Sălăjeanul, iunie 2005 (Anul 2, nr. 228-253)

2005-06-01 / nr. 228

editorial Numai incompetența Spaniei SAUCA per că nu vă plictisim, de vreo patru zile, cu telenovela Centrului Acasă, din Brădet, Villa Zilahorum, Anno Domini MMV. Dar această telenovelă, vai, este un exemplu clasic despre incompetență și neseriozitate la români. Nu o să fiu atât de rău încât să forțez la maxim limitele imaginației și să-i compar, spre deliciul făcălețelor gospodinelor loco, pe avocatul Lupescu cu dr. Tăutu, pe Andreea cu Silvia Margin, pe Leontin Băloțan cu Dan, iar Centrul Acasă în rol de Ana. Nu, să fim serioși. Mi-aduc aminte însă, de parcă a fost ieri, că mai anul trecut, în plină campanie electorală pentru locale, fostul primar Iuliu Nosa a inaugurat cu surse și TVR 1, centrul din Brădet, sfătuit probabil că investiția asta îi va aduce noroc și succes în alegeri, cu toate că investiția nu era finalizată la momentul tăierii panglicilor, una dintre variante, nu știu cât de reală, fiindcă și olandezii au insistat să se facă mai repede inaugurarea. Mă rog, ce a fost, ce nu a fost, s-a minunat tot zălăuanul decât „mălai” au băgat olandezii în centrul ăsta. Nosa nu a câștigat al doilea mandat, mai ales din vina lui, dar și asta e o altă problemă, dar povestea sau telenovela Centrului Acasă trebuia să meargă mai departe. Evident, pe linie de PSD s-au făcut demersuri la Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru ca Centrul Acasă să primească „mălăieș” și de la românași. Dar, urmează o pauză nervoasă de publicitate electorală, după care șuivița lui Băsescu. Sfârșit de an, început de an, normal, nu s-a mișcat nimic. Altă putere, alți barosani. Se ajunge, cred, totuși la un compromis loca, între forțele politice, că Centrul Acasă e de interes comunitar și merită „mălăieșul”, în Sănătate și la CNAS multă vreme bulibășeală, după cum știți. Până la urmă, băieții scot banil, vreo trei miliarde jumate. Și, gata, criza de la Centrul Acasă ar fi trebuit să se termine, cel puțin pentru câteva luni. Nu a fost așa. Doar pentru că Barna, Tăutu și Margin nu au vrut să o rezolve? Sper că nu e vorba și de ceva comisioane la mijloc sau de oarece polițe de plătit din campania electorală. Că de incompetență și neseriozitate... Un județ fara turiști In Sălaj avem clităzi, vorba cântecului: castru roman avem, rezervații naturale avem, mulțime de biserici de lemn avem, băi termale avem, în Asociația Agențiilor de Turism din Nord-Vestul țării suntem: Numai turiști nu avem. Dacă obiectivele turistice nu ne lipsesc, dacă avem și posibilități de cazare, vina pentru slaba dezvoltare a turismului din județ o poartă problemele de a infrastructură și lipsa de implicare autorităților în promovarea atracțiilor turistice de care dispunem. Soluția? Crearea unei structuri de coordonare a activității de promovare sau atestarea stațiunilor sau tipărirea unui catalog cu oferte turistice din Sălaj sau... Primarul Todea coboară în subsolurile blocurilor Cu barca PPE, liberalii fac valuri RADIO TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM Mesajul Inspectorului Școlar General, al Inspectoratului Școlar al Județeului Sălaj cu ocazia Zilei Internationale a Copilului Pentru că vara își desface petalele începând cu 1 iunie, întrucât acum se deschid porțile solare pentru inimi și noi toți primim întreaga mireasmă a luminii, COPIII sunt cei dintâi cărora li se adresează toate acestea. De Ziua Internațională a Copilului, dragi speranțe, muguri ai vieții, vă înconjurăm cu deplina noastră atenție și vă dăruim toată dragostea noastră! Fie ca această sărbătoare să vă determine a privi, înalt și curat, să treceți, mâine peste toate umbrele și să vă realizați idealurile! Inspector Școlar General, Prof. dr. loan ABRUDAN