Sălăjeanul, iulie 2005 (Anul 2, nr. 254-279)

2005-07-01 / nr. 254

L a discuții neoficiale, majoritatea consilierilor județeni și locali cu care am stat de vorbă sunt „tari”: îmi spun multe, corupție, cumetrii, aranjamente, de-ți vine să scoți pistolul când auzi cuvântul Sălaj. Bine, și de ce nu faceți ceva, dacă lucrurile stau așa de grav? Păi, ăia care sunt la putere nu vor să rupă gașca, adică este deosebit de important să se mențină unitatea de monolit a „grupurilor parlamentare”. Repet, de când sunt în presa din Sălaj, nici un grup de consilieri (cu excepția grupului de consilieri municipali ai PD, de pe vremea când Dorel Labo era în acest partid) nu au organizat vreo conferință de presă, în care să explice de ce au votat într-un fel sau altul. Nu. Iar peste 90 la sută dintre consilieri nu au, timp de patru ani, cât durează un dulce mandat, nici un fel, dar nici un fel de inițiativă, iar vreun proiect de hotărâre inițiat de un consilier cu sincer să fiu, dacă am văzut unul sau două în vreo opt ani. Votează tovarășii așa cum se spune Partidul și propriile interese. La bârfe, discuții, la o bere sau la un vin, mi se spun iarăși foarte multe, cu intenție de „intoxicare" sau nu. Că într-o instituție de justiție, fratele unui adjunct a câștigat licitația pentru nu știu ce construcție, că se dă mită la greu pentru împărțit terenuri, că mulți șefi și șefuți se înregistrează între ei și se șantajează între ei, că există o mafie a relațiilor în Sălaj de îți stă mintea în loc, că relațiile extraconjugale bântuie en gros prin prea multe instituții etc, etc. Bine, și dacă situația este așa de gravă, de ce nu se face ceva? De ce? Ei bine, nu de ieri, de azi, e fost de făcut presă în Sălaj. Conform normelor jurnalistice. Sper că în cursul acestui an vom putea demonstra că în Sălaj există, într-adevăr, o putere a presei, fie ea a patra sau a cincea, pe scara evoluției de la societatea comunistă la cea a cumetriilor capitaliste. Mai e cert, cel puțin pentru mine, că a venit timpul să spunem lucrurilor pe nume. Nu doar declarativ, avem nevoie de sprijinul cititorilor și a tuturor celor ce cred în libertatea de exprimare și în rănirea societății românești. Altfel, mămăliga va exploda iarăși, dar nu pe la noi, ci la cules de căpșuni și spălat de vase... Că de responsabilizat clasa și grupele de grădiniță politice, mai greu, după buget și județ. RADIO« T m TRANSILVANIA editorial a fost de făcut presă Daniel SAUCA ZALĂU 94,6 FM Vineri, 1 Iulie 2005 în primele cinci luni ale anului în curs, sălăjenii au stat 290 de ani în concediu medical 290 ani. Atât au stat în concediu medical, în primele cinci luni ale anului 2005, salariații din județul Sălaj. Conform statisticilor furnizate de Casa Județeană de Pensii Sălaj (CJPS) din ianuarie și până în 31 mai a.c., din cei aproximativ 50.000 de salariați din întreg județul, 10.727 au beneficiat de 105.998 zile de concediu pentru incapacitate temporară de muncă, boli profesionale și prevenirea îmbolnăvirii. Dumitru Bojan, directorul Casei Județene de Pensii Sălaj, a declarat că suma totală plătită pentru concediile medicale ale sălăjenilor, în perioada amintită, se ridică la 10,6 miliarde de lei. La indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă au dreptul salariații, asociațiile, administratorii sau managerii care au încheiat contract de administrare sau de management, membri ai asociației familiale și persoanele autorizate să desfășoare activități independente. însă, de plata concediilor medicale beneficiază numai asigurații care au un stagiu de cotizare în sistemul de asigurări sociale de sănătate de cel puțin șase luni. Sumele reprezentând indemnizațiile se suportă din fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, și se rețin de către plătitor din contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate pentru luna respectivă. Să mai notăm că la circa 50.000 de salariați, Sălajul are în prezent peste 95.000 de pensionari. Cristina POP Cu buzele umflate și cu majorarea-n Medicamente compensate? Poate săptămâna viitoare... Leul greu vine cu un nou val de curs valutar EURO USD AUR 36 050 29 891 418 032 3,6050 2,9891 41,8032 V/V Schimbați la Poliția Sălaj, șefi peste polițiile Primăriei Vineri Cer parțial noroi Maxim 23 ° C Vineri noaptea Nori risipiți Minim 16 ° C V[