actuală cel mai rentabil plasament din Europa este în lei” Fondat 2004 ■ Anul II, Nr 150 ■ marți, 1 martie 2005 ■ Preț 6.000 lei ■ Pentru abonați: 3.800 lei în Sălaj Conturi blocate datorii la fondul de sănătate de miliarde de lei Ipstgfm ditorial Mihaela MOLDOVAN mihaela.moldovan@salajeanul.ro ] „Fierbințeli” pe... gaz metan Vrem nu vrem, ne întoarcem iarăși la căldură. Și nu la cea solară sau cea sufletească, deh, e martie, vorbesc despre încălzirea pe gaz metan a șimleuanilor. Sau, mai bine zis, cea pe care nu o au șimleuanii. Totuși, la cum stau lucrurile în ultima vreme, unii „norocoși” de sub Măgură vor avea gaz pe la 1 mai. Adică la Paște. Că va fi Paște pe bune sau că va fi cel al ...cailor, asta rămâne de văzut. Cert e că la ultima ședință de consiliu local din Șimleu s-au aprins spiritele (gazul metanica) când a venit vorba despre majorarea prețurilor. Asta se pare că a creat o adevărată isterie printre cetățeni, mai ales că oamenii au aflat de scumpiri cu întârziere. Altfel spus, toate aiureala asta cu tarife majorate le-a picat șimleuanilor la fel daJane ca mătrăguna în cozonac. Modificarea prețurilor nu era prevăzută înainte de 1 mai, dar ce să faci dacă s-a scumpit țeava? Una peste alta, o poveste încâlcită este și cea privitoare la costul ridicat al unui branșament de gaz în Șimleu - 600 de euro - de patru ori mai mult față decât plătesc zălăuanii sau clujenii. Mai știi, gazul care va încălzi casele de sub Măgură va fi mai special, mai hot, cum zic englezii. Și la cât va fi de... fierbinte, sigur va arde buzunarele abonaților. Despre faptul că tot gazul, bată-l să-l bată, dă de pe acum fierbințeli și mleananilor, asta se înțelege. Colac peste pupăză, consilierii nu au primit în ședința buclucașă (dar, să nu uităm, fierbinte!) răspunsuri clare, satisfăcătoare, la nedumeririle avute, așa că se mai întâlnesc în aceeași formulă (caldă), pentru a discuta (tot cu scânteii) aceleași probleme (încinse). Mda, cert e că suntem nelămuriți. Va fi sau nu gaz la Șimleu? La prețuri acceptabile sau mari? Vorba aia, gaz bun sau rău, căldură este. Dar nu aceeași flacără. Sau discuții. Folosită ca paravan de un concern austriac, OMS Hungária a câștigat licitația internațională pentru SAMTID în fața a două companii românești Austriecii construiesc SANTID-ul în Sălaj pe spatele ungurilor Cu ocazia zilei de 1 Martie, doresc tuturor femeilor ca simbolul tradițional al primăverii, „Mărțișorul", să vă aducă încredere, lumină în suflet, mai multă prosperitate și iubire. Iuliu NOSR Deputat PSD Cotidianul Sălăjeanul angajează agent de marketing Informații la sediul redacției sau la telefon: 618622 în fiecare an, de 1 Martie, bucuria primăverii ne este anunțată de un simbol magic, mărțișorul. Tradiția de a oferi un mărțișor este plină de semnificații, dar, poate, cea mai importantă este aceea că ne vestește sosirea unui anotimp al speranței, al bucuriei, al florilor și al luminii. Alături de tradiționalul mărțișor vă transmit cele mai frumoase gânduri, vă doresc să aveți parte de bucurii și de o primăvară însorită. Dr. Andrei Barbu TODEA Prefectul Județului Sălaj Accidente de circulație La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc un grav accident de circulație. Astfel, în 26 februarie 2005, ora 05:20, pe DN 1C, între localitățile Perii Vadului (Sălaj) și Mesteacăn (Maramureș), U.C.D. de 36 de ani, agent de vânzări la o firmă privată din Baia Mare, conducea autoturismul marca Dacia Solenza, proprietatea unei firme de leasing. Din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum umed, U.C.O. a pierdut controlul volanului, a intrat pe contrasens și, părăsind partea carosabilă, s-a răsturnat. Conducătorul auto a decedat pe loc, iar o pasageră a suferit leziuni ușoare. (RM.) Beat la volan In dimineața zilei de 27 februarie 2005, ora 05:00, pe DN 1E în localitatea Bobota, C.C. de 21 de ani, din Măieriște s-a urcat la volanul unui autoturism marca Dacia, deși consumase băuturi alcoolice, și neadaptând viteza la condițiile de drum, a pierdut controlul volanului, a intrat pe contrasens și s-a izbit de un stâlp de susținere a rețelei electrice. In urma impactului, stâlpul a fost distrus, iar conducătorul auto a fost rănit ușor. Acestuia i-au fost recoltate probe biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei. (RM.) Probleme pe drumuri Din cauza poleiului și a zăpezii, traficul rutier s-a desfășurat cu dificultate în noaptea de duminică spre luni pe drumurile județene din localitățile Jibou, Aghireș, Almaș, Cizer, Tusa, Crasna, la Rus și în Crișeni și Cristur. Elena Gárda, inginer șef în cadrul SC Direcția de Drumuri și Poduri Sălaj SA, ne-a declarat că s-a intervenit atât pe timpul nopții, cât și în dimineața zilei de ieri cu utilaje dotate cu lamă și cu mașini pentru răspândit materiale antiderapante, pe drumurile 191 D la Tusa, pe 108 E la Rus, pe 108 E la Cemuc, pe 191 E la Sâg, pe 110 E la Bobota și pe drumurile din zona Meseș. Totuși, nu au fost semnalate cazuri de drumuri blocate sau mașini înzăpezite, iar asta pentru că ninsorile au fost slabe cantitativ. (A.L.)