Sălăjeanul, septembrie 2005 (Anul 2, nr. 307-332)

2005-09-16 / nr. 320

editorial Pamflet. încercare Daniel SĂUCA_____________________ daniel.sauca@salajeanul.ro Băsescu vrea parlament unicameral. Jap, imediat preseii centrali s-au năpustit asupra subiectului, in loc să întrebe pe Primul Marinar ce crede despre viitorul ONU, dacă tot a fost pe acolo, dacă nu despre ONU, măcar despre viitorul Mării Negre, ca spațiu geostrategic. Băsescu ieftinește benzina. Băsescu o vrea pe Monamul Băsescu, cel mai puternic om din România, în timp ce banditul de Tăriceanu se plimbă cu mașină de 100.000 de parai. Băsescu verifică contractul de privatizare al Petrom. Băsescu lovește din America. Și PSD, și coaliția, părerile sunt împărțite. OTV face emisiune în direct de la Golden Blitz, dar noroc! Băsescu vrea anticipare, Boc nu are nimic împotrivă. Băsescu îl face mincinos pe Tăriceanu, presa nu are nimic de comentat. Colegii din presa centrală, cred, de prea multe ori, își închipuie sau sunt convinși că restul colegilor din țară sunt niște tăntălăi, la fel publicul. Nu contest că dl. Băsescu ar putea fi un „președinte jucător", dar nici chiar așa, pe un cal alb, gata, gata să salveze România, ba din ghearele terorismului (vai, ce manipulare mișto cu răpirea din Serai, pardon a jurnaliștilor, în Irak), ba din moștenirea, grea, of course, a PSD, ba din sărăcie (ciudați austriecii de la OMV de au ieftinit benzini la un simplu „strănut" al prezidentului), în timp ce serviciile secrete au intrat în grațiile eleno -prezindențiale, având și tupeul, prin nenea Timofte, să-i dea peste nas noului staroste al PNR, ceva de genul că ei numai informează, nu și probează. Adică, dacă prefectul este informat de SRI de exemplu că în Sălăjeanul iat a apărut un material critic la adresa Președintelui Țării, dl. Todea trebuie să verifice dacă este adevărat. Mă rog se mai întâmplă, mai ales dacă în informările alea meseriașe se scrie că în data de, permiteți să raportăm, în jocul de la Albă ca Neaua s-au întâlnit conspirativ dușmanii poporului. Pe fondul bulibășelii de la guvernare, pe fondul demumificării PSD, a lipsei de comunicare din coaliție, pe fondul lipsei de autoritate a instituțiilor statului, a ciolonadelor prelungite etc., etc., iatá ca Badia Traian este „desenat", mai ales prin imagine publică, ca Salvatorul Patriei, pe un petrolier, chiar dacă, de prea multe ori, se bagă unde nu-i fierbe oala, aia constituțională. La „barieră”la Sărmășag pe un parapet, scrie „Nu votați ardeii iuți!" l-am votat. O să ne (vă) usture. Ca și înțepăturile de trandafiri, mai ales dacă s-au corcit cu lalele. Soluția? întrebați pe Băsescu, el știe, el poate.... Clasă politică iresponsabilă Proiectul de modificare a Regulamentului Camerei Deputaților a fost trimis, ieri, la Comisia juridică spre avizare constituțională, la propunerea deputaților din opoziție. Luați prin surprindere, deputații puterii l-au acuzat pe Adrian Năstase de fraudarea votului. Năstase spune că a respectat procedurile Parlamentare. Puterea s-a justificat spunând că voturile au fost numărate incorect. Deputații puterii au spus că erau cu 12 mai mulți decât cei din opoziție, că Adrian Nastase ar fi împiedicat alți deputați ai puterii să intre în sală și că nu au fost contabilizate abținerile. De asemenea, el a suspendat ședința în ciuda protestelor puterii. Potrivit unui calcul al „Cotidianului”, numai la proiectul de modificare a Regulamentului Senatului întreaga procedură ar putea dura cel puțin până la începutul anului viitor, dacă fiecărui vorbitor în plen i s-ar aloca în medie două minute. Timp în care legi importante pentru integrarea României în Uniunea Europeană, pentru reformă și pentru dezvoltare sunt „puse în cui”. Indiferent cine exagerează sau cine are dreptate, acest circ care ne costă scump, pe simpli contribuabili, demonstrează că România are, în continuare, o clasă politică iresponsabilă. Gabriela BARBUR •Zalău COMPLEX COMERCIAL „AMBIENT” interco Vinde în condiții și la prețuri avantajoase toată gama de materiale de construcții, amenanajări și finisaje íowsSÍyí ;•• • materiale pentru fundații • materiale pentru zidărie și sisteme de acoperiș • materiale pentru amenajări interioare, exterioare și finisaje Etalații sanitare - apă, accesorii cramică fină - gresie, faianță adezivi, ipsos giet jd uși din lemn masiv, MDT, asdSOf , sistemul gips-carton, profile și accesorii £ Mik lacuri și vopsele gi materiale pentru pardoseli: parchet clasic, parchet laminat materiale hidro-fono termoizolanté duse metalurgice: oțel faeton, PC striat, bare ■azive Cătălin MIcula, Planul Siserman de reformare a Sănătății . Politica externă, ca și trotuarele de pe strada Titulescu Examinări medicale pe datorie EURO USD AUR 3,4797 .2,8474 \ #41,0885